Niet goedgekeurd; chassisnummer onvindbaar!

Waar zal ik het nummer gaan zoeken (kaal maken chassis)

Links van het linker grote gat
0
Geen stemmen
Tussen de twee grote gaten
2
40%
Rechts van het rechter gat
1
20%
heel ergens anders (svp toelichten
2
40%
 
Totaal aantal stemmen: 5

Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

snappie schreef:Om ook maar effe te helpen:
nummer staat op de balk schuin achter het rechter voorwiel.
Helaas, ook dit stukje heb ik zoujuist kaal gemaakt, zonder nieuwe ontdekkingen :cry:
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Michael Kroese
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 feb 2006, 14:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Michael Kroese »

Ik heb een L206D'tje!! 1975
Afbeelding
mijn nummers staat omscheven: Tegen R. Balk V. 1e Veerh.
is dus 15 cm van voorkant chassis (radiateur) en dus 30 cm voor rechter voorwiel!!!!
Michael Kroese (Meubelmaker, Timmerman)
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

Michael Kroese schreef:Ik heb een L206D'tje!! 1975
Afbeelding
mijn nummers staat omscheven: Tegen R. Balk V. 1e Veerh.
is dus 15 cm van voorkant chassis (radiateur) en dus 30 cm voor rechter voorwiel!!!!
dus de "de standaard" plek voor het chassisnummer is dus niet zo standaard als ik zou verwachten. bussie is nu naar mercedesboer, mag morgen ook ff zoeken. Als hij het ook niet kan vinden zit er niets anders op als naar de RWD te gaan.
Weet iemand hoe ze de identiteit van een voetuig kunnen vaststellen? momt het moternummer mischien overeen met het chassisnummer of zo?
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Weirdo1 schreef:Weet iemand hoe ze de identiteit van een voetuig kunnen vaststellen? momt het moternummer mischien overeen met het chassisnummer of zo?
Bij deze bussen is de kans best groot dat er geen originele motor in zit.
Bij mij zit de originele motor er ook niet meer in.

Groet,
Sandra
Michael Kroese
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 feb 2006, 14:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Michael Kroese »

bij mij ook een ruilmotor geweest in '83
Michael Kroese (Meubelmaker, Timmerman)
Ben

motornummer

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

GEVONDEN!

Bericht door Weirdo1 »

Ik krijg net een telefoontje van de Mercedesboer: ze hebben het nummer gevonden en het klopt ook nog! :D :D :D

Helaas klopt de pek niet helemaal het de wijze waarop het is weergegeven op het kentekenbewijs, dus ik moet alsnog even naar de RDW :evil:

En waar zit het chassisnummer? onder de moterkist op een dwarsbalk van het chassis. Dat "rechts voor" staat dus nergens op. Lullig is ook dat het chassisnummer nagenoeg niet te zien is zonder onder de bus te kruipen......

Ben in ieder geval blij dat het nummer terecht is.

Nu nog door de ambtelijke molen van de RDW. Mercedesboer heeft gebeld met RDW; geen probleem wel ff langskomen, afspraak niet nodig.

Bel zelf met de RDW om te vragen of ze vrijdag open zijn: groot probleem, afspraak noodzakelijk er moet een voertuigidentificatie plaatsvinden, dit kan alleen op woensdagen moeilijk, moeilijk, moeilijk :evil: :evil: :evil: :evil:
Laatst gewijzigd door Weirdo1 op 17 mei 2006, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Ben

Re: GEVONDEN!

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Nummers

Bericht door De Rooie Reus »

Gefeliciteerd met het resultaat, 'k was even bang dat je wagen het land zou worden uitgezet.


groeten van
Martin
Gerard

Re: Nummers

Bericht door Gerard »

De Rooie Reus schreef:Gefeliciteerd met het resultaat, 'k was even bang dat je wagen het land zou worden uitgezet.


groeten van
Martin
je weet tenslotte maar nooit in dit ozo politiek correcte landje.......... :oops:
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

over een update:

Mercedesboer is even met mijn bus bij de RWD langs geweest. Zij mogen blijkbaar wel zonder afspraak langs komen. War verder geen probleem; aantekening in kenteken en even wachten op nieuwe papieren. Vervelend is echter dat de bus pas afgemeld mag worden NADAT de nieuwe papieren er zijn. Heb dus nog geen nieuwe APK en mag dus ook niet rijden :(
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

Weirdo1 schreef:over een update:

Mercedesboer is even met mijn bus bij de RDW langs geweest. Zij mogen blijkbaar wel zonder afspraak langs komen. War verder geen probleem; aantekening in kenteken en even wachten op nieuwe papieren. Vervelend is echter dat de bus pas afgemeld mag worden NADAT de nieuwe papieren er zijn. Heb dus nog geen nieuwe APK en mag dus ook niet rijden :(
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

Gisteren mijn bus opgehaald met verse APK. Volgens mij hebben ze ook e.e.a. afgesteld want het motertje loopt als een zonnetje!
Ze hebben wel m.i. een blundertje gemaakt; ze hebben mijn losgekoppelde HH akku en reserve start akku (die dus eigenlijk nooit wordt gebruikt) vast gezet / beugels voor gemaakt. Volgens mij is dit voor de apk niet nodig. Je mag toch wel akku's VERVOEREN? Er staat ook nog een oude akku in het toilet (moet in nog wegbrengen); die hoeft toch ook niet met beugels aan de vloer te worden gezet?

Al met al veel kleine dingetjes gedaan die bij elkaar toch weer veel geld kosten, maar ik ben helemaal blij :D
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Bericht door Berthil »

Nu kun je eindelijk gaan genieten.
Lekker weg met pinksteren?

Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

Berthil schreef:Nu kun je eindelijk gaan genieten.
Lekker weg met pinksteren?

Berthil.
Helaas, zit pinksteren al weer volgeboekt met sociale verplichtingen en er moet nog een beetje geklust worden. Ik wil oa de binnenzijde een nieuwe lik verf geven, maar ook de onderzijde behoeft een beetje aandacht daar er vanwege de chassisnummerzoektocht hier en daar kale plekken zitten. :D
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

hoera! ons tankje is dit jaar zonder enig mankement door de keuring gekomen!
:lol:
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten