508 invoeren

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
marinus
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2009, 18:44

508 invoeren

Bericht door marinus »

Ik ben bezig met een mercedes 508 uit duitsland in te voeren in nederland maar nu zit ik met het volgende probleem : ik ben ergens tussen duitsland en nederland mijn kentekenbewijs deel 1 verloren ( ja ik weet het erg stom ) . nu word de bus dus niet geaccepteerd bij de rdw . Na van alles te hebben geprobeerd , b-fab brief gehaald bij de importeur in Nijkerk , bij de duitse rdw een bestaetigung gekregen maar het word allemaal geweigerd bij de rdw . hij is verder hier bij de rdw helemaal technisch goed gekeurd als camper .
Heeft iemand hier een idee hoe en wat ik nu kan doen ?

alsvast heel erg bedankt !

een ietwat vertwijfelde groet

Marinus
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: 508 invoeren

Bericht door DVIII »

ik snap het niet helemaal , tussen duitsland en nederland zijn geen papieren , dus had je nu al een nederlands setje papieren
of had je nog een exportpapiertje van de duitsers ?.
als je een stel nederlandse papieren hebt waarvan een deel mist kun je gewoon een vermissing kenteken aangifte doen en betaal je een euro of wat en krijg je een nieuwe set papieren eventueel met een 1tje op de platen.
als je aangeeft dat alleen het papier niet in orde is krijg je misschien geen 1tje. voorwaarde is dat het wel al op jou naam moet staan.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
marinus
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2009, 18:44

Re: 508 invoeren

Bericht door marinus »

Ik zal proberen het even wat duidelijker uit te leggen .
Ik ben het duitse deel 1 verloren voordat ik hier bij de rdw was .
Dus nu ben ik in een soort bureaucratisch gat gevallen tussen twee landen , ook omdat het twee verschillende systemen zijn . In duitsland is het kenteken persoons gebonden en word het voertuig afgemeld zonder dat er per se daar na meteen een nieuwe eigenaar is .
Ik ben in het bezit van het koop contract en een kopie van het missende deel 1 , waar ik overigens wel gewoon het origineel van had maar dat ben ik dus kwijtgeraakt .

mvg Marinus
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: 508 invoeren

Bericht door Admin »

De RDW wil een originele Fahrzeugbrief hebben en een voor "afgemeld" gestempelde Fahrzeugschein òf een Abmeldebescheinigung. Dat zijn Europese bepalingen die in een of andere vorm in elk van de lidstaten worden gehanteerd.
Ik begrijp dat je de eerste kwijt bent. Je zult in Flensburg een duplicaat moeten laten aanmaken. Kijk eens op deze site.
Daarbij helpt het als je een Wohnsitz in Duitsland hebt, m.a.w. een vriendje (de verkoper?) die als stroman wil fungeren.

Een alternatief is een volledige typekeuring als enig voertuig door de RDW, maar dat wordt duurder en langduriger!

En voortaan toch maar zorgvuldiger zijn met de originele papieren!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten