Bah apk!

Plaats reactie
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bah apk!

Bericht door A_A »

Heb net telefoon gekregen, minimum prijs om m'n bussie apk waardig te krijgen 2250 euro minimaal. Grootste problemen: uiteindelijk toch niet die balk die mist. De garage houder heeft de rdw gebeld en die zeggen wat er niet is kunnen we ook niet keuren. Maar wel de uitlaat dit zit los eindstuk moet vervangen worden, veer rubbers bij de achterwielen, maar door de om/opbouw is daar heel slecht bij te komen en kost veel uren. Stabilisatorrubber, stuurhuis rubber, reflectors v/d koplampen zijn niet goed genoeg meer.Maar ook alle remleidingen zijn op en moeten allemaal vervangen worden. Dan nog wat kleine dingen, motorkap sluiting sluit niet goed genoeg meer, accus staan niet vast genoeg. En oja koppelings leiding lekt een beetje.

Opzich zou ik het allemaal zelf kunnen maar geen plek en ben bang ook niet echt tijd hier voor :-(((((
hij staat nu gewoon op de straat en ik kan geen plek vinden dichtbij huis waar ik er aan kan en mag werken en hij toch droog staat.

Tja en bovenal is hij uit 1969 en weet nu echt even niet meer hoe nu verder. Dwz zoveel geld er nog weer instoppen. nou ja maar es hard nadenken. Moest het even met jullie delen van daar dit bericht. das wel het nadeel van deze club ik vind het zo gezellig dus moet toch iets verzinnen.
mfellman
Berichten: 223
Lid geworden op: 31 okt 2006, 11:39
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door mfellman »

Ja,

Eigenlijk altijd het probleem met oudere voertuigen. Vooral als je ze in eerste geval voordelig hebt kunnen kopen. Als ik zo links en rechts op MP aan het rondkijken ben zie ik dat over het algemeen behoorlijke prijzen gevraagd worden. In jouw geval ben je in een dilemma terecht gekomen. Je hebt al geinvesteerd in de APK (dus dat ben je al kwijt). Daarnaast is de auto nu moeilijker te verkopen omdat al die zaken er nu aan mankeren. Een andere wagen aanschaven waarbij dat in orde is is toch ook al weer kostbaarder dan je eigen wagen in orde maken. En dan is het nog maar de vraag wanneer dat dan kapot gaat. Als je je eigen wagen in orde laat maken weet je in ieder geval dat deze in orde is en ook voorlopig goed is op die punten.

Ik denk dat ik onderscheid zou maken tussen klussen die ik zelf zou kunnen en veel tijd kosten en de rest. Mogelijk dat dat toch weer heel behoorlijk scheelt in de kosten. En voor onze auto (volvo 245 met 604000 km) hebben we gelukkig een garage met een billijk uurtarief waardoor ik voor bijna alle klussen maar naar hem toe ga.

Ik hoop voor je dat je tot een goede beslissing kunt komen. Wij moeten eerst nog tot de aanschaf van een bus overgaan (maar daar moet de opvolger van Zalm ook nog even aan meewerken en dat duurt vermoedelijk pas tot juni). En dan probeer je ook een zo verstandig mogelijke beslissing te nemen waarbij je ook hoopt dat je niet binnen een jaar weer aan het grof investeren bent.

Marc
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

NA een nacht slapen, nou ja slapen. Toch maar bedacht om hem zelf op te gaan knappen. Zoals Leo laatst op dit forum tikte: dat stomme stuk ijzer zal niet winnen :-)
Nee maar zoals het nu is zijn het voornamelijk uren die de kosten bepalen. Nou verlof uren heb ik zelf teveel nog staan dus dat moet het punt niet zijn en zeker in combinatie met de onderdelen comissie en dit forum moet dat toch een heel eind heel willen. Ligt nog wel 1 drempeltje of ik een schuur kan vinden. En heb mijzelf een deadline gegeven namelijk de voorjaarsmeeting.
dan nie klaar, nooit nie klaar zeg maar.
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

A_A Schreef
das wel het nadeel van deze club ik vind het zo gezellig dus moet toch iets verzinnen.
En heb mijzelf een deadline gegeven namelijk de voorjaarsmeeting.
dan nie klaar, nooit nie klaar zeg maar.
Dat is natuurlijk echt balen en 2250 Euro is echt geld en hoelveel jaren komt de auto dan nog door de keuring.

Maar volgens mij beleef je er veel plezier aan om het weer te maken, en het is natuurlijk ook weer een uitdaging.

En tot het voorjaars weekeinde heb je nog even de tijd

Veel plezier en geluk bij het werk, las, en verf werk

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

A_A schreef: dat stomme stuk ijzer zal niet winnen :-)
Zo mag ik het horen!! 8)

En bedenk nóg 1 dingetje: Ik ken niemand die een technisch goed bussie heeft, en dan onder de 4000 euri ( en schrikkelijk veel uren) klaar was.
Je bent echt geen uitzondering.:wink:

Sleutel ze, en ik zie je goedgekeurd en wel verschijnen in Otterlo.


Mvg, Leo.:D
ps, op straat kan het ook, dat heeft Karogegro vorige winter bewezen..
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Zet em op zou ik zo zeggen, gewoon rustig blijven en logisch na blijven denken en zoals olyslager het altijd al zei "monteren geschied in de omgekeerde volgorde als demonteren".

Als je het niet zeker meer weet dan kun je er ook altijd ff een fotootje van maken, doe ik de laatste tijd ook vaak als ik op onderdelen moet wachten en ik tussendoor alweer 345 andere klussen aangepakt heb.

Ennuu, hulp is overal..

Groet,

Otto.


ps. zou gewoonweg bij jou in de buurt eens bij wat boeren en tuinders aanbellen, je weet maar nooit of ze plek hebben.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Dankzij een stiefzoon op vrijers voeten, mag ik 3 maanden m'n bussie bij de ouders van zijn vriendin neerzetten. Kleine vergoeding voor stroom, maar wel verwarmd en droog in een bedrijfshal.
Wel even kijken dat de zoon zijn verkering heel houdt.
Nou ja ok eerste drempel is genomen.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

ik wou net schrijven dat je in de open lucht ook een heel eind komt als het weer mee zit. Mijn oprit is ook niet overdekt en daar heb ik dit jaar de motor gewisseld en vooras gereviseerd incl stab.rubbers.

Maar dit is al heel wat luxer zo, dan moet het zeker goed komen.
Met de stelregel dat alles wat ze in elkaar gezet hebben ook weer uit elkaar kan kom je ook een heel eind

Succes
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Frank.fjph schreef:Met de stelregel dat alles wat ze in elkaar gezet hebben ook weer uit elkaar kan kom je ook een heel eind
Yep, en met geweld n**k je niet alleen een ezel, maar demonteer je ook een bussie..:P

Moet gewoon lukken, simpel zat.

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Hmm valt mischien nog allemaal wel mee

Bericht door A_A »

Heb zojuist het (af)keur raport van m'n knaapje opgehaald. Nou kon allemaal nog best wel es mee vallen.

Afbeelding

Uitlaat systeem is het eindstuk waar de ophanging van gebroken is, even kijken of ik die vervangen of kan repareren.

remleidingen, ok das wel even werk maar ook voornamelijk tijd. ontluchten kost ook veel tijd.

stuurhoes links en recht dat zijn kleine hoesjes die over de schanierpunten zitten van de stang die tussen beide wielen zit. ( volgens de keurmeester 2,5 euro het stuk)

Brandstofleiding vast zetten, de klemmen zijn door geroest. Nou ja paar nieuwe klemmen.
En geen ty-raps hoorde ik al. Gewoon stalen klemmen.

Koplamp beeld, tja mischien oppoetsen en anders op de sloop een andere koplamp. Snap nu wel waarom ik het zoweinig licht vond :-)

Motorkapsluiting sluit niet meer, kwestie van de kabel goed smeren of vervangen en het slot zelf gang baar maken.

Accu's zijn kleiner dan het origineel, zitten vast met klemmen die niet goed passen, even opmaat maken dus.

Spiegel afstellen betreft een dodehoek spiegeltje die door de rij wind gedraaid is :-) ff'n beter vast zetten dus.

Dan nog 2 rubbers rechts achter. Zie een beetje op tegen het veerrubber omdat ik nog geen zware krik heb, Maar moet ook niet moeilijk zijn en op ebay.de zag ik zo'n rubber voor 2,7 euro staan.
Stabilisator rubber moet ook niet zo duur zijn.

Nou ja al met al voornamelijk tijd en een beetje creativie tijd. En oja als ik iets niet snapte of niet wist moest ik gewoon langs komen bij de garage houder (die al in de bedrijfs lijst staat) dan kon hij het aan de hand van de andere daar in onderhoud staande dubbellucht bussen laten zien.

En voorkeuren was "maar" 35 euro want de roetkeuring hoefde niet :-)


nog even de bus naar de stalling rijden, en dan aan de slag :-)
Ik hou jullie op de hoogte.

Arjan (iets minder depri) Andriessen
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Tja, vind het nog wel meevallen voor een bussie van 37 jaar oud.... :wink:

Tis voornamenlijk werk, wat je al zei.

Succes ermee!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

A_A, Hoe is het nu met die missende chassisbalk?
Is dat nu ineens wel Ok?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

He hoi, Arjan is de naam :-)
Maar tja die balk. De keurmeester heeft de RDW opgebeld om dit na te vragen. Antwoord Rdw : wat er niet opzit kunnen zij niet keuren.

Beetje dubbel antwoord, dwz hij is er niet op af te keuren, maar goed is het ook niet.

Ik denk dat het scheelt dat ik hem nu heb laten keuren bij een bedrijf die ons soort bussen kent. Een ander bedrijf zou het niet eens gezien hebben dat er een stukkie mist. Tja de stevigheid van het Chassis, de beugel onder de motor mist. Ik kan mij niet zo goed voorstellen (voorzover ik hier kijk op heb) dat die ene balk bepaald of de auto wel of niet uit elkaar valt. Er zitten er nog 10 tussen (schat ik zo). Maar als ik de geleerde mag geloven valt het wel mee met het stevigheids probleem.

Dus wil ik voorlopig eerst maar de afkeur punten opknappen en eens gaan kijken of ik die balk er nog onder kan hangen.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Unknown User

Bericht door Unknown User »

'k heb dit APK-avontuur even versleept. :~)

Groetjes,
ZRS
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

[img][img]http://img149.imageshack.us/img149/2421/rdwjm3.th.jpg[/img]

Heb de mijne ook even opgezocht. Dit was meteen toen we em gekocht hadden en naar de rdw zijn gereden.

Vooral die laatste zin is leuk. "APK afwerken en klaarmaken".............

Hij hield op een gegeven moment op met schrijven omdat de lijntjes op waren :lol: :lol:

[/img]
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Dat stomme stuk ijzer heeft niet gewonnen!

Bericht door A_A »

Jaaaaaaa
De apk is klaar!!!!

16 % rem verschil achter.
Nou goed ik vind dat hij normaal remt en rechtblijft. De monteur vond het ook een aardige score. Wel moest hij even de rem bijstellen om onder die 20% te komen. Maar goed, hij had nu ook stil gestaan sinds zaterdag. Dus ik ben niet erg verontrust over dit geheel. Wel een aantekening op het rapport, spelling op alle stuur kogels. Binnen de grens maar wel aanwezig. Nou ja voor aankomende winter maar weer.
De remleidingen zaten er goed op vond hij!
danku :-)
was ook een hele klus om die te vervangen.
Ok ik ga een deze dagen nog een samenvatting schrijven :-)
Helaas pas maandag de tijd om ut bussie op te halen.


Bedankt alle forum leden die mij geholpen hebben in de afgelopen maanden!!
Zonder dit forum en zijn leden had ik echt niet zover gekomen!!
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Nee alleen de hoesjes.
beter was dus geweest: gelijk die kogels ook meenemen.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Ikzou alleen de sturkogels vervangen als ze echt veel speling hebben.
Bij mij verdweeen de aantekening het volgende jaar van het formulier en is al een paar jaar niet teruggekomen. Is dus keurmeesterafhankelijk!!!

Frank
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Hij staat voor de deur!!!!!!
Ik ben er blij mee, vanavond de bezem en een sopje er door, na 6 maanden knutselen mag dat wel weer.
107 euro voor de keuring, inclusief lampen stellen, remmen instellen en 2 borgingen plaatsen op de stuur stang.
Nou na de eerste prijs opgave van 2250 euro toch leuk!
Ik ga zo dadelijk even rekenen wat het nu totaal gekost heeft.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Hoera Arjan!!!!!

Mooi is dat als alles zo een beetje meewerkt! En nu maar kilometers maken :wink:

Succes!
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Gefeliciteerd!! :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Welkom Arjan bij de club van APK gekeurde bussen! :mrgreen:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Danku allen!
Nu alleen nog een paar kleine dingen voor ik klaar ben. De vuilwater tank terug zetten, is er af geweest met veren repareren. De huishoud accu aansluiten op de dynamo, de dinette aanpassen, het Hefbed inbouwen, de douche op de vuilwater tank aansluiten, de kabine verven, de gasleiding vervangen, de linkerdeur vanger repareren en de achteruit rij camera vervangen.

En als ik nog even tijd heb een vast bed inbouwen en de douche verplaatsen

Je weet wel gewoon ff'n nog een paar dingen ;-)
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Gebruikersavatar
KOERT
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door KOERT »

Die van ons moet de dertigste, helpt duimen ook?
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Jazeker, dat helpt :D
Dat heeft mijn bus door de keuring geholpen.
I kheb zojuist voor jouw bus geduimd, dus je zit gebakken :wink:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten