claxon L206D

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nismo joe
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 jun 2007, 17:17
Locatie: Cuijk

claxon L206D

Bericht door nismo joe »

Vandaag weer wat aan de bus van me broertje geklust. Een van de aandachtpunten is de claxon die het niet deed volgens de vorige eigenaar. En ik zie dat ze er een extra kabeltje van de claxon naar binnen voor gelegd hebben. Zal dus wel een slechte massa, kabelbreuk ofzo zijn.

Tot zover geen probleem...

Maar nu mijn probleem... Waar hoort bij de L206D de originele claxon knop te zitten???? Ik had 1 gat in het dashboard, maar die bleek voor het voorgloei lampje te zijn, Die hing ook ergens achter het dashboard.

Mijn 307D heeft gewoon midden op het stuur de knop zitten. En de 407D een knopje bij de knipperlicht schakelaar.

Maar in de 206 zie ik nergens een gat ofzo waar die knop gezeten zou hebben. En ik ben ook nog geen knop zonder functie tegengekomen...

Dus... kan iemand mij aub vertellen waar die verstopt hoort te zitten :mrgreen: Kan er ook wel een andere knop bijzetten, maar houd het liever beetje origineel.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: claxon L206D

Bericht door Admin »

Voor de claxon moet je de RAW-schakelaar naar binnen (naar de stuurkolom toe) drukken.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
nismo joe
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 jun 2007, 17:17
Locatie: Cuijk

Re: claxon L206D

Bericht door nismo joe »

dat heb ik volgens mij inderdaad nog niet geprobeerd. Morgen ff doen. Want als die wel werkt, zitten alle buren rechtop in bed. :lol:

dank je!
Gebruikersavatar
nismo joe
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 jun 2007, 17:17
Locatie: Cuijk

Re: claxon L206D

Bericht door nismo joe »

En... we hebben weer een claxon!
Thnx voor de tip.

Ze hadden die knop volgens mij met een hamer aangedrukt ofzo. Weer gangbaar gemaakt en hij doet het weer :mrgreen:
En volgens mij geen buren wakker gemaakt ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten