Lichtbeeld bij de apk keuring

Plaats reactie
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Lichtbeeld bij de apk keuring

Bericht door A_A »

Hallo, op dit moment is mijn bus bij het apk keuring station. Net even gebeld. Een probleem op dit moment is het lichtbeeld van de koplampen. De koplampen geven geen lijn maar een vlek. Tja dat kwam mij bekend voor :-)
Maar de reflectors zijn goed dat weet ik, die zijn zgan na vervanging. Iemand hier ervaring mee bij een keuring ?
of tips oid ?
Dat het spul geen licht geeft in dagelijks gebruik is mij bekend maar geen licht beeld is best jammer. Dwz geen beeld is geen keuring.

Evt moet ik zien of ik ergens koplampen kan lenen, ja ik weet het heel slecht en onveilig van mij, maar nieuwe koplampen kopen is te duur op dit moment en de lampen die er in zitten geven voor mij een werkbaar licht.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
bart
Berichten: 215
Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03

Bericht door bart »

Nou mijn koplampen geven meer dan genoeg licht. Ik had in 1 koplamp ook geen fatsoenlijk lichtbeeld. Dat bleek te komen doordat de lamp er op zijn kop in zat. Ik heb hem goed gemonteerd en toen was het perfect. Ik heb gewoon gloeilampen en die zijn heel makelijk verkeerd erin te zetten.

Bart,
Gebruikersavatar
Bert Steenhuis
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Koplampen

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo Arjan,

Dat heb ik bij verschillend APK's van mijn bus al drie keer meegemaakt, maar dan bij één lamp en ook steeds de zelfde.

We hebben het steeds kunnen oplossen met een nieuwe lamp er in.

Oorzaak ? verklaring ?

Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Zucht, hij stond op groot licht :-)
ja dat is net anders he.
Daarna zat er nog een gekke vlek in het beeld. Dat was opgelost met een ander lampje.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten