Niet goedgekeurd; chassisnummer onvindbaar!

Waar zal ik het nummer gaan zoeken (kaal maken chassis)

Links van het linker grote gat
0
Geen stemmen
Tussen de twee grote gaten
2
40%
Rechts van het rechter gat
1
20%
heel ergens anders (svp toelichten
2
40%
 
Totaal aantal stemmen: 5

Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Niet goedgekeurd; chassisnummer onvindbaar!

Bericht door Weirdo1 »

weer wat nieuws, bus is afgekeurd (niet gekeurd) omdat de APK keurmeester het chassisnummer niet kon vinden! Technisch waren er wat ook wat kleine dingetjes.
Volgende week gaat hij naar de mercedesboer voor reparatie (heb zelf ff geen tijd en apk is al verlopen) Ik hoop dat hij weet waar het chassisnummer hoort te staan. Ik heb geen zin het hele chassis kaal te gaan krabben om het nummer te vinden en als hij hem ook niet kan vnden moet ik naar de RDW om een nieuw nummer in te slaan (=niet fijn)

Ben overigens benieuwd hoe hij voorgaande jaren door de APK is gekomen. Blijkbaar is het nooit eerder gecontroleerd?

:( :( :( :( :(
zoekplaatje voor de poll:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Weirdo1 op 12 mei 2006, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
henryb

Bericht door henryb »

zit toch meestal in de wielkast ?

ik hou het schoon, om dit soort zaken te voorkomen
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

Wielkast? waardan? op kenteken staat r.v. op balk onder moterkap.
of nu de het externe moterkapje bedoeld wordt of de interne moterkap weet ik niet. ze konden in ieder geval niets vinden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf er nog nooit naar gezocht heb :?
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Bij mij zit ie op een chassisbalk. Je kunt 'm zien als je over je rechtervoorwiel gluurt. Wel even met een borstel zand enzo eraf halen.
Ik meen dat dat ook in je papieren hoort te staan, waar het chassisnummer zit.

Is ook vrij logisch dat ie niet goed gekeurd wordt, als ze dat kunnen vinden, want dan had je met de bus van bijvoorbeeld Saskia en Herman kunnen aankomen met jouw papier en ´m dan leuk laten goedkeuren... :wink:
henryb

Bericht door henryb »

ja dat bedoel ik met wielkast ... als je over het rechtervoorwiel schuit naar achteren gluurt dan kan je em zien zitten
Unknown User

Bericht door Unknown User »

henryb schreef:ja dat bedoel ik met wielkast ... als je over het rechtervoorwiel schuit naar achteren gluurt dan kan je em zien zitten
Precies :~)
Maar ben blij dat ie op een chassisbalk zit en niet in m'n wielkast, want dan was ie bij mij allang verdwenen :roll:

Heb je 'm al gevonden, Weirdo?
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

zeerover schreef:
henryb schreef:ja dat bedoel ik met wielkast ... als je over het rechtervoorwiel schuit naar achteren gluurt dan kan je em zien zitten
Precies :~)
Maar ben blij dat ie op een chassisbalk zit en niet in m'n wielkast, want dan was ie bij mij allang verdwenen :roll:

Heb je 'm al gevonden, Weirdo?
Ik woon niet in die bus hoor! ik ga als ik thuis kom ga ik wel even met een goede lamp kijken. Hij moet iig boven op de chassisbalk zitten?

Zoals al schreef: op het kenteken staat : r.v. op balk onder motorkap. Met een beetje fantasie zou je dit moeten kunnen zien als je schuin naar achteren kijkt over het rechter voorwiel TENZIJ wordt bedoeld dat rechts voor onder de motorkap een balk zit waar het nummer is ingeslagen, welke zou betekenen dat het nummer ergens LINKS voor te vinden is (als je het "serviceluik" aan de voorzijde ook motorkap noemt)

op de balk achter het wiel lijkt me overigens de meest logische plaats, maar daar konden ze niets vinden.... :evil:
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Weirdo1 schreef:Ik woon niet in die bus hoor!
Sorry, hoor! :D
Weirdo schreef:ik ga als ik thuis kom ga ik wel even met een goede lamp kijken. Hij moet iig boven op de chassisbalk zitten?
Niet erop, aan de zijkant, dus je kijkt er eigenlijk recht tegenaan als je over je rechtervoorwiel een beetje schuin naar achteren gluurt.

Succes met speuren :~)
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

zeerover schreef:
Weirdo1 schreef:Ik woon niet in die bus hoor!
Sorry, hoor! :D
Weirdo schreef:ik ga als ik thuis kom ga ik wel even met een goede lamp kijken. Hij moet iig boven op de chassisbalk zitten?
Niet erop, aan de zijkant, dus je kijkt er eigenlijk recht tegenaan als je over je rechtervoorwiel een beetje schuin naar achteren gluurt.

Succes met speuren :~)
Volgens mij hebben ze alleen OP de balk gekeken. Nu ik er over nadenk kan je natuurlijk ook aan de onderzijde ook iets OP de balk schrijven/slaan, maar dan snap ik niet dat ze op het kenteken"onder de moterkap"zetten. Dit doet vermoeden dat het nummer zichtbaar moet zijn als je de moterkap opent. Als het nummer aan de zijkant staat is dat natuurlijk nooit vanaf de moterkap zichtbaar. :?:

Ik ga vanavond even de OP de zijkant van de balk rechts voor onder de moterkap kijken :?
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Johan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mar 2006, 15:31
Locatie: Barneveld

Bericht door Johan »

Ik ga vanavond even de OP de zijkant van de balk rechts voor onder de moterkap kijken :?[/quote]

Op de zijkant van de chassisbalk links achter het rechter voorwiel :lol:

Johan
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Rare omschrijving trouwens!

Bij mij staat er 'rechts op chassisbalk achter voorste veerhand'...

Rare jongens, van de RDW ;)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Jeroen_Hanomaf schreef:Bij mij staat er 'rechts op chassisbalk achter voorste veerhand'...
Bij mij:
Tegen rechterbalk, 21 cm voor 2e veerhand.

Da's vrij precies :~)

De garage waar ik was voor de keuring was trouwens heel ervaren met onze oude brikken en hoefde niet in de papieren te kijken om te zien waar dat nummer zat.
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

ik heb nog gezocht, maar kan nix vinden. Zoekplaatje voor liefhebbers:

Afbeelding
Afbeelding

Ik kan natuurlijk wel het chassis kaal maken, maar het "onder de moterkap" zit me een beetje dwars. Ben bang dat ik op de verkeerde plaats aan het zoeken ben.
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Waar bij jou die gatenkaas zit (bovenste foto) zit bij mij het chassisnummer...
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hi

Bij mij ( heb net gekeken ) staat het chassis nummer links
van het links grote gat.

Bart
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Misschien heb je het oude keuringsbewijs nog?
Daar staat dan het adres op van de keurmeester die het nummer blijkbaar wél gevonden heeft... :roll:

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

Leo schreef:Misschien heb je het oude keuringsbewijs nog?
Daar staat dan het adres op van de keurmeester die het nummer blijkbaar wél gevonden heeft... :roll:

Mvg, Leo.:D
Nee, vanwege "omzetting naar historisch kenteken" heb ik dus mijn oude kentekenbewijs+ APK keuringsformulier in moeten leveren.

Kan me overigens niet voorstellen dat die keurmeester een jaar na dato zich nog herinnert waar het chassisnummer zit op mijn bus

Overigens een polletje toegevoegd. geeft misschien wat meer inzicht in de "standaard" plaats voor het chassisnummer.
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

plekkie " tussen de grote gaten" kaal gemaakt; geen chassisnummer.

Ik laat dinsdag de mercedesboer nog ff zoeken en anders wordt het dus een rit naar de RDW.
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Om ook maar effe te helpen:
nummer staat op de balk schuin achter het rechter voorwiel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Unknown User op 13 mei 2006, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

hey mensen

is het het wel slim om je chassisnummer bijna in beeld te geven?
vaak kun je het combineren met een nummerplaat.........

jan vds
jan vds
Hobby 600 1986
Unknown User

Bericht door Unknown User »

janvds schreef:hey mensen

is het het wel slim om je chassisnummer bijna in beeld te geven?
vaak kun je het combineren met een nummerplaat.........

jan vds
Je hebt gelijk, overigens is dit een gesloten forum maar toch.
foto's maar effe aangepast.
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

hadden we al
:wink:
jan vds
Hobby 600 1986
Unknown User

Bericht door Unknown User »

janvds schreef:hadden we al
:wink:
Ja joh, en je maat schoenen weten we ook!!!
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten