I.v.m. het voortdurende bombardement met spook-registraties is het zelf registreren uitgeschakeld. Stuur een mailtje naar admin (at) naam van dit forum om te registreren.

New members, please send an e-mail to admin (at) name of this forum to register.

trekhaak kabel

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
emile-johan

trekhaak kabel

Bericht door emile-johan »

hallo, emile-johan is de naam nieuw hier
mijn vraag is; ik wil verlichting aanleggen naar mijn trekhaak
een SMV, als nieuw maar zonder verlichting op de kop getikt voor weinig.
de trekhaak een SMV heb ik inmiddels pas gemaakt voor mijn chassis [fiat ducato bj; 2016]
nu wil ik een kabelboom kopen wel can-bus 7 polig , maar zonder pdc uitschakeling.
ik gebruik hem alleen voor een fietsendrager op de trekhaak.
merk; Easy module 7 , kan alleen nergens vinden hoe lang hij is, camper is tot aan de trekhaak 750cm
en om nu de hele zaak weer terug te sturen heb ik ook geen zin in.
vgr; emile-johan :?:

dereiziger

Re: trekhaak kabel

Bericht door dereiziger »

Welkom ;)

Dat hoeft toch niet zo lang te zijn je maakt een stekker bij je trekhaak en de draden sluit je aan bij de achterlichten
Afbeelding

emile-johan

hallo dereiziger,
was het maar zo makkelijk, dat ging vroeger zo met een wat oudere auto of camper kan dat inderdaad.
maar niet met een camper uit 2016, die heeft een can-bus systeem vandaar, als ik het zou aansluiten zoals je zegt slaat
heel de boel op tilt.
wel is er een alternatief , alleen weet ik niet wat dat is en waar te koop.
Het mooiste is, een bedrijf bied een kabel aan die can-bus is en aangesloten zou moeten werken op mijn verlichting.
Heb bij hun mijn kenteken ingevuld en die kabel kwam uit de bus, dan vraag ik hun hoe lang die kabel is om zeker te
zijn dat hij van uit de cabine aansluiting aangelegd tot bij mijn trekhaak stekkerdoos komt, en dan krijg ik als antwoord
ja maar je moet wel de kabel verlengen, dus er een stuk tussen zetten omdat de camper 740cm is.
en daar ben ik nu net niet naar opzoek.
dus nogmaals iemand een idee of een tip.
vgr; emile-johan

dereiziger

Bericht door dereiziger »

Dan moet je kabel gewoon verlengen, deze kan je per meter kopen bij de Hornbach en ook de bauhaus heeft dit op rol liggen ,
Afbeelding

emile-johan

hallo ,,dereiziger"
ik ben er nog niet uit wat ik ga doen, wel heb ik binnen drie dagen een nieuw typeplaatje
opgestuurd gekregen van SMV-Metell GMBH uit Duitsland, na copie van het document
wat ik er bij heb gekregen en een foto van de trekhaak.
v gr emile-johan.

Plaats reactie