maximumsnelheid aanhangwagens

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

maximumsnelheid aanhangwagens

Bericht door Arnold Smeets »

Uit een nieuwsbrief van de EVO:

Auto’s met aanhangwagen volgend jaar 90 km/u
Vanaf 1 mei 2009 mogen personen- en bestelauto’s met aanhangwagens, dus ook caravans, op auto(snel)wegen 90 kilometer per uur rijden. Tot die datum blijft de maximumsnelheid volgens de huidige limiet 80 kilometer per uur. De nieuwe snelheidslimiet geldt voor auto’s met een aanhangwagen die beladen niet meer weegt dan 3500 kg.

Voor de invoering van deze maximumsnelheid moet de politie het systeem voor elektronische handhaving aanpassen. Dit systeem gaat nu automatisch uit van een maximumsnelheid van 80 km/h bij voertuigen en combinaties die langer zijn dan 6 meter. Auto’s met een aanhangwagen tot 3,5 ton moeten dus herkend kunnen worden.


Wij hebben er over het algemeen genomen niet direct iets aan maar als het verkeer beter doorstroomt is dat een voordeel voor alle weggebruikers, dus toch ook voor ons.

Nog even geduld dus!

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: maximumsnelheid aanhangwagens

Bericht door Bommes »

Vraag me af hoe ze gaan vast stellen dat op het moment van flitsen mijn aanhanger + trekkend voertuig niet boven de 3,5 ton uit komen.
Weer zo een maatregel waarbij je op voorhand al de gaten ziet zitten.. :|

Mijn werk bus leeg + lege aanhanger wegen te samen net geen 2000 Kg.
Laai ik de bus (weegt het ding 2800Kg) en de aanhanger (mag 2500Kg wegen) ga ik dus dik over die 3,5 ton heen..
De enigste manier dat ze dat dus kunnen controleren en beboeten is via de weeg lussen in de weg, en niet via radar opstellingen of traject controle systemen.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: maximumsnelheid aanhangwagens

Bericht door DVIII »

als ik het goed lees , is dat dus de aanhangwagen mag beladen niet meer dan 3500 kg wegen.
ja je kan ook altijd zwartkijken natuurlijk.
maar het schept in elk geval weer een berg bezwaarschriften ! :lol:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten