keuring voor verkoop

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Jef
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2010, 20:49

keuring voor verkoop

Bericht door Jef »

hoi,

ik zit met een vraagje...

kheb ondertussen mijn 508 voor de deur staan maar vermits hij anderhalf jaar heeft stil gestaan zijn zijn papieren totaal niet in orde Nu moet ik hem laten keuren voor verkoop zodat ik er platen voor kan krijgen, nu is mijn vraag : hoe werkt eigenlijk zon keuring voor verkoop? Kan hij er niet door zijn of is dat gewoon extra info van de staat van de auto?

Voor mij is het het belangrijkste dat ik er platen op krijg dus kan ik met zo'n keuring van verkoop ( goed of slecht) altijd platen aanvragen ?

Kben al op internet aant zoeken geweest maar ik geraak er echt niet uit,als ik het goed begrepen heb wordt er bij een keuring voor verkoop niet naar het woon gedeelte van de camper gekeken?


nu ik er aan denk zal ik eens moet ik er eens een fotootje van plaatsen hier,

alvast bedankt!!


ps: ja ik heb hem gekocht zonder keuring van verkoop. Das niet slim maar hij was niet zo duur...
---=== MB508 - 1981 - OM314 ===---
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: keuring voor verkoop

Bericht door DVIII »

jammer Jef , maar in nederland kennen we geen keuring bij verkoop . dus hoe dat zit met de papieren ed. moet je aan de belgie kenners vragen.
vrgr Dave.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: keuring voor verkoop

Bericht door Admin »

Hi Jef,

Begrijp ik het goed dat je in Vlaanderen woont?

Zo ja, dan heb je inderdaad een "tweedehandskeuring" nodig om een inschrijving te kunnen krijgen. Dit is een normale jaarlijkse inspectie met wat administratieve extra's. De Technische Keuring zet daarbij - bij goedkeuring! - allerlei stempeltjes op het rose formulier. Zonder die stempeltjes neemt DIV het formulier niet in behandeling. Natuurlijk moet er ook een klever van de verzekering op het formulier!
Zoek maar even op de sites van GOCA, Autoveiligheid e.d. wat je allemaal nodig hebt. Trefwoord: tweedehandskeuring.
In elk geval: volle tank brandstof, volle tank water, volle tank gas. Brandblusser, krik en wielmoersleutel moeten ook aan boord zijn. Zo mogelijk instructieboekje.

Ik betaalde een paar weken geleden voor deze keuring € 105 (boven de 3.5 t)

Succes met het hele traject!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Jef
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2010, 20:49

Re: keuring voor verkoop

Bericht door Jef »

Dit weekend een verjaardag gaan vieren bleek daar iemand aanwezig die op een keuring werkt :D
Die heeft mij alles verteld over de keuring wat ik moest weten en mijn probleem opgelost hoe ik met officiële platen op de keuring kan geraken...
Zo zie je maar dat op café gaan rendeert! 8)

Maar wederom bedankt voor de snelle antwoorden!

Gegroet!
---=== MB508 - 1981 - OM314 ===---
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: keuring voor verkoop

Bericht door Frank.fjph »

Wat is dus de les voor dit forum: eerst de kroeg in en dan pas vragen stellen.... :lol: :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten