vraagje

Plaats reactie
joy

vraagje

Bericht door joy »

roetmeting, is die controle nog nodig bij voertuigen ouder dan 25?

dacht dat dat niet meer nodig was

zoja, vraag ik me af hoe mijn benz in godsnaam door de keuring is gekomen :wink: (grapje)
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Roetmeting

Bericht door Arnold Smeets »

Onze onvolprezen RDW heeft het volgende op de website staan:

quote
Roetmeting
Sinds 1 januari 1997 ondergaan auto’s met een dieselmotor én met een bouwjaar van 1980 of later bij de APK een roetmeting. De APK-keurmeester volgt hierbij een voor heel Europa vastgestelde meting. Bij deze meting is het van groot belang dat u uw voertuig in een goede staat van onderhoud voor de keuring aanbiedt om motorschade te voorkomen. De dieselmotoren van na 1972 zijn erop geconstrueerd om deze meting te kunnen ondergaan mits de onderhoudsbeurten overeenkomstig de fabrieksvoorschriften zijn uitgevoerd.
unquote

Het heeft dus niets te maken met een leeftijd van 25 jaar. Dat is wel weer een bepalende leeftijd voor het betalen van houderschapsbelasting. Maar dat is een ander onderwerp dus laat ik het hier maar bij.

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
joy

Bericht door joy »

jammer, de mijne is van 1981, dus ja ik heb een roetmeting gehad

(ik heb hem gekocht met net 3 dagen nieuwe apk )

naja, geen nood, mezelf kennende heb ik binnen een aantal maanden weer een ander bussie :wink: :D
Gebruikersavatar
Helmut
Berichten: 143
Lid geworden op: 13 mar 2007, 11:13
Locatie: twente

Bericht door Helmut »

Joy alles van voor 1979 hoeft geen roetkeuring die van jou dus net nog wel.
Als je een beetje zoekt staat het ook al wel beschreven ergens op dit forum.
Forum die hards worden een beetje gestoord als je vraagt naar dingen die al tig keer op het forum staan ,dat snap je toch wel?
Ik zelf ben me eerst maar eens maanden gaan inlezen, dan komen de vragen vanzelf die er nog niet opstaan.

succes en groeten Helmut.
joy

Bericht door joy »

je heb gelijk, het meerendeel haal ik ook uit zoekopdrachten, soms ben ik net ff te impulsief en post ik een bericht dat alleng besproken is
excusez

me = not a robot :wink:

van de andere kant moeje als die-hard ook eens wat anders gaan doen dan het forum lezen :wink:

enfiun, ik heb antwoord dus bedankt :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten