weer zonnepaneel vraag

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

weer zonnepaneel vraag

Bericht door catch »

ik zit hier nu in frankrijk en de accu spanning daalt langzaam in de loop van 4 dagen naar de 12,4 volt,tijd om in te grijpen
nu zag ik afgelopen dagen de regelaar maximaal 13,7 en 10 amp laden,ik verwachte 14,8 te zien,beetje bewolkt dacht ik
momenteel de stralende zon recht op het paneel,zie ik de regelaar naar de 12,5 gaan en maar 2 amp laden,paneel levert 33,5 v
hoe kan dat nou?? :crazy:
ik had verwacht dat als de accu zo leeg raakt de lader zijn maximale vermogen gaat laden(bulk)

ik heb inmiddels een 30 amp tracer MPPT regelaar, een 260 watt paneel en 260 watt AGM accu

ik heb de regelaar ingesteld op flooded accu,omdat ik dan het dichtst bij de laad specificaties kom van de accu leverancier :roll: :roll:
kan iemand me zeggen wat er fout zit?
Gaan als de Brandweerauto
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: weer zonnepaneel vraag

Bericht door paulv »

Als je in de buurt van Limoges komt kun je langs komen. En dan kunnen we er even rustig naar kijken en eventueel met een andere regelaar testen.

Groeten, Paul, 0033 782 05 4999
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: weer zonnepaneel vraag

Bericht door catch »

het top paul!
maar ik zit boven in de de ardenne,morgen of overmorgen richting huis

ik heb de accu even losgehad,volgens de gebruksaanwijzing start de regelaar opnieuw op
hij klom van af die tijd omhoog naar een respectabele 13.2 volt en nu 14,5 amp,gaat weer goed denk ik

ik was al bang een hoop geld uitgegeven tehebben en dan nog niks te hebben :neutral:
Gaan als de Brandweerauto
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: weer zonnepaneel vraag

Bericht door paulv »

Prima toch, tot een volgende keer dan maar.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten