Verzekering

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Yildiz
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Verzekering

Bericht door Yildiz »

Bus is bijna camper. (508 ex-ambu)

Hoe hebben jullie hem verzekerd? Als oldtimer of als camper?

Of is dit een hele domme vraag omdat je een camper als camper moet verzekeren?
Ik heb geen idee; dus ben zeer benieuwd wat jullie doen.

Klein detail: de mijne staat op groot rijbewijs. Is dat nog van grote invloed op de (beperking van) de keuze?

Dank!
Yildiz
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Verzekering

Bericht door Dennis en Nancy »

Als vrachtwagen verzekeren is als particulier zo goed als onmogelijk. Onze 608 was NIET te verzekeren zonder NL kenteken (Duitse auto zelf ingevoerd). Zelfs TVM (voor transportsector) wilde er met een kenteken niet aan.

Uiteindelijk verzekerd (op papier nog altijd een vrachtwagen en niet een kampeerauto of met kampeerauto inrichting) via de tussenpersoon van kampeerautoclub www.dubbellucht.nl

Volgens de tussenpersoon waren ze bekend met de kampeerauto's in alle stadia van opbouw. Dus ook een kale vrachtwagen.

ter info, we betalen iets van 225 euro per jaar.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Yildiz
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door Yildiz »

Hoi Dennis,

Bedankt voor je antwoord. Ik had hem ook zelf ingevoerd en destijds verzekerd bij HDI (had na invoering NL kenteken).
Was wel onbetaalbaar voor een particulier.

Daarom ben ik hem nu aan het ombouwen; dus na de keuring is het wel een camper.
Dat is 'ie dan ook ondanks dat het een bus voor groot kenteken is, toch?
Waarom maak je er eigenlijk geen camper van? Of ben je ook aan het ombouwen?

Heb nu ook een offerte en info aangevraagd bij Dubbellucht. Ben benieuwd. In dat geval gaat het om een camperverzekering en geen oldtimerverzekering.
Ik kijk uit naar meer antwoorden van mensen die een camper op groot rijbewijs hebben en wat zij hebben gedaan!
Het gaat dus dadelijk om een camper op groot rijbewijs, geen vrachtwagen met grijs kenteken.

Gr Yildiz
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Verzekering

Bericht door DVIII »

pardon Dennis , maar zeg nooit nooit ! verzekeren van een vrachtwagen kan natuurlijk wel alleen moet je zoeken en niet alleen via het internet ! . vrachtwagens of klein rijbewijs auto's zijn als oldtimer het beste uit als ze tenminste oud genoeg zijn. camper verzekeringen zijn in de meeste gevallen all risk en als zodanig duur en alles dekkend. maar ja de meeste campers zijn van het tupperware materiaal dus erg breuk gevoelig ( als je ze kent weet je wat er bedoelt wordt).
een auto of vrachtwagen is in de recreatie meestal niet zwaarder dan 8 of 10 ton dus er zijn genoeg WA dekkingen te vinden. je bent alleen Wettelijk aansprakelijk verplicht verzekerd en meer wil je ook niet.
voorwaarde is soms wel dat je ook een normale auto in de verzekering hebt , maar dat is een makkelijke eis.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Yildiz
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door Yildiz »

Hoi DVIII,

Je bedoelt dus dat een oldtimer-verzekering goedkoper is dan een camper verzekering?
Wanneer kom je daarvoor in aanmerking? De ene persoon zei mij bij 20 jaar, de ander bij 25 jaar. Verschillende geluiden dus.

Hoe zit het dan met die eis dat je een normale auto in de verzekering hebt, zoals je noemde, wanneer je geen auto hebt?
In mijn geval heb ik zometeen alleen de camper.
Of kun je dan sowieso geen oldtimerverzekering afsluiten?
Als dat wel kan; waar gaat bij bv jou de voorkeur naar uit; oldtimer of kampeerauto verzekerd?

WA lijkt me het minste dat je kunt wensen dus wat die eis betreft heb ik er geen problemen mee: ik zelf zou hem sowieso casco doen denk ik.
Of beperkt casco.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Verzekering

Bericht door Dennis en Nancy »

Onze ervaring was dat een kleine vrachtwagen van 23.5 jaar niet te verzekeren was als particulier. Ook niet enkel WA. We hadden geen kampeerauto inrichting geen APK/TUV or wathever en geen NL kenteken. Zelfs op een eendagskenteken kregen we overal een negatief antwoord.

TVM was als enige wel bereid om te gaan kijken maar dat werd gegarandeerd een premie die we niet wenste te betalen. Verder hebben we contact gehad met 6 of 7 maatschappijen en geen enkele was bereid een vrachtwagen te verzekeren.

Als kampeerauto was het geen enkele probleem maar dan moesten we BPM betalen en motorrijtuigenbelasting voor een diesel op personenkenteken van 4t. Ook geen optie.

Beste (voor ons) was de dubbellucht verzekering, geen enkel probleem en een normale premie.

Niet dat ik reclame wil maken hoor, ik heb geen aandelen. Ik denk dat met een NL kenteken het geen probleem zal zijn. Maar ja, dan moet je onverzekerd naar de invoerkeuring.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Re: Verzekering

Bericht door Arnold Smeets »

Dag allemaal,


Dubbellucht is goed, als je geen lid meer bent kun je bij dezelfde tussenpersoon toch verzekerd blijven.
NKC is ook goed, was voor mijn 1976 MB508 geen enkel probleem, voor alleen WA betaal ik momenteel euro 77,88 per jaar als gevolg van maximale bonus.
Er zijn nog wel tussenpersonen die zich op de kampeerautomarkt richten maar ik zou zo snel niet weten wie.

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Verzekering

Bericht door Detlev »

Nou, deze bv: www.doa-recreatieverzekeringen.nl/ heb ik al jaren, goeie verzekering, ook toen ik ze nodig had!
Mercedes 406 uit 1969
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten