Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door DVIII »

Ja daar kan ik inkomen dat je met een T ford kan doorhobbelen , dat is een benzine auto
maar het is juist te doen ook voor mensen die en een oude truck hebben ( soms wel 2,8 ton) ( en toch vrachtwagen) die in de binnenstad wonen ! , persbulletins spreken steeds van vracht-goederen-vervoer , dus geldt het slechts voor evo aangesloten transporteurs ?
het is nog geen juli dus ....
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Admin »

Bedankt, Martin!

Nu hoef ik alleen nog maar de Richtlinie 70/220/EWG in der Fassung der Richtlinie 94/12/EG des Europäischen Parlaments und des Rates vom 23. März 1994 (ABl. EG Nr. L 100 S. 42) erbij te pakken en dan weet ik meteen welke sticker ik krijg :shock:

Ik vermoed dat we de volgende keer dat we naar Berlijn gaan, de Condor achterop hebben hangen...
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Dennis en Nancy »

Heel Köln hangt vol met de waarschuwingen en advertenties omtrent de umweltschutszones.

Veel duitse mobile hadden ook daadwerkelijk een sticker. Ik niet, ook geen controle gehad.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Arnold Smeets »

DVIII schreef:Ja daar kan ik inkomen dat je met een T ford kan doorhobbelen , dat is een benzine auto
maar het is juist te doen ook voor mensen die en een oude truck hebben ( soms wel 2,8 ton) ( en toch vrachtwagen) die in de binnenstad wonen ! , persbulletins spreken steeds van vracht-goederen-vervoer , dus geldt het slechts voor evo aangesloten transporteurs ?
het is nog geen juli dus ....
In Nederland geldt dat het gaat om vrachtwagens volgens de officiële definitie. Da's inderdaad mooi triest voor de kleine man, denk aan een marktkoopman, denk aan een kleine drankenhandel, kortom al diegenen die wel een vrachtwagen nodig hebben maar geen kilometers maken en dus heeeeeeel lang met hun auto doen. De grote jongens als DHL(v/h Van Gend en Loos) en Heineken en noem maar op ruilen hun auto's. De schone nieuwe de binnenstad in, de oudere naar de buitenwijken. Winst voor het milieu is nul, de vervuiling wordt verplaatst.

In Duitsland gaat het om alle voertuigen, ook kleine, ook op benzine, ook op LPG. Veel consequenter dus.

Onze Düsseldorfers zullen qua kleur sticker ergens in de buurt van hard brandweerrood vallen, ofwel gewoon geen toegang krijgen tot de Duitse binnensteden. Voor mij geen probleem omdat ik toch al niet zo'n fan ben van binnensteden :wink:

Mooi verhaal overigens Martin!

Geluk gehad Dennis, ik ben ook wel benieuwd hoe enthousiast ze zullen zijn om een buitenlander te bekeuren. Alhoewel: binnenkort zal die prent gewoon door het CJIB op je mat gelegd worden.... :?


Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd Milaan

Bericht door Arnold Smeets »

Vandaag uit de pers:

Milaan is afgelopen woensdag (goh: misschien nieuwjaarsdag?) ook begonnen met verkeersheffingen. Ook hier voor alle voertuigen. Ik zal nog eens zoeken naar meer informatie.

Londen past hun systeem in de loop van dit jaar aan. Begin juli gaat de gewichtslimiet omlaag naar 2,5 ton. Ook hier zal ik gaan zoeken naar meer informatie.


Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Arnold Smeets »

Gisteren van de Fehac vernomen:

De Duitse regeling waarbij alleen Duitse historische auto's buiten de Umweltzone beperkingen vallen is aangepast. Nederlandse klassiekers met een blauwe kentekenplaat mogen nu ook de Umwelzones in zonder het voeren van een Duits vignet.

Beetje sneu voor mij, mijn camper heeft wel de leeftijd maar een jonger kenteken en krijgt dus geen blauwe platen..... Maar ik ben toch al niet zo'n stedenbezoeker.

Slachtoffer van de Nederlandse regeling is het DAF museum, een deel van de collectie kan nu niet meer bij het museum komen zonder eerst een dagkaart te kopen. Waar een klein land al niet heel klein in kan zijn......

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door DVIII »

in duitsland is er dus wel wat licht aan het eind van de tunnel, maar nederland wil eerst koud saneren. en ja het is sneu voor het daf museum , maar die zijn niet de enige getroffenen!
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Dennis en Nancy »

Een roetfilter onder mijn oude les vrachtwagen kostte de rijschool 8 of 9000 euro.

En als je les geeft in Eindhoven,..... Tsjaa dna moet je wel.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Arnold Smeets »

Ik zag dat Kwikfit ook de Umweltzone stickers verkoopt.
Op de Duitse website die ik hierboven noemde staan 17 Duitse plaatsen met plannen en 4 Duitse steden waar de Umweltzone al ingevoerd is.
Op de site van Kwikfit staan 20 Duitse steden waar de Umweltzone al ingevoerd is.

Ik heb Kwikfit maar eens een vraag gesteld, benieuwd hoe ze reageren. Voorlopig ga ik uit van de Duitse website.

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Admin »

Op alle Duitse sites staat dat de Umweltplakette slechts €5 kost en door de merkdealers wordt afgegeven, klaar terwijl u wacht. De ADAC waarschuwt zelfs voor bedrijven die meer dan €5 vragen...
TÃœV/Integra en DEKRA hebben natuurlijk een gigantische overhead, die de verdrievoudiging van de prijs rechtvaardigt.
Voor dieselwagens van vóór 2000 is er toch weinig kans op een leuk kleurtje.
Maar als ik 'ns met de Å koda naar Berlijn wil, stop ik en route wel even bij een dealer.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Leo »

Site met alle Europesche milieu-zones:

http://www.lowemissionzones.eu/


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Arnold Smeets »

Admin schreef:Op alle Duitse sites staat dat de Umweltplakette slechts €5 kost en door de merkdealers wordt afgegeven, klaar terwijl u wacht.
Dat kan omdat op de Duitse kentekenbewijzen de gegevens staan die door die merkdealers gebruikt worden om de juiste kleur van de sticker te bepalen.
Op een NL kentekenbewijs staat dit niet. Vandaag nog was er een Duitser op Radio 2 die vertelde dat dit inderdaad problemen geeft voor buitenlandse bezoekers. Even spontaan een Umweltzone inrijden is risico lopen op een knappe bekeuring. Gelukkig zijn er nog niet zoveel van die zones, maar dat probleem wordt vanzelf groter in de nabije toekomst.

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Arnold Smeets »

Een aantal puntjes:

Je hebt het vast wel geraden: van Kwik Fit nul reactie. Voor mij geeft dat de kwaliteit van de organisatie aan. Geen tijd meer aan verspillen. Ik kocht mijn banden toch al bij degene die voor mijn kampeerauto onderhoud en APK verzorgt, nauwelijks duurder en ik heb er belang bij dat hij blijft bestaan.

Den Haag
Den Haag krijgt ook een milieuzone. Aangewezen is het deel van Den Haag dat ruwweg wordt begrensd door de Koningskade, Javastraat, Laan van Meerdervoort, Waldeck Pyrmontkade, Lijnbaan, Vailliantlaan, Parallelweg, Lekstraat en de Rijnstraat. Het eerste half jaar zal er voorgelicht worden, daarna wordt er geverbaliseerd.

Amsterdam
Is al in het rijke bezit van een milieuzone, waarover verderop meer, en gaat in de toekomst een stap verder. Daarbij worden alle auto's betrokken dus ook kampeerauto's. Momenteel wordt gesproken over het gehele gebied binnen de Ring A10, behalve het deel noordelijk van het IJ.

Het gaat om heel wat voorstellen voor die stap verder:
Dieselauto’s en bestelbusjes krijgen tot 1 januari 2010 subsidie voor het verkrijgen van een roetfilter. Vanaf 1 januari 2009 moeten ze binnen de milieuzone (ring A10, uitgezonderd Noord) verplicht een roetfilter hebben voor het verkrijgen van een nieuwe parkeervergunning. Vanaf 1 januari 2010 geldt deze regel ook voor bestaande vergunningen.

In de milieuzone gaan vanaf 1 januari 2009 de bezoekerstarieven voor parkeren naar het A-tarief (nu € 3,60) tussen 09.00 en 21.00 uur op maandag t/m zaterdag, en op zondag tussen 12.00 en 21.00 uur. Buiten deze tijden bepalen stadsdelen het tarief en kan het tarief niet lager zijn dan het huidige. De 10-centszones en kraskaarten blijven behouden. De gemeente onderzoekt met het rijk de mogelijkheden voor differentiatie naar milieuklasse aan de meter en voor vergunningen (waarbij schone auto’s worden ‘beloond’). Deze zomer verschijnt een economische effectrapportage van deze maatregel.

Er moet meer en beter openbaar vervoer in stad en regio komen, conform wat in de Amsterdamse OV-visie is vastgesteld. De capaciteit en kwaliteit van het OV van en naar P+R-terreinen wordt vergroot

Diverse maatregelen en een bewustwordingscampagne moeten het gebruik van fiets en OV, vooral voor korte ritten binnen de stad, stimuleren. Basis hiervoor zijn de Amsterdamse OV-visie en het meerjarenplan Fiets. Er moeten meer OV-arrangementen voor bedrijven en stimuleringsacties voor het OV in winkelstraten komen.

In het stadsdeel Oud-West wordt een pilot gestart met een ‘gastenparkeerpas’. Dit is een nieuwe service, waarbij bewoners hun gasten voor een beperkt aantal uren tegen gereduceerd tarief kunnen laten parkeren. Een voorstel hiervoor wordt uitgewerkt.

Het aantal P+R-terreinen langs de ring A10 en in de regio moet flink worden uitgebreid, waarbij het aantal P+R-parkeerplekken minimaal moet worden verdubbeld naar 2300. De servicevoorzieningen op de terreinen moeten worden vergroot.

Diverse maatregelen op het gebied van dynamisch verkeersmanagement, zoals betere afstemming van verkeerslichten en betere informatievoorziening, moeten ervoor zorgen dat het verkeer beter doorstroomt.

Er komen meer buurtgarages. In deze (ondergrondse) garages kunnen bewoners en ondernemers uit de directe omgeving hun auto parkeren. Minimaal moet voor elke plek in een buurtgarage een halve plek op straat verdwijnen. De ontstane ruimte op straat moet worden benut voor buurtpleinen, speelvoorzieningen of groen.

Bent u er nog? Let op: dit zijn voorstellen waarover in de loop van dit jaar verder gesproken gaat worden.

Maar gezien wat er gaande is, in Nederland en Duitsland, ga ik er van uit dat het merendeel van deze voorstellen toch wel omgezet wordt in wetgeving. Waar ik vreselijk benieuwd naar ben is de uitwerking van de voorstellen tot discussiepunten. Ik blijf het volgen. U kunt al reageren op een internetforum op http://www.amsterdam.nl.


Waar kampeerauto's minder tot geen last van hebben: de huidige milieuzone wordt uitgebreid naar hetzelfde gebied, binnen de A10 behalve in A'dam Noord. Wel of niet toegang krijgen is afhankelijk van de motor.
In 2008 gaat het om minimaal euro 2 motoren + roetfilter.
In 2010 gaat het om minimaal euro 3 motoren mits niet ouder dan 8 jaar en om euro 4 motoren.
Zolang milieuzones aangegeven blijven worden met het bord "verboden voor vrachtwagens" is er voor kampeerauto's niets aan de hand. Totdat de hierboven weergegeven voorstellen omgezet worden in wetgeving.......

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Gebruikersavatar
KOERT
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door KOERT »

Ons campertje is (voorlopig) veilig!

Voor de geïnteresseerden; antwoord van de gemeente Amsterdam op alle vragen (19 mei):

Kort:
http://www.gezondelucht.amsterdam.nl/ma ... =944014149

Lang:
http://www.gezondelucht.amsterdam.nl/ma ... 1044954791

...en ook maar alvast een lijstje van alle goedgekeurde roetfilters:
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/2E61428B ... 042008.pdf

Groet,

Koert
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Leo »

Hoi Koert.

Vergeet dat roetfilter maar met jouw bussie.
Zo'n ding zit binnen de kortste keren verstopt. :?
Dan moet je er al een afterburner op gaan zetten om hem schoon te branden, en dát geeft een leuk effect joh..:P

Regels worden over het algemeen gemaakt door mensen die er de ballen verstand niet van hebben.
"Roetfilters op oudere dieselmotoren" is daar geen uitzondering op.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
KOERT
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door KOERT »

Dat hoorde ik inderdaad.
Ik wilde iets extra's doen, maar ach, ik heb toch vrijstelling...

Heb jij een schemaatje van zo'n naverbrander? Misschien kan ik hier even navraag doen bij de gemeente. Er is vast nog wel ergens een subsidie-potje...

Afbeelding
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Daar zijn we voorlopig ook weer van af.

Bericht door Leo »

Wat een economische crisis toch allemaal voor positieve gevolgen kan hebben..
Eindelijk zijn ze er achter gekomen dat een oude auto niet vervuilender is dan een nieuwe.
Het duurde ff voordat de groene waas rond hun hoofd opgetrokken was, maar eind goed al goed.:)

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... _Amsterdam

http://www.ttm.nl/nieuws/id25407-milieu ... steld.html


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door DVIII »

van wat ik er tot nog toe van begrijp is dat groen links zich voor karretjes laat spannen , en dat nu iemand aan de bel heeft getrokken. zwart/wit denkbeelden kunnen niet !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Leo »

Ik ben een beetje allergisch voor "groen & het milieu" geworden.
Zelden zó veel mensen slap horen zwetsen over dingen waar ze absoluut geen verstand van hebben.
Het verbaasd me dan ook dat ze blijkbaar naar iemand geluisterd hebben die er wél wat vanaf wist. :shock:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door DVIII »

ik krijg ook de indruk dat er steeds meer gelobbie'd wordt. en dat is dan meer een spel. er zijn steeds meer overkoepelende instanties die de rechten van een bepaalde groep menen te vertegenwoordigen , terwijl ze in werkelijkheid helemaal hun best niet doen voor die groep maar voor hun eigen agenda gaan . meestal zit daar dan een heel ander belang achter. getuige de compromissen en de ruilhandel . het mooiste voorbeeld is dat emissierechten gedoe. daar gaan de witte boorden er vandoor met niet bestaande rechten en mogelijkheden van gebieden waar dan geen industrie kan zijn. die gebieden vormen dan een tegenwicht voor de gebieden waar wel vervuild wordt door (groot)industrie.
in feite wordt er dus vrolijk verder vervuilt , maar dan op papier over een groter gebied verspreidt.
er gaan enorme bedragen om in dit spel voor machtsmisbruikers ! .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Frank.fjph »

Ik zag de wethouder van Amsterdam op TV het verhaaldoen, ze noemde even dat het effect niet voldoende was, maar ging direct over op elektrische auto's en gas daarvoor 10 miljoen uit........ook onzin nztuurlijk,maar minder hinderlijk.

Het bewijst aleen maar meer dat die kringen, (politicie) echt geen gezond verstand hebben,
maar zoal Leo al zeieind goed al goed, maar hewt heeft wat mogenkosten.


Ik citeer tot slot nog maar eens de slogan die ik meer dan 30 jaar geleden al leerde toen ik nog moest wennen aan ambtelijke zaken:

.....IS DIT BELEID OF IS ER OVER NAGEDACHT..........
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten