207 camper afgekeurd

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

207 camper afgekeurd

Bericht door Janneman »

Tja, bereid ik alles goed voor, check afgelopen vrijdag of alles werkt... maar bij de apk werkte de ventilator dus niet meer.

Nou lees ik in de apk regels wel dat bedrijfsauto's van na 1-1-1997 over een goede ontwasemingsinstallatie moeten beschikken, wat in zou houden dat mogelijk de afkeur onterecht is. Aan de andere kant, voor mijn eigen veiligheid moet dat ding het gewoon doen!

Gisteren al wat zitten prutsen, bovenkant dashboard weggehaald. gemeten op de draadjes naar de ventilatormotor maar daar komt gewoon 12 volt op.

Zo te zien is compleet uitbouwen van dat ding niet zo'n simpel klusje, maar ja wat moet dat moet :|
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: 207 camper afgekeurd

Bericht door Janneman »

Ik heb er eens een nachtje over geslapen... ik heb eigenlijk niet zo'n trek de rest van het dashboard er ook nog af te halen en vervolgens de kachelunit nog te slopen voordat ik bij de ventilator kan.

Ik heb daarom 2 kleine 12 volt ventilatortjes aangeschaft die net in de plastic kappen passen die op de kachelunit geschoven zijn. Gisteravond heb ik ze erin geprutst, er eens 12 volt opgezet (ik wil tenslotte ook weten dat ze de goede kant opdraaien) en er komt best veel lucht uitgeblazen.

Vanavond de boel maar in de bus monteren samen met wat stroomdraadjes en dan zou het moeten werken. Dat het wat meer kabaal maakt als de originele ventilator neem ik maar op de koop toe. Zo vaak gebruik ik die ventilator toch niet (liefst vakantie met mooi weer) en bovendien moeten ze dan nog altijd boven het motorlawaai uit zien te komen :roll:
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: 207 camper afgekeurd

Bericht door dereiziger »

Zo heb ik het ook opgelost de ventilatormotortjes van oude computervoedingen doen wonderen :P
Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: 207 camper afgekeurd

Bericht door Frank.fjph »

Zijn handige dingen die gesloopte voedingen.......... ook al 2 in mijn rooster van de koelkast gezet, doet wonderen in warme landen!!!!!!


Frank
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: 207 camper afgekeurd

Bericht door Janneman »

Alles ingebouwd, er komt keurig lucht uit de ventilatieopeningen en het geluid valt ook best mee.

Dus morgen maar eens terug naar het keuringsstation, alle 2 de afkeurpunten zijn nu in orde.

Twee afkeurpunten??... ehhh ja maar dat kwam omdat meneer de keurmeester de claxon niet hoorde toen hij op het midden van het stuur duwde... hem er maar fijntjes op gewezen dat dat dat zwarte knopje onder de temperatuurwijzer is :mrgreen:
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: 207 camper afgekeurd

Bericht door dereiziger »

Succes morgen ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: 207 camper afgekeurd

Bericht door Janneman »

En goedgekeurd. Nu de winterstalling in en schorsen.

Afbeelding
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: 207 camper afgekeurd

Bericht door dereiziger »

Gefeliciteerd ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten