lichtschakelaar

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

lichtschakelaar

Bericht door Admin »

In onze camper zit dezelfde lichtschakelaar als in de gemiddelde luxewagen van dezelfde leeftijd, twee maal draaien en twee maal trekken...
Afbeelding

Ik wil het mistachterlicht (zat er niet op) op de oorspronkelijke manier aansluiten. Weet iemand hoe je de knop van dit type schakelaar afhaalt, hoe je de schakelaar uit het dashboard haalt en/of hoe je het lampje vervangt? Alvast bedankt!

Ciao,
Ernst
Gebruikersavatar
ludo
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 dec 2004, 20:55
Locatie: Laakdal (B)

Bericht door ludo »

hallo ernst

de knop kan je d'r gewoon aftrekken.
dan zit de moer waarmee de schakelaar vast zit bereikbaar .
om nu de knop volledig eruit te krijgen:

-de drie schroeven boven op het dashboard losmaken,
-twee plastic plaatjes verwijderen ,links onderaan het dashboard ,en het plaatje dat aan de rechterkant rond de sigaretteaansteker zit;
daar zit telkens ook nog een schroef achter.
dan kan je het paneel verwijderen.

groeten
ludo
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Bedankt, Ludo. Hij zat loeivast en ik durfde niet zo hard te trekken... Ik moest er een schroevendraaier onder zetten om 'm los te wrikken!

Nu hangt-ie los en ik heb de aansluitingen "NS" (Nebelschlusslicht?) en 31 al gelocaliseerd. Ik neem aan dat 31 (nu niet aangesloten) nodig is voor het verklikkerlichtje. Ga morgen maar eens bij een dealer langs om te kijken of ze van die kleine 24 V steeklampjes hebben. :idea:

Groeten,
Ernst
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten