Stuurknobbel

Plaats reactie
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Stuurknobbel

Bericht door A_A »

Vandaag gehoord dat je voor de apk geen stuurknop mag hebben. Je weet wel zo'n extra knop op het stuur zoals vrachtwagen ze ook hebben. Is dat normaal ?
De keurmeester zei dat hij ook wel begreep dat als hij hem er afhaalde ik hem er zo weer op zou zetten. Maar de keuring vereisde dit zei hij.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Dat mag niet, zo'n handige knobbel aan het stuur.
Gewoon er even afhalen, geen steekproef: dan zet je hem weer vast.
Gebeurt ook met vrachtwagens, als het op dat moment maar aan de eissen voldoet.

Stuur ze!

Groet Anton.
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
yaco
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 dec 2004, 21:33
Locatie: Zeeland

Bericht door yaco »

Nou zo handig is zo'n stuurknobbel nou ook weer niet.
Een ex collega had er een op 't stuur van z'n truck en bij het manoeuvreren op een boerenerf schoot z'n voorwiel in een kuil waardoor 't stuurwiel zo'n klap kreeg dat het z'n elleboog raakte en verbrijzelde.Maanden uit de running en gelijk alle stuurknobbels verboden.
Voor mij duidelijk geen stuurknobbel meer , bij de fitnesstraining hebben ze leuke apparaten om sterke armen te krijgen.En anders oefenen met een kapotte accu werkt ook goed.

Groetjes Yaco.
608D brandweerbus.

Groetjes Yaco.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

yaco schreef:Een ex collega had er een op 't stuur van z'n truck en bij het manoeuvreren op een boerenerf schoot z'n voorwiel in een kuil waardoor 't stuurwiel zo'n klap kreeg dat het z'n elleboog raakte en verbrijzelde.Maanden uit de running en gelijk alle stuurknobbels verboden..
Had z'n baas beter de stuurdemper kunnen vernieuwen, want dat schokbrekertje zit niet voor niks op de stuurstang.. :roll:

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
yaco
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 dec 2004, 21:33
Locatie: Zeeland

Bericht door yaco »

Als je ooit us met 50 ton vloeibare biergist op een boerenerf heb staan manoeuvreren dan snap je dat een stuurdempertje de kracht op je voorwielen ook niet meer tegen houdt.Is toch wat anders als onze bussies. Enne 60 dempertjes vervangen zat m'n baas nou ook weer niet op te wachten.
Groetjes Yaco.
608D brandweerbus.

Groetjes Yaco.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Was maar een ideetje Yaco, maar ik heb dan ook niet zo erg lang op de vrachtwagen gezeten. (2 jaartjes GPDW)

Dat was nog in de tijd dat een Portugese hoofdweg voornamelijk bestond uit gaten en steenslag.
Heb toen m'n duim ook wel eens de verkeerde kant op zien staan.. :cry:
Bleek dat de stuurdemping er voor het gemak maar tussenuit gehaald was.
Vond het al zo'n schuddebak in z'n roer, maar wist ik veel.. :oops:
Vandaar mijn ideetje.

Enneuhhh fitness??? Da's toch bewegen zonder diesel onder je kont??? Afbeelding


Terug naar 't topic: Het schijnt idd een reden voor afkeur te zijn, maar ik vind het voor onze bussies wel een lekker ding tijdens het manouvreren.
Het is alleen jammer dat zo'n kreng zo verschrikkelijk rammelt als ie stationair draait. :?
Dat was voor mij de reden om hem weer te verwijderen.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 dec 2004, 21:15
Locatie: Eindhoven

Bericht door Eduard »

Leo schreef: Terug naar 't topic: Het schijnt idd een reden voor afkeur te zijn, maar ik vind het voor onze bussies wel een lekker ding tijdens het manouvreren.
Het is alleen jammer dat zo'n kreng zo verschrikkelijk rammelt als ie stationair draait. :?
Dat was voor mij de reden om hem weer te verwijderen.

Mvg, Leo.:D
Aan dat rammelen, niet alleen bij het stationair draaien maar ook als je hem loslaat, irriteerde ik me ook mateloos. Een klein, niet al te dik elastiekje heeft bij mij wonderen gedaan.
Geen belemmering bij het draaien maar wel bij het rammelen.

Eduard
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten