parkeerverboden

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Hoi Leo,

Helaas geen tijd meer gehad. Ik wilde de boel donderdagavond ff slopen en bekijken, zit er zo'n geel briefje van de gemeente Wieringermeer (hij stond bij m'n ouders in de straat) dat gemeentelijke toezichtambtenaar dhr. Meijerink, 19 oktober jl. om 11:20 geconstateerd is dat een voertuig langer als 6m en/of hoger als 2,40m daar niet mocht staan 's avonds en in het weekend. Of 11:20 op een donderdag ook weekend of 's avonds is??

En de overhang op de stoep was te groot, als opmerking: 'Graag ogenblikkelijk verwijderen, anders PV!!!)
$%^*&%-zooi!! :roll:

Staat nu maar weer in de stalling, kon bij vrienden nog niet terecht i.v.m. de bietenbult daar.

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Hoi Jeroen,

Ik lees je hoogte lengte verhaal:
Weet je of daar binnen de vereniging aandacht aan is besteed, want ik kwam er achter dat ze bij mij in de stad van plan zijn het in de APV te brengen en dan mag ik hem zelfs niet meer op m'n eigen ooprit zetten ....!!!!!!!!!!!!!!!!

Frank
Gerard

Bericht door Gerard »

ARNOOOOLD!!



zielepieten, die gemeentelijke bestuurders....
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Frank.fjph schreef: Weet je of daar binnen de vereniging aandacht aan is besteed
Nee, geen idee, zoals Gerard als schreef, Ahnold misschien?

Groetjes
Jeroen

PS mooi baantje trouwens, beetje rondrijden en gele kaartjes ophangen. Volgens m'n moeder is ie al een paar keer weer wezen kijken. Bij m'n broer op het werk kennen ze hem ook al, hij probeerde in het Nederlands een Ierse vrachtwagenchauffeur te laten vertrekken wat hem niet echt lukte ;)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

parkeren

Bericht door Arnold Smeets »

In Nederland zijn nog steeds heel wat gemeenten en die doen op een bepaalde manier allemaal hetzelfde, waaronder parkeerverboden instellen en handhaven.
Deze gemeentes zijn verenigd in de Vereniging Nederlandse Gemeenten (hoe kom je er op :lol: ) en die heeft een model APV waar de individuele gemeenten uit kunnen putten.

Het verhaal van de 6 meter lengte en 2,4 meter hoogte komt hier vandaan en is met name bedoeld om vrachtwagens te weren uit de bebouwde kom. Bij sommige situaties kan ik het mij heel goed voorstellen, zo'n wegreus in een woonstraatje is niet alles. Bij mij in de buurt weten ze er van mee te praten, alhoewel ik de laatste tijd niet zoveel meer rijd.

Belangrijk is even de APV op te vragen en te kijken welke woorden gebruikt zijn. Ik ben in een vorige woonplaats al eens onder een bekeuring uitgekomen omdat het om 6 meter EN 2,4 meter ging terwijl het voertuig, een losse trekker van een kleiner model, net geen 6 meter lang was, uiteraard wel hoger dan 2,4 meter maar dat mocht de pret niet drukken. 8)

De NKC is hier mee bezig geweest en heeft voor zover mij bekend niet echt een poot aan de grond gekregen. Ik heb dat nog even nagevraagd, antwoord volgt.

In de tussentijd kun je elke 2 of 3 dagen, zie de tekst van de APK, een parkeervak opschuiven. Dan maakt ook de beste ambtenaar je helemaal niets, zeker als je ook nog een rondje rijdt.

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Beste Arnold,

Ik was er al mee bezig geweest bij onze onvolprezen regelmakers bij mijn gemeente, voordat dit item op het forum verscheen.

Bij ons is het nog niet op APV basis geregeld, maar staan er gewoon borden (zone) met parkeerverbod van 18:00 tot 08:00 voor 6 lang / 2.40 hoog.

Men kon geen goed antwoord geven op het en / of van de 2 criteria.

Men gaat wel de APV artikelen opnemen, daar wil ik dus tegen protesteren omdat vlgs de ambtenaar dat ook geld voor op je oprit!!!!!!!!!
volgens het VNG advies>

Conclusie: aktie ondernemen.

VRAAG: kun je mij dat NKC standpunt / brief bezorgen en heeft ons bestuur hierin al eens actie ondernomen of brieven waar ik mee kan zwaaien, want aan Frank Bakker is de gemeente niet veel gelegen, maar een vereniging die iets vindt is al een stuk indrukwekkender.



Groeten
Frank
henryb

Bericht door henryb »

gelukkig zijn het in den haag niet van die zeikers
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Daar zitten toch de landelijke politicie en regelmakers ??

En ook de Vereniging van Nederlandse gemeenten !!!! :D :) :(

Frank
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Helaas is het bij mijn 'of'. En hij is sowieso langer als 6m en hoger als 2,40m, dus dat wordt rondjes rijden.

Of gewoon bij kennissen stallen op de boerderij omdat van dat ambtelijke ge3#@$ af te zijn... ;)

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Jeroen,
Als die ambtenaar bij mij gelijk heeft dan kun je hem zelfs niet op de oprit zetten als het gebaseerd is op de APV.

Frank
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Bah, wat een ambtelijk ge#@$%, Frank!
Gelukkig voor mij ligt de boerderij buiten de bebouwde kom, maar ik zou me behoorlijk gefrustreerd voelen als ik mijn bus niet naast het huis zou mogen zetten als ik daar de ruimte voor had!

Kreeg een jaar of 2 terug zelfs een waarschuwing omdat ik van mijn Renault 9 de kleppen aan het stellen was en ff nieuwe bougietjes erin, dat mag ook al niet meer. ('Daar zijn garages voor hoor, meneer', waarop ik antwoordde dat ik daar geen geld voor had. Hij zei toen: 'Dan moet u maar geen auto rijden')
Had er nog een groot stuk plastic onder voor het geval er iets mocht lekken.
Ben absoluut niet snel aangebrand, maar zulke dingen kan ik echt niet tegen!

Groetjes en succes ermee!
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 19 aug 2007, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard

Bericht door Gerard »

Ben schreef: Ze laten zich leiden door een wens :lol: :lol: .

Groeten Ben

Ze laten zich leiden door onkunde.......
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 19 aug 2007, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard

Bericht door Gerard »

Ik zou wensen, dat ze zich laten leiden door inzicht, maar daar moet je getrainde hersenen voor hebben. 8)
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Even terug naar het onderwerp:

In de Gemeente Voorburg zijn bepaalde straten aangewezen, waar voertuigen, langer dan 6 m, wèl mogen worden geparkeerd... (Onze oranje bus heeft met z'n 6.38 m altijd voor de deur gestaan, omdat de wijkagent geen meetlintje bij zich had :lol: ).

Het lijkt me sterk dat een Gemeentelijke Verordening kan bepalen wat voor voertuig er op je eigen terrein staat, zolang je geen activiteiten ontplooit, waarvoor beperkende voorwaarden bestaan.
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 19 aug 2007, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 19 aug 2007, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Parkeren

Bericht door Arnold Smeets »

Laat ik dan ook maar bij het onderwerp blijven: 8)

De eerste reactie van de NKC is dat ze destijds geen succes hadden. Ze vragen intern bij iemand na hoe dit destijds gegaan is. Ik zal vragen of ze er wat in zien dit onderwerp nog weer eens op te pakken. Wordt vervolgd.

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Arnold,

Ik wacht het met belangstelling af, maar kan het vast niet laten er zelf achteraan te trekken en eventueel bij publicatie van de voorgenomen verordening bezwaar te maken.
Tegen die tijd hoor je dat wel zodat ook mogelijk als vereniging bezwaar gemaakt kan worden, (haalt meestal meer uit.)
Ook bij VNG zal ik als prive persoon gaan informeren.

Frank
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

parkeren

Bericht door Arnold Smeets »

Lijkt mij een heel goed aanvalsplan Frank!

Succes!


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Gerard

Bericht door Gerard »

Gisteravond kwam er een fransman met camper en die kon bij ons het erf niet op. De burgemeester heeft hem toen een plekje gewezen achter het gemeentehuis.
Kijk zo kan(hoort) het dus ook.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Ik zie het Rombouts nog niet doen, maar dat is de charme van het wonen in een gat, en dit soort dingen verwacht ik eigenlijk aleen nog maar in het buitenland.
Maar er is dus nog hoop..................

Frank
Gerard

Bericht door Gerard »

Frank.fjph schreef:Ik zie het Rombouts nog niet doen, maar dat is de charme van het wonen in een gat, en dit soort dingen verwacht ik eigenlijk aleen nog maar in het buitenland.
Maar er is dus nog hoop..................

Frank

In zo'n 'gat' zoals jij dat hier noemt, hebben we geen ME nodig om een kinderverjaardag te beeindigen, kunnen we gewoon bij de burgemeester thuis aanbellen als er iets is, doet de burgemeester mee met een camper-pizza avondje, kent iedereen je op het gemeentehuis, is er geen kloof tussen burger en overheid, komen we niet met achterstandswijken op een of ander ranzig tv-kanaal, nee hier in dit 'gat' gaan we met onze tijd mee en willen we geen regent als Rombouts als burgemeester, de ijdeltuit.
Kortom, hier in Wijk is het te doen en dus echt niet in de grote wijze wereld waar Den Bosch te vinden is? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2005, 13:17
Locatie: Nieuwendijk

Bericht door Joost »

En als je in Wijk toch iets tegen de burgermeester hebt, steek je gewoon zijn oldtimers in de fik :D :D :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten