MRB-wijzigingen

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

MRB-wijzigingen

Bericht door De Rooie Reus »

Ik las in de bijlagen van de Miljoenennota dat de mrb voor campers per 1-1-2026 verdubbeld zal worden en dat de oldtimerregeling per 1-1-2028 komt te vervallen voor voertuigen met een bouwjaar na 1988.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... le-stukken
Nader rapport Belastingplan 2024 (PDF, 165 KB)

Althans dat zijn de plannen, mogelijk dat dit onder invloed van de 2e Kamer nog verandert.

Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: MRB-wijzigingen

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hallo Martin, dit gaat dus pas in op 01-01-2028, dat is over ruim 4 jaar. Dit moet ook nog door de tweede kamer. Het wordt het tegen die tijd toch wel weer veranderd. Mijn MB508 is een kampeerauto uit 1987 en zou in principe in 2027 belasting vrij zijn. Ik betaal nu kwarttarief, maar dat wordt in 2026 verdubbeld naar halftarief. Zoals gezegd: Het is nog niet definitief en tot 2026 en 2028 kan er nog van alles gebeuren. Ik maak me er niet al te druk over.
Groeten van Henk

PS:
Citaat uit de miljoenennota:
2e
Mrb: Versoberen vrijstelling oldtimers vanaf 2028 naar vrijstelling voor auto's met bouwjaar tot 1988
0
0
0
0
0
126 (het moet dus 126 miljoen op gaan leveren)
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: MRB-wijzigingen

Bericht door De Rooie Reus »

Ik kan me nog het afschaffen van de oldtimerregeling heugen Henk. Met een fractie van het aantal oldtimers gingen we naar Den Haag om te protesteren en vervolgens werd het daadwerkelijk afgeschaft. In verhouding, ik weet het het bedrag niet meer, bracht het nauwelijks iets op.
Wel een hele sector om zeep geholpen.

Groet,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
a.de.boer
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 nov 2009, 12:38
Locatie: Zwervende

Re: MRB-wijzigingen

Bericht door a.de.boer »

En willen ze in 2030 rekeningrijden niet invoeren, veranderd het dan alsnog voor de oldtimers?
De onze is van 1985 en wordt straks vrijgesteld van wegenbelasting en in de nieuwe regel blijft dat ook zo, dus maak me momenteel niet zo veel zorgen.
Heb wel de petitie ondertekenend tegen het verhogen van het kwarttarief voor de mensen die een camper hebben van na het bouwjaar 1988 en niet meer worden vrijgesteld van wegenbelasting in de nieuwe regel.

https://petities.nl/petitions/verhoog-d ... ?locale=nl
Groetn,
Appie uut ..........

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Facebook
Blog
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten