Klein rijbewijs tot 7500 kg?

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: Klein rijbewijs tot 7500 kg?

Bericht door catch »

ik heb gister de knuppel in het hoenderhok gegooid zeg maar :wink:

eindelijk een rijschool gevonden die weet wat c1 inhoud (zegt tie)
al vorig jaar mn theorie gehaald voor c1,appeltje eitje overigens
ccvb zei me eerst dat 2 lesjes wel voldoende zouden zijn om te leren omgaan met een campertje,ik heb inmiddel ervaring genoeg
nu zegt de rijschool houder weer dat de praktijk hetzelfde is als voor C,wat heb ik aan een hoge en lage bak,en het aanrijden van een laaddok met een truck die 2 keer zo groot is als mijn 508??
en het ergst van alles, ff dik 2000 euro,en dan mag ik nog niet eens een karretje of bootje achter hangen,daar koop je een halve 508 voor :cry:


sorry moest ik ff kwijt :mrgreen:

straks ff wegen en het omkeurings traject inzetten maar
gr wim
Gaan als de Brandweerauto
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Klein rijbewijs tot 7500 kg?

Bericht door Admin »

Nog even voor de volledigheid. In dit draadje is volop sprake van categorie C1. Daarnaast bestaat er inmiddels een Europese categorie D1 voor kleine bussen (≦16+1). Misschien wordt het halen van dat rijbewijs wel gesponsord door de Bond van Grote Gezinnen (die heb je ècht, hier in het katholieke Vlaanderen!) Je zou dus je camper kunnen inrichten met wat meer stoelen... Als je voor D1 niet al die theorie hoeft te doen. De koppeling "éérst C, dan D" schijnt te zijn losgelaten. Dus een buschauffeur hoeft geen vervoeradres te kunnen invullen :wink:

En om het verhaal helemaal compleet te maken (in elk geval voor Vlaanderen): bij mijn laatste verlenging kreeg ik ook nog gratis meegeleverd een A3 (permanent), een G (permanent) en "Bezoldigd vervoer (cat. A,B,B+E)" (5 jaar). Kan ik dus taxidiensten met de motorfiets uitvoeren :mrgreen:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Klein rijbewijs tot 7500 kg?

Bericht door Dennis en Nancy »

D is niet gemakkelijker geloof ik. Ook weer een andere theorie dan voor het C.

het enige verschil tussen C en C1 is dat de theorie voor C iets uitgebreider is dan C1. het praktijk examen blijft hetzelfde.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Klein rijbewijs tot 7500 kg?

Bericht door dereiziger »

vorig jaar mijn c en c1 gehaald , dat is in 1 x de praktijk is idd voor beide hetzelfde , ik mocht overigens nog niet eens rijden zonder eerst mijn chauffeursdiploma . eneuhh per september is het nog verder aangescherpt en moet je nog meer kunnen voor het examen .
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten