Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
bart
Berichten: 215
Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03

Bericht door bart »

ik denk dat bedoeld wordt, hoe wil je de buitenlands vrachtwagens in schalen.
Van de nederlandse vrachtwagens weten ze alles ( via RDW ) van de buitenlands auto's weten ze dus niks, dus, hoe bepaal je of ze wel of niet toegestaan zijn?

Bart
adl
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2006, 06:53
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

uit de bovagkrant

Bericht door adl »

BOVAG-afdeling TDA wil dat overal in Nederland dezelfde regels voor milieuzonering in de binnensteden gaan gelden. ‘Als dat leidt tot uitstel, dan moet dat maar.'

Wouter Nunnikhoven, voorzitter van TDA, hield dinsdag een pleidooi voor gelijke regels tijdens de TDA regiobijeenkomst in Rosmalen, waarbij ook verschillende vertegenwoordigers van Brabantse gemeenten in het publiek zaten.

‘Onze branche werkt graag mee aan strengere milieuregels, zoals de zonering, maar we vinden wel dat die regels uitvoerbaar moeten zijn. Nu verschillende gemeentes merken dat ze de deadline van 1 juli niet redden, reageren ze paniekerig en warrig, en voeren ze ieder voor zich hun eigen milieuzones in. Hoe moeten truckdealers nu aan hun klanten uitleggen dat er vijftien gemeentes zijn met vijftien zones evenzoveel regeltjes? Wij eisen dat de milieuzones op nationaal niveau worden ingevoerd en dat overal dezelfde regels gelden, anders wordt het een chaos’, stelt Nunnikhoven.

Verschillende gemeentes willen op 1 juli aanstaande een milieuzone in hun binnenstad invoeren. Zoals de BOVAGkrant al eerder schreef, dreigen de meeste gemeentes hun regelgeving echter niet op tijd klaar te krijgen. ‘Als gedegen voorbereiding en invoering van de milieuzones tot uitstel leidt, dan moet dat maar’, besluit Nunnikhoven
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Ongevraagd rolde de volgende mail van mvr. Akerboom binnen.
Wederom een pluim voor de service waard.:)


Uit deze mail blijkt dat zij nu óók snappen hoe het precies zit met de camper-kentekenvermelding. :roll:
Er wordt gesproken over een herkenningsteken voor onze (>3500kg) voertuigen, zodat oom agent geen onnodige bonnetjes hoeft uit te schrijven.
Gaan we lekker ouderwets stickeren of zal het een duur electronisch kastje worden?
Want dit is natuurlijk NL he? En daar doen we niks gemakkelijk & gratis toch? :shock:
Ben benieuwd wat me dat weer gaat kosten...
(Heb mevr Akerboom gevraagd om mij daarover te berichten indien duidelijk is welke herkenningsmethode er gebruikt gaat worden. Vanzelfsprekend plaats ik dat bericht dan weer hier.)


Mvg, Leo.:D






Geachte heer, mevrouw,


Door voortschrijdend inzicht zijn wij genoodzaakt het antwoord op uw vraag over de mogelijke beperkingen voor campers door de invoering van milieuzones te herroepen. Een groot gedeelte van de campers die een maximum massa van > 3500 kg hebben, staan te boek als "bedrijfswagen" in het kentekenregister van de RDW en vallen in de categorie die meestal "vrachtwagen" wordt genoemd. Uw kentekenregistratie bij de RDW kunt u achterhalen op https://www.rdw.nl/Ovi/.




De RDW hanteert bij de typegoedkeuring van voertuigen echter ook inrichtingseisen waaruit blijkt dat bepaalde voertuigen een "kampeerwagen" of "kampeerauto" zijn. Dit wordt geregistreerd op uw kentekenbewijs.



In het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV) worden “kampeerwagens” of “kampeerauto’s” gezien als personenwagens. Daarom geldt het verbodsbord voor milieuzones niet voor deze voertuigen. Aangezien in het Convenant Schone Vrachtauto’s en Milieuzonering alleen beperkingen worden gesteld voor vrachtauto’s, is uw “kampeerwagen” of “kampeerauto” (indien als zodanig geregistreerd op het kentekenbewijs) niet gebonden aan de beperkingen in milieuzones. U hoeft dan geen ontheffing aan te vragen om toegang te hebben tot gebieden waar een milieuzone is ingevoerd.



Er worden stappen ondernomen om te zorgen dat uw kampeerwagen of kampeerauto ook als zodanig herkend worden door de handhavers van de gemeenten.



Indien u niet de kwalificatie kampeerauto of kampeerwagen op uw kentekenbewijs heeft staan, dan wordt het voertuig als vrachtwagen herkend en gelden de beperkingen voor vrachtauto’s met een max toegestane massa > 3500 kg in de milieuzone (als uw voertuig is geregistreerd als bedrijfswagen) wel voor uw voertuig.





Bij voorbaat dank voor uw begrip en excuses voor het ongemak.






Met vriendelijke groet,

Anne Akerboom
Expertisecentrum Milieuzones
Laatst gewijzigd door Leo op 18 okt 2007, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
adl
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2006, 06:53
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

als ze dan toch naar de inrichting kijken..

Bericht door adl »

merk mercedes benz 608D
bouwjaar 1980
inrichting brandweerwagen
Laadvermogen -------
Massa ledig voertuig 4170 kg.
bijzonderheden geen

relaas van weging door de douane:
aantal vaste en klapzitplaatsen 8 niet inbegrepen die van de bestuurder
carrosserie model brandweeropbouw
gewicht 4170 kg incl bijbehorend gereedschap
aantal wielen 4
andere kenmerken luchtbanden

Ben benieuwd wat er nu gaat volgen:
Het doel is de uitstoot beperken. De uitstoot is van een vrachtwagen natuurlijk gelijk die van een kampeerwagen.
Twee gelijke voertuigen en twee regelingen ?
Men discrimineert de vrachtwagen van een particulier omdat die op kenteken anders heet dan een camperwagen.
Wordt nog wel leuker straks wat optisch is de groep niet te onderscheiden
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Verdere ontwikkelingen op het milieuzonefront:


Op mijn vraag:

________________________________________________________

Geachte mevrouw Akerboom.

(....)
U schrijft in uw laatste mail:
"Er worden stappen ondernomen om te zorgen dat uw kampeerwagen of kampeerauto ook als zodanig herkend worden door de handhavers van de gemeenten."
Zou u mij een berichtje willen sturen zodra bekend is welke herkenningsmethode daarvoor gebruikt gaan worden?
U zou mij (& Dubbellucht) daar een groot plezier mee doen.

_________________________________________________________


Kreeg ik vanmorgen als antwoord:


_________________________________________________________
Geachte heer Van Duijvenbode,

Er wordt getracht beide databases software-matig met elkaar te integreren. Ik zal u een bevestiging sturen, wanneer ons is bericht dat dit is uitgevoerd.


Met vriendelijke groet,

Anne Akerboom
Expertisecentrum Milieuzones

_________________________________________________________


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
adl
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2006, 06:53
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door adl »

Let op! Handig om te weten!

Wanneer uw voertuig voldoet aan de voorwaarden voor een langdurige ontheffing, wordt deze ontheffing automatisch, zonder aanvraag, verleend. Het is dus niet noodzakelijk om de Kennisgeving Ontheffing Milieuzones hiervoor uit te printen. Wanneer u een bezwaarschrift indient bij een gemeente omdat u het oneens bent met een beschikking die verband heeft met de toegang tot de milieuzone, dient de Kennisgeving Ontheffing Milieuzones of incidentele ontheffing wél bijgevoegd te zijn.

Moet u bij iedere gemeente met een milieuzone die u bezoekt uw uitgeprinte Kennisgeving Ontheffing Milieuzones voor uw wagen(park) bij u dragen?...

...Nee, de criteria voor de langdurige ontheffingen milieuzones zijn voor alle gemeenten die het convenant hebben ondertekend hetzelfde. Het getoonde resultaat op de kentekencontrole geldt daarom voor de milieuzones van al deze gemeenten

Kenteken 41UB96
Brandstofsoort: Diesel
Euroklasse motor : Onbekend
Roetfilter geplaatst : Nee
Datum eerste toelating voertuig: 1 mei 1980
Bijzonder voertuig: brandweerwagen

Resultaat: Ontheffing tot 1 juli 2008


Bekijk (en print) de Kennisgeving Ontheffing Milieuzones die geldt voor de vrachtauto met het kenteken: 41UB96

een bijzonder voertuig maar geen ontheffing blijkbaar :twisted:
Gebruikersavatar
Niek
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 dec 2004, 20:48
Locatie: Oosterend

Bericht door Niek »

Hier nog een berichtje van de milieuzoneman: Ze hebben het nog niet helemaal voor elkaar, maar het komt eraan:



Beste Niek Borsboom,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik ben uw casus na gaan vragen bij mij
collega's van de Centrale Ontheffing Verlener Milieuzones en het klopt dat
deze aanpassing in het databestand nog niet zichtbaar is gerealiseerd.
Binnenkort zal bij het invoeren van uw kenteken het bericht worden vermeld
dat u geen ontheffing nodig heeft, omdat voertuigen met een kampeerwagen
of kampeerauto-registratie niet onder het regime van milieuzones vallen.

Met vriendelijke groet,

Anne Akerboom
Adviseur Goederenvervoer
adl
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2006, 06:53
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Roetfilters vaak erger dan de kwaal

Bericht door adl »

bron algemeen dagblad


DEN HAAG - Jaarlijks 18.000 mensen die voortijdig sterven. Bouwprojecten waar een streep doorheen ging en blauwdrukken voor nieuwe wegen die de ijskast in konden wegens te hoge concentraties roetdeeltjes.
Fijnstof ontwikkelde zich de afgelopen jaren tot een veelkoppig monster. Daar moest de overheid snel wat aan doen. Het voornaamste wapen: roetfilters om ‘vuile’ dieselmotoren schoon te krijgen.

Zo ook in Alkmaar. De gemeente wil begin dit jaar acht van zijn vrachtwagens van roetfilters voorzien. De bestelling is de deur al uit, als ambtenaren aan de bel trekken. Ze horen dat de filters die ze in gedachten hebben niet in overeenstemming zijn met de Arbo-wetgeving. De halfopen filters - waar de overheid 6250 euro subsidie per stuk voor geeft - filteren in het beste geval slechts de helft van de roetdeeltjes weg. De arbeidsomstandighedenwet eist echter minimaal zeventig procent voor vuilniswagens. Alkmaar trekt de order terug en probeert met zijn leverancier een beter filter te vinden. Vooralsnog zonder resultaat.

Andere gemeenten en bedrijven komen minder goed weg. Ze hebben hun wagens al laten ombouwen en zitten nu met filters die niet aan de wettelijke eisen voldoen. Vrachtwagenproducent DAF, marktleider in de vuilnissector, zegt al honderden wagens te hebben omgebouwd. De Arbeidsinspectie kondigde gisteren aan hier werk van te maken. Als dat gebeurt, kunnen al deze wagens terug naar de garage om andere filters te laten inbouwen. De rekening gaat dan naar de eigenaar van de wagen, zonder genoegdoening, zonder subsidie. ,
_____________________________________________________________
De regels sloten inderdaad niet op elkaar aan,’’ erkent woordvoerder Charlotte Menten van VROM.

Dit ministerie is na overleg met de collega’s van Sociale Zaken inmiddels met aangepaste regels gekomen. ,,Het was niet onze bedoeling dat mensen met filters komen te zitten die ze weer moeten vervangen.’’ Maar de bedrijven hebben ook een verantwoordelijkheid, vindt zij. ,,Die hadden beter moeten uitzoeken aan welke wettelijke eisen ze moeten voldoen.’’

----------------------------------------------
Je mag toch wel van een overheids instantie uitgaan die de zaken goed heeft geregeld, blijkbaar dus niet :twisted:
-----------------------------------------------------------------
In de overtuiging dat vrachtauto’s met roetfilters schoner zijn, laten elf steden, waaronder Rotterdam, Utrecht en Tilburg, trucks zonder filter vanaf begin deze maand niet meer de binnenstad in. Wetenschappers uit binnen- en buitenland betwijfelen of de steden daar veel op vooruit gaan. Uit Zwitserse testen blijkt dat het in Nederland meest toegepaste roetfilter bij lage snelheden niet of nauwelijks werkt. Tests met wagens van de Rotterdamse reiniging wijzen hetzelfde uit.

,,Ik begrijp het Nederlandse beleid niet,’’ zegt de Zwitserse roetfilterdeskundige Andreas Mayer. Hij was bij het onderzoek betrokken en werkt al 22 jaar met de filters. Eerst voor vrachtwagenproducent Mercedes-Benz, daarna als adviseur van de Zwitserse, Oostenrijkse, Duitse en Californische overheden. ,,Ze zouden die halfopen filters niet moeten subsidiëren, maar verbieden,’’ zegt de Zwitser. ,,Het rendement is niet alleen bedenkelijk, ze veroorzaken ook een hogere uitstoot van stikstofoxiden.’’ Volgens Mayer wordt er zo een nieuw probleem geschapen. ,,Er zijn voor vrachtauto’s systemen die bijna honderd procent van het roet wegfilteren en geen bijwerkingen hebben. Nederland zou zulke filters moeten verplichten.’’

Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

milieuzones, samenvatting

Bericht door Arnold Smeets »

Beste campersleutelaars,

Ik heb de informatie die vooral door Leo en Niek verzameld is nog eens kort samengevat en aangevuld met nieuwe informatie:


Milieuzones
Laatste wijzigingen gedaan op 15-10-2007

Nederland

In de strijd tegen de luchtverontreiniging zijn er diverse acties gaande, waaronder het instellen van milieuzones. In Nederland is een standaard ontwikkeld voor het instellen van milieuzones. Het onderstaande gaat van deze standaard uit.

Een milieuzone vereist in ieder geval een duidelijke afbakening. Die afbakening wordt in Nederland gedaan met verkeersbord C7, “gesloten voor vrachtwagens” en daarnaast een tweetal aanduidingen:

Afbeelding

Met andere woorden: er mag geen enkele vrachtwagen in, als definitie hiervan wordt aangehouden: voertuig, aangedreven door een compressiemotor, niet ingericht voor het vervoer van personen, waarvan de toegestane maximum massa meer bedraagt dan 3500 kilogram.
Maar ontheffinghouders zijn uitgezonderd en dat moet ook want ook binnen de milieuzones moet men kunnen eten en drinken, verhuizen, bouwen en slopen en alles waarvoor vrachtwagens nodig zijn.

Voor vrachtwagens is die uitzondering een heel technisch verhaal dat voor kampeerauto’s nauwelijks tot niet interessant is. Immers: een kampeerauto welke volgens de regels van de RDW en die van de belastingdienst (dat zijn 2 verschillende set regels!) is ingericht is geen vrachtwagen meer, ook niet als op het kenteken de aanduiding “bedrijfsauto” gedrukt is.

Hieruit vloeit voort dat het hierboven getoonde verbod NIET geldt voor kampeerauto’s die voldoen aan genoemde regels. Deze kampeerauto’s mogen ALTIJD de betreffende milieuzone in indien deze is aangegeven met bovenstaand bord.

Het is niet verplicht maar het helpt zeer beslist indien bij de RDW de aantekening “kampeerauto” bij het kenteken staat. Wanneer namelijk bij vermoeden van overtreding het kenteken is genoteerd zonder onmiddellijke staandehouding kan de verbalisant bij het maken van zijn verbaal direct constateren dat het om een kampeerauto gaat. Dat voorkomt een hoop gezeur. Volgt er toch een schrijven van het CJIB lees dan goed de achterzijde hiervan, daar staat aangegeven hoe er tegenin gegaan kan worden.

Milieuzones zijn nieuw en de ontwikkeling is nog gaande. Voor de laatste informatie kunt u terecht op http://www.milieuzones.nl.

Bedenk dat de gemeentes niet verplicht zijn zich aan de standaard te houden, wanneer ze willen afwijken dan mag dat. Met andere woorden: mocht u een milieuzone in willen rijden dan moet u zelf even de borden controleren.


In Duitsland is het anders geregeld.

Milieuzones duiken ook daar op, onder de naam “Umweltzone”.

Afbeelding

Auto’s worden ingedeeld in 4 categorieën en die indeling wordt aangegeven met stickers. Via een onderbord wordt aangegeven welke categorieën in de Umweltzone toegelaten worden.

Afbeelding

Er zijn voertuigen waarvoor deze stickers niet vereist zijn, kampeerauto’s vallen daar niet onder. Voertuigen op buitenlands kenteken vallen wel onder het Umweltzone regime. Met andere woorden: een Nederlandse kampeerauto zal zo’n sticker moeten voeren wanneer men een Umweltzone in wil.

Ook in Duitsland is de ontwikkeling van milieuzones nog volop aan de gang. U kunt zien welke steden al bezig zijn via
http://www.env-it.de/luftdaten/download ... /index.htm.
De stickers kunt u al in Nederland verkrijgen, bij TÃœV Nord in Vaassen,
http://www.tuev-nord.nl/Keuringen/Umweltplakette.htm.
Voor de niet-internetters: TÃœV NORD Nederland B.V. Schorsweg 4, 8171 ME Vaassen,
tel. 0900 – 5437888 fax. +31 (0) 578 57 11 22.
België
Voor België heb ik nog niet kunnen vinden hoe het definitief gaat worden. Geruchten en speculaties genoeg maar dat acht ik niet zinvol om hier te noteren.
Frankrijk
Ook voor Frankrijk heb ik nog niet kunnen vinden hoe het zal gaan met milieuzones.
Voor beide landen geldt dat informatie zo snel mogelijk volgt.

Samenvatting:

Nederland
Kampeerauto’s mogen een milieuzone zonder meer inrijden.

Duitsland
Kampeerauto’s mogen een milieuzone niet inrijden zonder de juiste sticker te hebben.

Belgie
Afwachten wat er beslist gaat worden

Frankrijk
Afwachten wat er beslist gaat worden

Samengesteld door:
Arnold Smeets
Met dank aan Leo en Niek.


Aanvulling:
In Duitsland is inmiddels beslist dat voor oldtimers een uitzondering gemaakt wordt. Helaas geldt dit uitsluitend en alleen voor Duitse oldtimers die een H kenteken voeren. Voor niet-Duitse oldtimers geldt deze uitzonderingsregel NIET.
Met dank aan Henk Appeldoorn!
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Om weer naar een startpunt te gaan:

wie heeft er een Duitse sticker rood, geel, of zelfs groen weten te bemachtigen voor zijn bussie om in der Heimatt nog wat stedentripjes te maken.....???? :lol:

Als je dat laatste zou willen vrees ik dat je het deze maand moet doen.. :wink:

Frank
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Bericht door Rene »

ach ik had het toch al niet zo op die grote duitse steden :wink:
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door Roger 1100 »

Te koop: rode, gele en groene umweltstickers. Eventueel ook in andere kleuren mogelijk....Oftewel, zo'n sticker kun je toch gemakkelijk zelf afdrukken...... :roll:
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Bericht door jooph »

Ben bang dat er ergens iets fout gegaan is Joop.
Solly indien dat mijn fout is geweest!!!
Hallo Leo,

Schoot wel even door mijn hoofd, hij zal toch niet met een kwaaie kop....... :shock:
Foutje moet kunnen, je hebt genoeg krediet opgebouwd :)

We zullen de discussie maar niet over gaan doen.
Komende tijd zal het nog wel vaker opduiken op de een of andere manier.

Lijkt me echter wel een redelijke veronderstelling dat er voor oude dieselauto’s de komende jaren beperkende maatregelen komen en dat het rijden daarmee extra belast gaat worden.

Mensen die buiten de randstad en de grote steden wonen zullen vooralsnog weinig problemen ondervinden, denk ik.
Voor mensen die daar wel wonen lijkt het me heel verstandig om de zaken scherp in de gaten te houden.
Ik zou ze in ieder geval niet aanraden om nu nog een oude dieselbus te kopen met het plan die de komende jaren op te knappen.
Konden ze wel eens van een koude kermis thuiskomen.
Of je moet hem alleen gebruiken voor een paar weken vakantie per jaar.

Joop

P.S.: Blijft een nadeel van dit soort forums dat je zelf niet een gewone backup kunt maken van alle berichten!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

afijn

Bericht door DVIII »

mijn reeds gewiste bijdrage aan dit topic was dat je eigenlijk niet zoveel keuze hebt.
benzine is slechts te vervangen met gas, wat dan weer meer kost aan belasting .
en diesel is buitengewoon beperkt omdat de enige verbetering die snel zoden aan de dijk zet ,in het verbeteren van de zuiverheid van dit spul zit. zie de enorme verschillen met/na zwavelarme diesel.
dan is er nog de keuze beperking dat je zelf niet kiest waar je naar toe moet met je auto , dat wordt meestal bepaald door de omstandigheden
zoals werk , winkelbezoek , familie en of andere verplichtingen.
ook economisch kan je keuze beperkt zijn als je bv om kosten te sparen op koopjes jacht moet ! .
ik vind het dus erg raar dat gemeenten zelf mogen uitmaken wat voor soort auto's er wel en niet de stad in mogen. om dan nog maar te zwijgen over de discutabele motieven.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door Roger 1100 »

Ik wordt een beetje moe van dat hele milieugezever. Sinds die film van All Gore uit is gebracht lijkt er wel een complete massahysterie te zijn ontstaan rondom de milieu'problematiek'. Natuurlijk, er is niets mis mee om enigszins milieubewust bezig te zijn, maar momenteel wordt alles voor mijn gevoel te zwaar overdreven......
Carpe Noctem.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Da's nog een mild ordeel..................... :wink:
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

dat ook

Bericht door DVIII »

Ah ja , ik vind dus ook dat je minder of geen balasting moet betalen als die belasting niet dat terug geeft waar je voor betaald.
ik betaal allerlei belastingen om deel uit te mogen maken van de economische en sociale maatschappij , en als ik dan ineens minder rechten heb , wil ik ook minder betalen toch...
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

Mijn bijdrage was dat als wij gaan kijken voor een chassis, truck, touringcar etc, welke als basis gaat dienen voor onze kampeerauto wij dan terdege rekening houden met een doemscenario.

Waarschijnlijk word het in ieder geval iets met een modernere motor.

Maar ik vond dat Anton ook een sterke post had.

Dennis
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Bericht door Rene »

Je kan er op wachten dat straks ook de lengte een discussiepunt wordt. In een aantal grote steden mag je al niet in. Straks komt er een energielabel aan je bus te hangen!! :twisted:
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

regels

Bericht door DVIII »

ja , de regel dat langer dan 6 meter en hoger dan 2 meter is al jaren een standaard APV ( algemene politie verordening) in bijna alle gemeenten. en daar valt een 508 al snel onder.
dan mag je alleen op eigen terrein je auto parkeren.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

gepasseerd

Bericht door DVIII »

helaas het is een gapasseerd station denk ik om te reageren op "over de datum" fouten en zo voort.
Maar ik sprak vandaag twee agenten ( RP) die het helemaal niet zagen zitten , dat dieselauto pesten gedoe van die zogenaamd milieu bewuste gemeenten . afijn dat is dus nog een opsteker.
hoe kijkt de fehac tegen deze maatregelen aan ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Arnold Smeets »

De Fehac heeft hier maar heel weinig mee te maken omdat in Nederland de milieuzones worden aangegeven met een bord "verboden voor vrachtwagens". En dan mag zelfs de oude T-Ford gewoon doorhobbelen, met rookpluim en al..... Er is wel een groep eigenaren van oude vrachtwagens maar die komen eigenlijk nooit in een binnenstad.

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Admin »

V.w.b. Duitsland is het mij eigenlijk nooit duidelijk geworden voor welke kleur wij met onze campertjes in aanmerking komen. Ik dacht het ooit ergens gelezen te hebben, maar kan het niet meer vinden.

B.v. een MB817 van 1987: geen, rood, geel of groen (maar dat laatste zal echt niet het geval zijn)? Wie weet waar dat tabelletje staat?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Re: Vuile truck vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door Arnold Smeets »

Dat lijstje heb ik nog nergens gezien maar de TÃœV-Nord site laat wel wat zien via http://www.tuev-nord.nl/Keuringen/Umweltplakette.htm

Ik stel voor dat iedereen dit zelf leest en nog een keer op het moment dat de informatie echt nodig is want de wijzigingen komen in hoog tempo. Kopiëren en hier plakken leidt dan al heel snel tot verouderde gegevens.

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Vuil vanaf 1 juli uit centrum geweerd

Bericht door De Rooie Reus »

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.berlin.de/sen/umwelt/luftqua ... ImSchV.pdf

Groeten,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten