parkeervergunning/kampeerauto kenteken

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Gjalt
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 okt 2009, 10:42
Locatie: Hilversum (NH)

parkeervergunning/kampeerauto kenteken

Bericht door Gjalt »

Hallo,
ik heb over het onderwerp dat ik zoek al behoorlijk gezocht maar niets kunnen vinden, mocht je toch weten waar er op het forum meer informatie over mijn vraag staat dan hoor ik het graag.

Het gaat om het volgende. Ik heb een mercedes 406 uit 1976. Die is ingericht als kamppeerauto en dat staat ook op het kentekenbewijs. Kan ik daarmee een parkeervergunning aanvragen (of eigenlijk zal die worden toegekent), of is dat een probleem ivm maximaal 3x 24 uur achter elkaar in dezelfde gemeente parkeren.
De bus is mijn enige auto en ik gebruik hem vooral voor mijn werk (ik werk veel op locatie en wil mijn eigen slaapplek mee).
Als ik geen parkeervergunning kan aanvragen ivm met de aantekening kampeerauto, kan ik de aantekening kampeerauto dan van het kentekenbewijs laten halen, ook al zit er wel een inrichting in? Qua wegenbelasting maakt dat niet uit, maar veranderd er dan iets voor het aantal zitplaatsen (ik heb maar twee plaatsen voorin met gordel en verder zijwaartse banken zonder gordel). Ik heb de auto zakelijk als eenmanszaak.
Ik hoop dat iemand hier meer over kan vertellen, ook op de site van de RDW heb ik niet veel kunnen vinden.

Hartelijk groet Gjalt
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: parkeervergunning/kampeerauto kenteken

Bericht door paulv »

Hallo Gjalt,

Ik heb destijds zonder problemen een parkeervergunning gekregen in Amsterdam (Spaardammerbuurt).
Regelmatig daar aan de grachten overnacht. (Ons huis hadden we verhuurd, zelf hadden we de parkeervergunning gehouden). Nooit iets gemerkt van problemen of zo met mijn toch wel wat bredere Camper :roll: .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: parkeervergunning/kampeerauto kenteken

Bericht door dereiziger »

Bij zijwaartse banken mag je geen gordels hebben . die zouden ook weinig uithalen, dus die zitplaatsen blijf je waarschijnlijk behouden . Ik zou eerst eens gewoon bij de gemeente gaan vragen of je een vergunning krijt . zo niet kan altijd nog de boel veranderen ..
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast