Verstralers

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Verstralers

Bericht door Yoni »

Ik heb een set hella rallye 3000 verstralers gekocht omdat we komende vakantie toch weer het wat ruigere landen in willen en ook regelmatig in het donker rijden.

Nu rest mij het volgende probleem ze waren aangeschaft om te monteren op de bumper nu blijkt dat ze te diep zijn en ik denk als ik een hoeklijk tegen de bumper bout dat ze bij de apk niet heel erg blij zijn dat er nog iets uitsteekt uit mijn bumper wat ook wel meer verwondend kan zijn.
En bovendien verlies ik deel van het nut van de bumper mocht ik een keer ergens een zacht tikkie teken aangeven want dan zit er ook gelijk een deuk in de grill door de lamp.
Zou het een probleem zijn of juist misschien wel een voordeel om de verstralers op het imperial te bevestigen?

Gr Yoni
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Verstralers

Bericht door Admin »

Ik heb 4 x 75 W boven-vóór zitten en dat geeft een boel licht en verblindt mijzelf niet.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ze met name gebruik om een signaal te geven als ik ben ingehaald. Daartoe zit er onder handbereik een impulsschakelaartje.
Maar op smalle bergweggetjes schakel ik ze incidenteel ook in.

Je ziet best veel 4x4's rijden met lampen voor op het imperial. Doen ze vast niet voor niets.

Veel Parijs-Dakarachtige voertuigen hebben ze hoger dan de bumper, maar niet helemaal bovenop. Dat kan met een busje misschien ook. Wel even de APK-regels m.b.t. bull-bars erbij betrekken.
Afbeelding
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Verstralers

Bericht door Yoni »

Bullbar regeling bij de apk geld gelukkig pas bij wagens met een bouwjaar vanaf 2008.
Ik vraag je af of 3 meter misschien niet te hoog is voor verstralers...
Anders word het een hoeklijn op de bumper met blindkop bouten en daar de verstraler op maar dan steken de lampen verder uit dan de bumper en dat is naar mijn inzien ook niet echt praktisch.

Gr Yoni
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Verstralers

Bericht door Admin »

Ik denk dt mijn lampjes op ongeveer 3 m zitten (het dak is 3.30 m). Van die hoogte heb je geen last.
Of je last hebt van uitstekende lamoen hangt af van het feit hoe kort je parkeert...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Verstralers

Bericht door Yoni »

Het gaat toch een verlengbeugeltje op de bumper worden anders moet ik met een kabel van minimaal 2x4mm2 door het dak en dat gaat ook niet lukken / heb ik geen zin in...
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Verstralers

Bericht door dereiziger »

Een beste bullbar ervoor Yoni .. en ze daar opzetten
:mrgreen:
Afbeelding
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Verstralers

Bericht door Yoni »

Ik heb heel lang naast de buigmachine gestaan en heel wat haakste 2 duimse bochtjes beet gehad maar dat ging nog al een omvangrijk project worden, ze zijn toch uiteindelijk op het dak gekomen!

Afbeelding

en voor zo ver het vast te leggen was

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten