Publiceren van persoonsgegevens op internet

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Publiceren van persoonsgegevens op internet

Bericht door De Rooie Reus »

Ik weet niet of het volgende in de juiste rubriek komt maar ik wil het wel graag onder jullie aandacht brengen omdat het misschien te maken heeft met bijdragen op internet.

http://www.cbpweb.nl/downloads_rs/rs_pe ... eme=purple

Een persoonsgegeven luistert nogal nauw: als op de site van bijvoorbeeld Dubbellucht.nl fotoseries gepubliceerd worden met daarop personen afgebeeld, zijn die personen te rangschikken op bijvoorbeeld ras. Maar ook een kenteken is een indirect identificerend gegeven. In beide situaties, zo begrijp ik het, zou van tevoren uitdrukkelijk toestemming moeten worden gegeven door "het lijdend voorwerp".


Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ne, het kenteken is niet identificerend. Ze hoeven ook niet te worden afgeplakt als je je auto op een parkeerterrein zet :?

Zelfs als we lijsten op ons (besloten) forum zouden zetten met kentekens + naam en die lijst zou te maken hebben met onze core business, n.l. "oude busjes" (even gegeneraliseerd), zou dat mogen. Alleen zouden we het feit dat die lijst bestaat, moeten laten registreren.

Het vermelden in "gespot" is dus volkomen legaal.

Groeten,
Ernst (ooit verantwoordelijk voor direct marketing bij KPN Telecom en toen regelmatig in gesprek met de Registratiekamer)
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten