parkeerverboden

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Gerard

Bericht door Gerard »

Joost schreef:En als je in Wijk toch iets tegen de burgermeester hebt, steek je gewoon zijn oldtimers in de fik :D :D :D

Ja, dat is inderdaad gebeurd, maar daar wordt onze Frans niet koud of warm van. Iedereen in onze gemeente weet waar hij of zij aan toe is, gewoon lekker duidelijk die burgemeester van ons. 8)
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Ahh, je wist meteeen wie en waar ik het over had, kan ik nu ook gewoon mijn woonplaats bij m'n naam zetten, en ehh............... ik zit hier ook alleen maar in het kader van de ontwikkelingshulp...... :D :lol: ...... juist Leo vanuit Noord Holland gestuurd. 8)

Frank
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 19 aug 2007, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Ik bedoelde eigenlijk mijn woonplaats/provincie..............
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 19 aug 2007, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

parkeerverbod voor onze bussen!!!

Bericht door Frank.fjph »

Arnold, en anderen
Het wordt nu toch echt tijd de aanval te openen en het aanvalsplan op te pakken!!!!!!

Ik lees net een voornemen tot besluit van mijn onvolprezen gemeenteambtenarenkorps op de politiek hun flauwekul te laten bevestigen.

Het wordt dus tijd snel actie te ondernemen, want tot medio februari bezwaar maken,en als dit door een vereniging gebeurt zal dit iets meer indruk maken dan een particulier,

Tevens moeten ook andere leden even nagaan of elders deze ontwikkelingen ook gaande zijn.


Frank
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Bericht door Arnold Smeets »

Frank,

Dubbellucht is geen belanghebbende en reacties van ons zullen dus terzijde gelegd worden.

Jij bent wel belanghebbende maar inderdaad "maar een particulier". Zorg voor het vinden van meer kampeerauto eigenaren die gedupeerd worden door dit voorstel en dien separate bezwaren in. 1 Bezwaar met 50 handtekeningen is minder dan 50 verschillende bezwaren en laat in die bezwaren weten dat je van elkaars bestaan en bezwaar weet.

Het mooiste zou zijn als je mensen weet te vinden die alleen een kampeerauto hebben en die voor woonwerkverkeer en boodschappen doen gebruiken. In zo'n geval zal parkeren op een industrieterrein buiten redelijkheid en billijkheid vallen, en dat zijn nu net de kernwoorden van het huidige Burgerlijk Wetboek. Als zij wel de auto bij de deur mogen houden ben ik benieuwd of jij op die uitzondering kunt meeliften.

Ik heb de NKC gevraagd of ze van het voornemen weten en of ze actie kunnen ondernemen. Zij zijn net zo min als Dubbellucht belanghebbende maar wel 10 keer zo groot en daardoor partij voor de overheid om mee te overleggen. Ik heb uiteraard nog geen antwoord.

Jouw actie is nu het meest belangrijk.

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
henryb

Bericht door henryb »

Arnold Smeets schreef:Frank,
Het mooiste zou zijn als je mensen weet te vinden die alleen een kampeerauto hebben en die voor woonwerkverkeer en boodschappen doen gebruiken. In zo'n geval zal parkeren op een industrieterrein buiten redelijkheid en billijkheid vallen, en dat zijn nu net de kernwoorden van het huidige Burgerlijk Wetboek. Als zij wel de auto bij de deur mogen houden ben ik benieuwd of jij op die uitzondering kunt meeliften.
Lijkt mij sterk dat dat er doorheen komt, behalve als die kampeerautobezitters gewoon normaal belasting betalen ipv het kwarttarief
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Precies dat laatste ben ik ook wel es bang voor. Het kwart tarief is niet voor niks een kwartarief zeg maar.
Maar das een andere diskussie denk ik.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Ik zal zeker zelf reageren,maar het zou mooi zijn als er meer DL leden reageren ( doet onze bakker uit Wijk en Aalburg nooit boodschappen in Den Bosch met z'n camper???? :) :wink:

Overigens is het in dit geval wel mogelijk dat een vereniging reageert, het is nl mogelijk dat een ieder zijn zienswijze geeft op dit voornemen tot besluit..Dat is nl geen beslissing waartegen bezwaar/beroep kan worden aangetekend.
Daar de gemeente ook met het plaatselijke bedrijfsleven heeft overlegd geeft aan dat men naar organisaties luistert.

Frank
henryb

Bericht door henryb »

Overigens is het in de APV van Den Haag ook opgenomen dat je een recreatievoertuig niet langer dan 3 dagen achtereen mag parkeren, maar er wordt kennelijk niet op gehandhaafd. Mijn bus staat in ieder geval nu al zo'n 17 maanden voor de deur. Maargoed, ik rij er ook regelmatig in.
Overigens heb je in Den Haag een aantal gedoogplekken maar daar zou ik zelf mijn bus nooit neerzetten, op sommige plekken zitten junks en voor je het weet staat er grafitti op je bus.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Die regel hebben we hier ook al.
De gemeente handhaaft het alleen als er klachten komen, een kennis van ons werd dus mooi "genaaid" door een buurtgenoot die zelf een bijna net zo grote bestelwagenbus/personenbus had.
Frank

PS dus geen ruzie kriijgen met je buren !! :D :?
henryb

Bericht door henryb »

Ja maar zeikers heb je er altijd tussen zitten. Bij mij kan iedereen altijd zijn auto kwijt maar als dat niet het geval zou zijn geweest ... Terwijl mijn bus niet meer plek inneemt dan een stationwagen, en sommige gezinnen hebben 2 auto's...
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Zijn die parkeerregels niet in gesteld om vrachtwagens uit woonbuurten te weren?
Dit ivm overlast van draaiende motoren en stank?
Dan lijkt het mij incorrect dat daar ook onschuldige campers onder vallen, maarja ambtenaren....

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

klopt precies wat je zegt, ook de ambtenaar probeert miij er van te overtuigen dat aleen datde bedoeling is, maar als de gemeentekas straks leeg is waat doet men dan??? Of als er iemand gaat klagen over je camper......
Ik meende al eens op dit forum van iemand uit apeldoorn/amersfoort of zo gelezen te hebben dat die al een paar ker E 60.= hebben moeten btalen op grond van dezelfde regeling, dus jeweet maar nooit met dit soort regeltjes.
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Bericht door Berthil »

Vorig jaar kreeg ik ook een brief van de gemeente, dat ik niet in de wijk mag parkeren.
Ik had mijn camper voor een huis gezet (omdat op mijn plekje een vrachtwagen stond).
Maar de betreffende ambtenaar belde mij 's avonds thuis met de mededeling, als ik mijn camper iets verder neerzette, zodat die mensen niet meer klagen, dan vond hij het goed.
Want dat deed hij ook met zijn camper.

We moeten meer van dit soort ambtenaren hebben.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Ik woon ook in zon buurt/dorp waar dat soort parkeerverboden van kracht is.
In de ongeving van Emmen zijn veel kassen met bloemen en groente.
Je mag dus wel op het industrie perkeren.
Mijn camper staat gewoon naast het huis op eigen grond.
Het lijkt mij dan ook dat niemand daar wat te zoeken heeft, of zie ik dat verkeerd?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 19 aug 2007, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi Ben,

Het is een huurhuis, toen ik mijn schip had verkocht ben ik maar gaan hiuren dus geen onderhoud meer.
Maar hij staat mooi nast het huis, de buurman vond het niet mooi een camper.
Ik zei: dan zet ik er wel een tweede bij no problem!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Ben, dat alles mogen parkeren ben ik het geloof ik niet mee eens. Ik begreep dat in sommige plaatsen voertuigen boven een bepaalde grote en lengte je minimaal 4 of 5 meter van de stoep af moet staan.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Als dat zo is dan is het nog geen probleem voor mij ik heb er ook nog een meter 6 a 7 tuin voor liggen en ik kan nog verder de oprit op.
Maar dat is het probleem niet het gaat om de mensen die in de problemen komen door onzinnige regelgeving en starre anbtenaren.

De vraag is wat kun je er aan doen.
Zijn er mensen die dit al eens hebben meegemaakt?
Reageer dan aub dan hoeft het wiel niet opnieuw worden uitgevonden.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Om nog even iets toe toe voegen:

Zelfs op de oprit kan de gemeente met de APV (ander artikel) ook nog wat doen, zeker als je buurman die ambtenaar is die het moet regelen :D :D
Die regelzegt dat de gemeente plaatsen (niet alleen openbare weg dus)
kan aanwijzen waar dit niet mag als het het aanzien van de gemeente schaadt, :lol: :lol: dus daarom hangt het van de gemeente af hoe groot het aanzien is van die gemeente is!!!!!!!
En hangt het vanje camper af of die dat aanzien schaadt of niet.
Je kan dus het beste in een pauper gemeente wonen met een knappe camper.

Verder mag je ook een camper niet langer dan 3 dagen parkeren op de openbare weg tbv. laden/inruimen etc.


Frank
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

parkeerverbod voor onze bussen!!!

Bericht door Arnold Smeets »

Tussenstand:

De NKC kijkt even of ze als club kan reageren naar Den Bosch.
De NKC heeft contact met de VNG om te proberen de model APV die ze daar bijhouden aangepast te krijgen.
Ik heb bezwaar gemaakt bij B&W van Den Bosch, als belanghebbende. Volgens de tekst die ik gezien heb mag ik op koopavond en op zaterdag niet met mijn camper de stad in om boodschappen te doen en dat is buiten iedere redelijkheid en billijkheid.

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Ha Arnold dat klinkt goed, ik heb hetook al aangekaart, het proces is nog niet in de bezwaarfase omdat dit de publicatie is van een voornemen, we kunnen nu dus onze zienswijze kenbaar maken. Pas na de besluitvorming kunnen we bezwaar maken.

Arnold, als je donderdagavond boodschappen komt doen, kom dan gerust een bakkie koffie halen :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten