Vlaamse regelgeving op een rij

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Vlaamse regelgeving op een rij

Bericht door Admin »

Op een van mijn zwerftochten belandde ik op deze site m.b.t. de Vlaamse regelgeving op het gebied van zwerfauto's: http://www.bccma.be/reglementering.html#motorhomes

Omdat de meeste officiële teksten van de Vlaamse overheid (in elk geval voor mij) zwaar verteerbaar zijn, is deze site een verademing!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Vlaamse regelgeving op een rij

Bericht door Admin »

Ik hoor jullie al zeggen: "Vlaamse regelgeving?", je bedoelt zeker "Belgische..." Nou nee, een aardig voorbeeld:
Wanneer uw voertuig is uitgerust met een radio-installatie dient U een radiotaks te betalen.

Indien u in het Waals Gewest woont en een auto heeft met ingebouwde radio, radio/cassettespeler of radio/CD moet u verplicht de Dienst Kijk-en Luistergeld hiervan schriftelijk of telefonisch op de hoogte brengen die u een uitnodiging tot betaling van de verschuldigde som zal opsturen.

De Dienst Kijk- en Luistergeld voor het Waals Gewest bevindt zich avenue Gouverneur Bovesse 29 te 5100 Namur (tel : 081/33.02.11 of op het volgend groen nummer : 0800/98.000).

Een vrijstelling van de radiotaks wordt verleend aan sommige gehandicapten .

Let wel ! Het bewijs van betaling van de radiotaks dient zich altijd in de wagen te bevinden.

De radiotaks is niet verschuldigd in het Vlaams en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Binnenkort een extra taks als je naar een buitenlandse zender luistert?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten