APK-station in regio Utrecht

Plaats reactie
TeKnoID
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 feb 2008, 20:41

APK-station in regio Utrecht

Bericht door TeKnoID »

Hallo allemaal,

onze eerste APK keuring komt er ook aan en vroegen ons af of iemand een tip heeft voor de regio Utrecht? (Ik heb gezocht maar kon geen Utrecht vinden in de APK-sectie van het forum) Ik denk dat een keur meester met verstand van onze bussen wel zo fijn is? Of valt het wel mee en is elk keuringstation (behalve MB dealer, die zijn vaak toch wat duurder?) wel goed?

Hopelijk halen we hem zonder moeite door onze eerste APK.

alvast bedankt,
Roderick
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: APK-station in regio Utrecht

Bericht door Frank.fjph »

Als je een adres zoekt die je ook als er wat aan mankeertgoed kan helpen omdat ie meer van deze busjes weet dan de gemiddelde dealermonteur......: Peter van den Nieuwenhof, Rosmalen. Is wel een stukje rijden vanuit Utrecht.....
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: APK-station in regio Utrecht

Bericht door Detlev »

Gewoon naar garage verververvoer, vraag naar Flor, zeg maar dat ik je gestuurd heb.... :D
030 6667500, zit op Lageweide, is oude auto's garage, veel ervaring met onze oude bussen en ze keuren. (en repareren ook!)
succes :!:
Mercedes 406 uit 1969
TeKnoID
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 feb 2008, 20:41

Re: APK-station in regio Utrecht

Bericht door TeKnoID »

Ok bedankt, Flor (de keurmeester) is er helaas niet de komende maand. Dus even opzoek naar een andere.

we hoorde dat Garage van Altena (hilversum) ook niet schrikt van bussen dus gaan we daar maar heen.

als het goed is komt hij er toch met vlag en wimpel doorheen.

bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: APK-station in regio Utrecht

Bericht door Detlev »

Let op, Altena keurt alleen tot 3500Kg! Verder heb ik daar jarenlang goede ervaringen gehad (toen Flor nog geen keurmeester was...) Keurmeester is niet te beroerd kleine dingetjes te repareren en ziet ook erg veel oude MB bussen :D en, belangrijker nog, vindt ze ook leuk....
Mercedes 406 uit 1969
TeKnoID
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 feb 2008, 20:41

Re: APK-station in regio Utrecht

Bericht door TeKnoID »

Ok dan, goede berichten dus!

hij is niet meer dan 3500kg dus dat zit ook goed.

jullie horen wel hoe het hem af is gegaan.
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: APK-station in regio Utrecht

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hoi Roderick,

Ik kan van Altena van harte aanbevelen! Beduidend beter als de MB dealer. Keuren kan vaak zonder afspraak, alhoewel een belletje altijd loont (zit je niet te lang in de wacht). Afgelopen 4 jaar is mijn bus er zonder problemen doorgekomen en was de keurmeester ook bereid kostenloos tips te geven!

Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
TeKnoID
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 feb 2008, 20:41

Re: APK-station in regio Utrecht

Bericht door TeKnoID »

Nou hij is er vliegend doorheen gekomen. Nah ja, op 1 stom ding na... hadden we zelf even na kunnen lopen.
Het nummerplaat lampje was kapot en ze draaide er een nieuw lampje in. bleek dat ze er 12V in hadden gezet, dus poef...
hierna bleek er kortsluiting te zitten bij de fitting, koste de jonge monteur nog een half uur om dat op te lossen dus uiteindelijk toch nog 75 euro bovenop de APK. Maarja hij kan nu weer een jaar er tegenaan!

met een compliment: " deze gaat nog 100 jaar mee" en een prima roetmeting ga je toch met een goed gevoel weg :D
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: APK-station in regio Utrecht

Bericht door Detlev »

Gefeliciteerd! :D
Mercedes 406 uit 1969
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten