strepen en lijnen

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

strepen en lijnen

Bericht door Arnold Smeets »

Met dank aan de ANWB een korte uitleg over de nieuwe lijnen van ons Nederlandse provinciaal wegennet. Deze nieuwe lijnen worden sinds 2004 getrokken wanneer een weg aan nieuwe lijnen toe is, naast elkaar komen dus het oude en het nieuwe systeem voor.

60 km-wegen hebben aan beide zijkanten een onderbroken witte lijn en geen strepen in het midden

80-kmwegen zijn te herkennen aan twee strepen in het midden

100-km-wegen hebben twee witte strepen in het midden met daartussen een groene kleur.

Als de middenstrepen onderbroken zijn, mag de weggebruiker inhalen. Te allen tijde geldt dat de borden bepalend zijn voor de snelheid ter plaatse.

De regelmatig gehoorde opmerking dat je bij dubbele doorgetrokken lijnen met een bepaalde breedte mag inhalen is dus pure onzin! A) je mag niet over 1 doorgetrokken lijn dus ook niet over 2 doorgetrokken lijnen en B) hoe wil je bij 80 km/u die breedte bepalen?

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 17 aug 2007, 05:55, 1 keer totaal gewijzigd.
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Tjee ik dacht juist dat als je tussen die 2 strepen past je dat dan ook mocht met de motor ;-)
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Zou die groene strook niet bedoelt zijn voor op groene stroom rijdende milieuvriendelijke kampeerauto's :idea: :idea: :roll:

Het blijft gewoon een kwestie van lijntrekken.....

Frank
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Witte strepen staan bij motorrijders er om bekend dat ze bij nat weer glad zijn.
Wat ik mij afvraag is of dat ook voor dat groene spul geld?
En ik vind het nogal een geld verspilling.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten