Parkeren langer dan 6m

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Parkeren langer dan 6m

Bericht door paulv »

Ik heb laatst in Wateringen een bekeuring gekregen omdat ik in die plaats geparkeerd stond en langer dan 6m was :evil: . In het APV schijnt dit te staan maar ik heb niets gezien langs de weg of zo met een verbod of een onderbord.
Moet dat niet ergens aangegeven worden? Ik kan toch niet alle APV's van alle gemeentes in Nederland uit mijn hoofd gaan leren :roll: ?

Wie weet hier iets van?

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door DVIII »

Jammer Paul, maar dat artikel staat in alle APV's , ook hoger dan 200 cm is in princiep verboden parkeren in de BB kom.
ik heb er al jaren last van en ik weet dat ze niet altijd bekeuren , maar als er een leerling kuilenteller rondbekeurd , let die op elke overtreding die je kunt vinden.
een korte lage bus is de uitkomst :evil:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
beatrix18
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door beatrix18 »

Een 508 met klapdak! :lol:
Voorlopig even niet. :!:

Peter
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door Janneman »

Bezwaarschrift indienen en eisen dat je de ijking van zijn rolmaat te zien krijgt. Indien niet met een geijkte meter de lengte van je camper is bepaald is de boete onrechtmatig. Een hoop gedoe, maar als zij flauw doen, waarom dan niet met gelijke munt terugbetalen. Want flauw is het zo'n boete.

Groetjes,
Jan
-----------------------
Groetjes,
Jan
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door Dennis en Nancy »

Als je het kostenloos wilt laten doen.

http://www.meerts.nl

Een bekende van ons, als je vragen hebt hoor ik het wel.

Groeten, Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door Arnold Smeets »

Het is gebruikelijk dat dit soort parkeerverboden aan de rand van de gemeente of de bebouwde kom aangegeven wordt. Veelal is uit die borden af te leiden of het om vrachtwagens of om alle voertuigen gaat.
In de APV staat de letterlijke tekst, het is de moeite waard die op te vragen (vaak op gemeentelijke website te vinden) en door te lezen. Ooit een keer, lang geleden, heb ik een bekeuring weten te voorkomen omdat er en en in stond, en6 meter lengte en 3 meter hoogte overschrijdend. Ik had toen een korte trekker bij mij, die bleef onder de 6 meter.

Deze manier van schrijven is in de meeste gemeenten al vervangen door en/of.

Helaas gaat het steeds meer om alle voertuigen, in Den Bosch speelt zoiets en daar loopt nu nog een beroepszaak. Ik ben bij deze zaak geweest en heb daar kenbaar gemaakt dat ik in het geval mijn personenauto in reparatie zou zijn geweest, die avond niet mijn kampeerauto als vervangend voertuig mocht gebruiken tenzij ik die op een industrieterrein zou parkeren. Dit punt kreeg aandacht van de voorzitter van de klachtencommissie. Ik ben benieuwd wat er uit komt.

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
baasje
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2008, 19:18

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door baasje »

ik heb niet eens een personenauto .. hopenlijk gaan ze hier niet zeiken maar vooralsnog gaat het goed, de bus staat al 3 jaar voor mijn deur :D
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door Frank.fjph »

Nou in beroep gaan helpt ook niet want Anton en ik ook zijn niet ontvankelijk verklaard, ondanks de goede argumenten op de hoorziting.


Maar we gaan fijn verder procederen, heb rechtsbijstand al aangemeld.....

@Dennis

Die kennis van jou , heeft die echt verstand van gemeentes te pakken nemen, want mij zelf lukt het niet, het is net een aal in een emmer snot zo,n gemeentambtenaar (mer Mr. voor z'n naam)

Frank
Laatst gewijzigd door Frank.fjph op 25 jul 2008, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door Dennis en Nancy »

Arag (rechtsbijstand) heeft eens korte metten gemaakt met de gemeente Thorn. gevalletje gat in de weg. Gevolg: velgen krom €400 schade. Gemeente wilde niet betalen. Arag ging naar de rechtbank: gewonnen!

Clemens Meerts doet meer de bezwaren tegen wet mulder bekeuringen.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door karogegro »

Gdvr de gdvr en nog eens gdvr :twisted:, vanmiddag was ik bezig met de voorbereiding voor de aanstaande vakantie, komt er zo'n glimmende hpd (heldersche police departement) vehicle de hoek omzeilen. Stapt er zo'n "leerling kuilenteller" uit en vraagt mij of ik de eigenaar ben van dit " kampeer middel". Jawel bromsnor, dat ben ik. Of ik wist dat ik dit " kampeermiddel" maximaal 48 uur op deze plek mocht parkeren. Dus zeg ik tegen hem dat ik dat de afgelopen 2,5 jaar eigenlijk vergeten ben. Het vriendelijke edoch strenge verzoek om mijn " kampeermiddel op korte termijn elders, behalve op de openbare weg, te parkeren, met het vooruitzicht dat ik, indien ik hieraan geen gehoor geef, een bekeuring tegemoed kan zien.
Zou je zo'n snotneus niet ter plekke een pak voor z'n broek geven.
Die 48 uur, is dat per week, maand, jaar of gaat dat in nadat het voertuig bijv. een dag of zo er niet gestaan heeft ?.
Wie weet hoe het zit.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door paulv »

Hallo Toine,

Ik had hetzelfde in Wateringen toen ik na dat akkefietje op een vrachtwagenperkeerplaats mijn camper had geparkeerd. Daar mocht je wel langer dan 6m zijn, maar max. 48 uur aaneengesloten.

Door het bevoegde gezag (gemeente Westland) werd mij duidelijk gemaakt dat als ik mijn camper om de dag een paar meter zou verzetten, ik niet meer op dezefde plaats zou staan en er dus een nieuwe termijn van 48 uur zou ingaan. Van hun zou ik dan geen last krijgen :mrgreen: .

Misschien kan dat bij jou ook?? :roll: .

Succes, Paul
Bezoek altijd welkom!
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door karogegro »

Sjuust, dus om de dag een meter naar voren en naar achter zou dit moeten oplossen. Nu is hier over dit onderwerp ruimschoots gediscuseerd maar waar ik dus benieuwd naar ben is wat de "wet" hierover zegt.
Voor zover mijn kennis strekt bepaalt de apv van de gemeente dat je dus niet langer dan 48 uur aan een gesloten mag parkeren, maar 48 uur per wat.....?.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door Leo »

Per 48,05 uur.
Die 0,05 uur heb je nodig om 'm te verzetten. :wink:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door paulv »

Aaneengesloten is duidelijk per keer en elke keer dat je parkeert gaat dat voor 48 uur in. Een metertje verplaatsen is misschien niet in ieders oog opnieuw parkeren, een paar meter wel. Lijkt mij duidelijk :roll: .
Als je die camper om de dag verplaatst kun je tot in het oneindige daar in de buurt staan :mrgreen: .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door Leo »

Bij "tijdelijke" ligplaatsen van schepen was het een goede gewoonte om 'm iedere keer een scheepslengte te verplaatsen.
Geen rechter die de bekeurende ambtenaar ontvankelijk verklaarde.. :P
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door karogegro »

Rihgtie, dan houden we ons voorlopig hier aan vast.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
MonRoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2008, 11:48
Locatie: Lansingerland
Contacteer:

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door MonRoe »

Ik zie net dit draadje pas, maar in een gemeente mag men geen twee regels uit een APV toepassen.
Als je een camper hebt val je onder de regels van het parkeren voor recreatie voertuigen en niet onder de regels van langer dan 6 meter en hoger dan.
Je kan dan ook geen bekeuring krijgen voor het feit dat je camper langer is dan 6 meter tenzij men geen apv regel heeft over het parkeren van recreatievoertuigen.

Meer info over parkeren van de camper is te vinden op http://www.camperpunt.nl/parkeren.htm
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door Frank.fjph »

Dit klinkt interessant, heb je daar iets meer info over toevallig??? of alleen de info van de link (onderste 2 regels)

Frank
MartinS
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:59

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door MartinS »

Het gaat niet om het aantal artikelen in de APV, want dan krijg je gewoon twee bekeuringen. Het gaat erom dat de wetgever, in dit geval de gemeente gemeend heeft om het parkeren van kampeerauto's op een andere manier te regelen. In dit geval dus vaak dat je 3 dagen mag parkeren om zo te kunnen laden en lossen. In dat geval gaat die regel op voor een andere algemene regel, ze noemen dat een lex specialus. Dat lijkt in dit geval van toepassing. Je kunt dus gewoon bezwaar aantekenen.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Parkeren langer dan 6m

Bericht door Frank.fjph »

Bedankt....

Dat klinkt goed... :roll: :lol: bezwaar maken.... :wink:

Frank
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten