afgekeurd

Plaats reactie
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

afgekeurd

Bericht door karogegro »

,Grmblllll :evil:, rechter achterlicht schijnt wit door, massa gebrek linker achterlicht, controle lampje richting aanwijzer, linker koplamp massa gebrek, voetrem links achter afstellen.
Roet 0,89 is dus goed.
Zucht, eerst dit maar weer voor elkaar maken.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: afgekeurd

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hoi Toine,

Zit niets anders op dan de massa kontakten even los te halen op te schuren en weer vast te schroeven, als dat teveel moeite is en je wilt snel weg en apk gekeurd rondrijden: kontaktspray doet vaak wonderen. Als je de moeite wel neemt, loont het om de boel even in te vetten met een vochtwerend anti corrosief goedje. Het is goed mogelijk dat als je een paar blokjes om gaat, vlak voor de keuring, met de handrem bij tijd en wijle aangetrokken, dat het remverschil achter ook is verdwenen. Controle lampje zal, wellicht, gewoon vervangen moeten worden. Wees blij dat de roetmeting gewoon goed is, dat zal vaak meer werk opleveren alhoewel daar ook weer trucs voor zijn. Effu aan de slag... en aanbieden voor herkeuring!

Groet Peter :wink:

vergeet nog het wit doorschijnen van het andere achterlicht; even naar de sloop en een willekeurig oud achterlicht aan diggels slaan en in de unit plakken met twee componenten epoxy kit, anders gewoon een nieuw glas kopen. Kan echter niet in je portomonee kijken, de meeste aangedragen oplossingen zijn wel van het type 'grote stappen, snel thuis' :lol:
Vandaag is een Kadootje
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: afgekeurd

Bericht door karogegro »

Wit doorschijnend achterlicht oplossing: men neme een babyfles ragger en een weinig ciff vet oplosser. Men ragt met verve de binnenzijde van de reflector goed schoon en spoelt het geheel schoon met warm water. Vervolgens de boel goed droog maken en tijdens het drogen wandelt men op z'n gemakje naar de betere freubel winkel alwaar men een flesje brandweer rode glaslak koopt. Deze rode glaslak verdeelt men met een penseeltje op de inmiddels droge binnen zijde van de reflector en vervolgens aanschouwt men met een brede grijns de prachtige rode kleur van de reflector :mrgreen:.
En zoals peter al aangaf alle ketakkies ff opgeschuurd en met contactspray ingespoten en alles brand en knippert weer naar behoren :wink:.
Komende vrijdag ga ik toch maar de remtrommels eraf halen en de boel schoonmaken en afstellen, een debakel zoals vorig jaar aan het eind van de vakantie ( het voorste rechter achterwiel pleurde eraf, vast gelopen wiellager) wil ik niet nog een keer meemaken, dwz als het droog is.
Groetsels toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
motohead
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:58
Locatie: Abbekerk

Re: afgekeurd

Bericht door motohead »

controle lampje richtingaanwijzer ???????????????????????

Dat hoeft echt niet te werken.

Sandor
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: afgekeurd

Bericht door karogegro »

Ik citeer de keurmeester: "men moet kunnen zien dat de richting aanwijzers aanstaan om te voorkomen dat andere verkeersdeelnemers in verwarring raken doordat je niet in de gaten hebt dat ze nog aanstaan". einde citaat.
Of het nou wel of niet hoeft maakt niet uit, want hij doet het al weer.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: afgekeurd

Bericht door Dennis en Nancy »

Bij de RDW keuring heb ik alle verlichting moeten bedienen. De keurmeester heeft echt het lampje (wat het gewoon doet) niet gezien.

:mrgreen:

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: afgekeurd

Bericht door Admin »

Mijn 608 werd destijds niet goedgekeurd omdat het verklikkerlampje van de handrem niet werkte :idea:

Gelukkig vertelde de keurmeester me in welke hoek van de werkplaats het magazijn zat en werd de bus, nadat ik een nieuw 24V/2W lampje in het dashboard had geklikt, goedgekeurd.
Helaas begreep ik in Arnhem van Nausikaä dat die keurmeester van toen ermee opgehouden is.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: afgekeurd

Bericht door Dennis en Nancy »

Onze 608 heeft volgens mij geen verklikkerlampje voor de handrem,... Erna gekeken is er al zeker niet.

Toch typisch he? De regelementen zullen duidelijk zijn maar volgens mij is het echt afhankelijk van de keurmeesters.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: afgekeurd

Bericht door Admin »

De onze was een SA (Sonderausführung) met drukbekrachtigde remmen. Dat lampje was niet essentieel voor de veiligheid, want als de handrem vast stond of met te weinig druk (ca. 6 bar) kwam-ie toch niet van z'n plaats. Maar die keurmeester wist wel alles van vrachtwagens, dus hij zal wel gelijk gehad hebben. En nogmaals, ik kon het probleem staande de keuring verhelpen. "Zo zouden er meer moeten zijn"
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: afgekeurd

Bericht door karogegro »

Vandaag voor de seekurieteit de verlichting boel nog eens nagelopen en f...cker de f....ck, de achterverlichting en de remlichten knipperden weer vrolijk mee met de richtingaanwijzers terwijl ik toch alle verbindingen opgeschuurd en ingespoten heb. En na controle werkte alles toch naar behoren :shock:.
Weer alles nagelopen en kon niks vinden.
Daarom maar nieuwe massa kabeltjes getrokken en thank's god, nu werkt het goed.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: afgekeurd

Bericht door karogegro »

Halleluja, goedgekeurd.
We kunnen er weer een jaartje tegen aan.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: afgekeurd

Bericht door karogegro »

Hatsikedee, met glans van de schans. We kunnen er weer een jaartje tegen. Het lijkt wel of het elk jaar sneller gaat dat keuren. Dirk, de keurmeester " hij is klaar hoor " :shock: Ja maar, what about de roetmeting en het gasgebeuren dan Dirk?. " dat geloof ik wel, tot volgend jaar ". :mrgreen: , tis zo'n goeierd hé, die Dirk.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
wesse321

Re: afgekeurd

Bericht door wesse321 »

Hoi Kangegro,
Waar zit die Dirk, want ik moet dus eerdaags ook weer aan de APK, maar heb even geschorst omdat de hele inbouw nog ontbreekt. En die roetmetingen :mrgreen: vind ik een belachelijk motorpestent gebeuren wat ik het liefst wil voorkomen.
Groet
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: afgekeurd

Bericht door karogegro »

ehh, Dirk, die zit dus bij ons in het Nieuwe Diep ( Den helder ). Hier laat ik eigenlijk al een jaar of wat het spul keuren. In de loop der jaren leer je elkaar een beetje kennen en Dirk weet ondertussen wel dat het spul goed onderhouden wordt. Het moet natuurlijk niet te gek worden, want dan is het spul gewoon afgekeurd. Volgend jaar is het maar afwachten wie de nieuwe keurmeester wordt want Dirk gaat eind van de maand met pre-pensioen :cry:. Of ie ook zo coulant is met "vreemden ", geen idee.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
wesse321

Re: afgekeurd

Bericht door wesse321 »

Hoi Toine,
Bedankt voor je antwoord, maar wel jammer dat hij er mee stopt. Maar goed Den Helder is toch niet naast de deur. Ik zoek wel even over een maand of twee. Kan nu toch niks want het is nu geen camper meer. Maar er wordt hard aan gewerkt.
Gr Piet
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: afgekeurd

Bericht door Dennis en Nancy »

wesse321 schreef:En die roetmetingen :mrgreen: vind ik een belachelijk motorpestent gebeuren wat ik het liefst wil voorkomen.
Groet
De firma waar ik voor rij heeft een magazijn in Teteghem, Frankrijk. Daar tegenover ligt een garage die de technische keuringen doet. (alleen keuringen)

Elke keer als ik daar ben worden die Diesel een partij afgebeuld, ongehoord. :shock:

Ben elke keer aan het wachten tot er een stuk loopt.

Dan viel de roetmeting bij het RDW wel mee. Een klein laf stootje op het pedaal en klaar.

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten