ori binnenlampjes

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

ori binnenlampjes

Bericht door Ben 410 »

Van mijn MB410 doet de binnenverlichting het niet. In de dubbele cabine zitten bij beide achterdeuren lampjes en middenvoor nog een (origineel MB). De zijlampjes zouden 12v moeten krijgen via een dunne zwarte draad met groene stipjes er op, en die kan ik denk ik volgen tot die in een dikke bos verdwijnen onder het dashboard bij het stuur (beide via rechterraamstijl omlaag?) de voorste lamp word gevoed door dikke zwarte draad, die loopt denk ik via linkerraamstijl omlaag en ben ik daarna kwijt.
Iemand een idee waar die draden naartoe gaan? Zouden ze geschakeld moeten worden door de schakelaar op het dashboard met het plaatje van een plafonier? Die schakelaar word omringd door knopjes voor sirene enzo (ex brandweer) dus misschien dit knopje wel voor iets anders? Er zitten ook hele andere kleur draden aan, die ik bij lampjes niet meer tegenkom.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: ori binnenlampjes

Bericht door DVIII »

gewoon empirisch onderzoeken en meten en opschrijven , want electra is een kwestie van verkennen :cool:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: ori binnenlampjes

Bericht door karmann »

Ben normaal worden die bediend door de deur contacten,,door de deur te openen maakt de kabel massa,via de schakelaar,even de kabel a/d massa en je weet of de schakelaar functioneerd
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Re: ori binnenlampjes

Bericht door Ben 410 »

Zo zou het werken, dacht ik ook, maar bij mijn deuren zitten geen schakelaars. Heb ze nog niet gevonden in ieder geval. Waar zitten deze bij een dudo? Misschien zijn ze er door vorige eigenaar uitgehaald ofzo….
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten