oude 68 camper met v6 er in.

Plaats reactie
kees54
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2011, 18:14

oude 68 camper met v6 er in.

Bericht door kees54 »

Beste allemaal

Een goede avond, ik ben kees ijpelaar, aangenaam.

IK kan een camper kopen maar er is een maar, heb bij rdw gevraagt hoe het zit als er een
andere motor inzit met meer cilinders maar niet op het kenteken, dat is nog een heel gedoe
want dat kost nogal wat extra.

nu hoor ik dat het voor auto,s van voor 1973 wel mag, en deze is van 1968 ik heb eigenlijk
geen zin om dat allemaal te veranderen, auto heeft ook trommelremmen rondom, ik
wou daar wel schijven in voor, mk2 past zoals ik heb vernomen.

onderdelen voor deze autos is wel een probleem blijkt, maar het blikwerk van deze is prima
in orde het is een dubbellucht.

weet iemand hier hoe dat gaat? de motor is meer dan 40 procent zwaarder dus wordt geluid en proefrit
effe 700 euris zo ongeveer.

alvast bedankt.

vrg kees
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: oude 68 camper met v6 er in.

Bericht door Leo »

kees54 schreef:nu hoor ik dat het voor auto,s van voor 1973 wel mag
Hoi Kees, welkom hier.

"Gehoord dat.." Tjah, daar kom je niet ver mee. :lol:
Waar heb je dat gehoord en in welk reglement moet het dan staan?
Bij een APK behoort de motor te voldoen aan de omschrijving op het kenteken.
Ik kan in dat APK-reglement geen uitzondering vinden voor voertuigen ouder dan 1973.
Je moet dus zowieso naar de RDW om je kenteken te veranderen.

Je moest nog maar ff gaan horen bij degene van wie je gehoord heb dat er een uitzonderingspositie is voor >1973,
ik kan het alvast niet vinden.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
kees54
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2011, 18:14

Re: oude 68 camper met v6 er in.

Bericht door kees54 »

Ik heb dat gelezen op het forum.

Niet deze maar tijdens googlen, maar het was een denken.


Gaan ze nu altijd een geluidstest doen of hoe moet ik dat zien, gewoon
omkeuren kost niet zoveel maar als het op de testbank gaat wel.

zie het nut niet in van een geluidsstest, wat moet ik ermee., oke, als het niet anders
kan motor er uit en een 4 cilinder er in, zijn nog meer pk ook als je een wat
moderner neemt, ford is nogal forgiving daar in, veel past op elkaar, granada
motor schijnt te passen hier vlakbij zit iemand die nogal wat spul heeft van deze
autio,s

vrg kees
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: oude 68 camper met v6 er in.

Bericht door Rene »

Hoi,
Volgens mij gaat het om het type goedkeuring . als er al zo`n auto rondrijd met die specificaties zoals je opgeeft is het niet zo`n probleem. Maar nu de MAAR, als die er niet is zal er een keuring gedaan worden en dan zal alles gekeurd worden, geluid, remmen en weet ik al niet wat meer. Ik weet dit omdat mijn broer een corsa had met een 3 liter blok erin. Kreeg toen van het rdw een kostenraming van 2700 :z euro met een aantekening op het kentekenbewijs. Heeft dat ding gelijk naar Duitsland verkocht, wel jammer reed wel erg lekker. 235 pk in een auto van nog geen 700 kilo. :P
Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: oude 68 camper met v6 er in.

Bericht door Janneman »

Nou kon je vroeger ook een Transit kopen met een V6 erin. Weet alleen niet of dat in '68 ook al was maar ik vermoed van wel.
Dat er al een zelfde type rondrijdt (of rondreed want zoveel zijn er denk ik niet meer) maakt het een stuk makkelijker.

Ik zou er een setje fatsoenlijke remmen onder zetten en dan de camper met deze motor op kenteken laten zetten. Die remmerij hoeft misschien niet eens voor de kentekenverandering maar is wel aan te raden. Maar zal wel een aardig slokje lusten, misschien ook gelijk LPG erin?
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: oude 68 camper met v6 er in.

Bericht door dereiziger »

het belangrijkst zijn je remmen .. die moeten geschikt zijn om je binnen een bepaald aantal meters tot stilstand te brengen . dus als je de remmen aanpast maak je een kans op goedkeuring .
Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: oude 68 camper met v6 er in.

Bericht door DVIII »

we gaan nog meer zitten raden maar dan moeten we wel dobbelstenen gaan gebruiken, je bied de auto zoals die is aan ter keuring , met als verandering dat er uit dat en dat donorautomobiel een motor is ingebouwd. met uitlaat en alles wat daar bij hoort , de verklaring is voldoende !! , dan heb je kans dat je een leukerd treft en die dat zo vermeldt , ipv vier, zes cilinders met een even zo grote literinhoud.
het gaat toch om een 2 liter V6 uit een granada of capri. ER WORDT NIET gekeken naar remmen, maar naar de algemene staat van de auto en dat er niets met ijzerdraad is vastgemaakt oid . het totaal gewicht van het voertuig veranderd niet omdat de bijgekomen kilo's , en dat zijn er niet eens zo veel van het laadvermogen voor zover daar sprake van is AF GAAT . De hele auto moet binnen x aantal meters kunnen stoppen en daar kom je met trommels ook goed mee. ook al ben je wat sneller op gang. keurt de man de boel af , dan moet je VRAGEN waarom ,. Soms zeggen ze dat en soms niet . dat gedoe met de type goedkeuring is door de FEHAC dik onderuitgehaald , dus daar kan je ook je licht eens opsteken. denk erom je gaat een serieus project aan , als je niet serieus overkomt gaat niemand je helpen. (of van je geld af) . Voor ik begin aan zo'n bus zoek ik altijd eerst wat uit over sloop onderdelen en dat soort , je hebt het over een beruchte auto met linkse en rechtse wielbouten dus je zal niets voor een prik kunnen vinden. Verder moet je de rijkskeuring van doorslag laten zijn of je wel verder wilt kopen en sleutelen , als dat niet lukt omdat ze allerlei voorwaarden gaan stellen kom je niet aan geldige papieren ! ze worden per jaar betaald (of ze nou aardig zijn of niet) en geven niets om persoonlijke luxe problemen.
soms blijft het geval hangen omdat er reflectie driehoeken op de auto geschroeft zijn, die haal je eraf en klaar is Jan.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten