APK verlopen = automatische bekeuring

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

APK verlopen = automatische bekeuring

Bericht door Arnold Smeets »

Van NU.NL geleend :mrgreen: :

'Ruim 400.000 boetes voor APK-overtreders'
Uitgegeven: 26 januari 2008 13:18
Laatst gewijzigd: 26 januari 2008 20:51

HILVERSUM - Ruim 400.000 Nederlanders kunnen de komende maanden een boete verwachten omdat ze hun auto niet op tijd hebben laten keuren. Dat zei verkeersofficier Koos Spee zaterdagavond in het tv-programma Kassa.

Justitie is met een actie bezig waarbij alle overtreders van de APK-regels worden aangepakt.

Het tv-programma ontving vorig jaar klachten van mensen die onterecht een boete kregen. Het register van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) blijkt gedateerd.

Daardoor kan het gebeuren dat mensen van wie de auto twaalf jaar geleden al gesloopt is, toch nog een boete krijgen. Spee zegt inmiddels opdracht gegeven te hebben het register op te schonen.

Kritisch

De Nationale Ombudsman, Alex Brenninkmeijer, reageerde in Kassa kritisch op de werkwijze van de RDW en het Bureau Verkeershandhaving van Koos Spee. Hij meent dat geen boetes kunnen worden opgelegd zolang de bestanden niet zijn opgeschoond.

Brenninkmeijer zei in gesprek te gaan met de RDW en Koos Spee over de gang van zaken. Hij adviseert mensen die een boete krijgen zonder dat zij een brief hebben gekregen over de APK-keuring dit te melden bij de Nationale Ombudsman.



Groet,



Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
JanPieter
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 jan 2008, 21:05
Locatie: Hippolytushoef, Noord Holland
Contacteer:

Re: APK verlopen = automatische bekeuring

Bericht door JanPieter »

Hmm, ik heb net 6 vrijwaringsbewijzen weggegooid. Volgens de online RDW info bestonden de voertuigen niet meer. De andere twee heb ik nog, 'you never know'....


:wink: Jan
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: APK verlopen = automatische bekeuring

Bericht door Dennis en Nancy »

Hmmm,.... vrijwaringen van die oude gebakjes van mij? Dan moet ik echt goed zoeken.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten