nummer (VIN) inslaan

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

nummer (VIN) inslaan

Bericht door Admin »

Vandaag naar de Technische Kontrool geweest. Ze hadden weer eens wat nieuws: het chassisnummer moet opnieuw worden ingeslagen.
Nu was het ook nauwelijks leesbaar, daarom had het hoofdkantoor van Autoveiligheid een "attest" gemaakt, waarop stond dat het chassisnummer gelijk is aan wat er staat op het plaatje achter de voorruit. Niet langer goed dus...
Wie weet waar ze (bij voorkeur in de regio Tilburg-Turnhout) nummers leesbaar kunnen inslaan? Of zou het ook goed zijn als ik met een freesje in de Dremel de bestaande cijfers (zijn behoorlijk groot) een beetje uitkrab?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: nummer (VIN) inslaan

Bericht door Wim »

Hoi Ernst ,

Is het chassisnummer zo ondiep ingeslagen of is het dichtgeslibt met verf , bitak , modder en corrosie ?
Is dat het geval dan is schoonmaken wellicht DE oplossing .
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: nummer (VIN) inslaan

Bericht door dereiziger »

Ik dacht dat de RDW hier alleen nieuwe nummers mocht inslaan, maar wat kost een ponssetje ?? denk ik dan ..

overigens kreeg ik er met mijn mb w124 ook al een opmerking over .. uitkrabben mocht niet ..
Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: nummer (VIN) inslaan

Bericht door Frank.fjph »

Met wat oplosmiddeltjes aan de slag ????

Frank
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: nummer (VIN) inslaan

Bericht door catch »

juist de rdw nummers zijn niet meer te lezen :?
de apk meesters klagen er bij mijn jeep al vanaf het 2e jaar over en hij zit echt goed in de tectyl (na schoonkrabben ook niet meer goed leesbaar)
Gaan als de Brandweerauto
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: nummer (VIN) inslaan

Bericht door Admin »

Dit is een heel oud draadje! Hoe het verder ging:
DAF werkt met lasertechniek, alleen op nieuwe chassis; Renders slaat nummers in, alleen in opdracht van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer... Na maanden wachten kreeg ik antwoord: alleen de constructeur mag een nummer inslaan, oftewel degene die dat als eerste heeft gedaan.... Of ik de bus maar oppakte en meenam naar Fort Valley, Georgia!
Nu hebben ze in de States helemaal geen chassisnummers, alleen het plaatje achter het voorraam aan de bestuurderskant. Gelukkig had ik kopieën achtergehouden van alle oude documenten. Daaruit bleek dat de import in Europa was gelopen via TÜV Bergheim. Dus op een vakantietocht Bergheim aangedaan.

Na lang delibereren (wij mogen dat alleen doen met een opdracht van het Straßenverkehrsamt) en na een grondig onderzoek (met veel moeite is het oude nummer te lezen en dat is inderdaad hetzelfde) heeft de stationschef, een heel aardige Diplomingenieur, ruim een uur met zijn ponsjes en een hamer in de put onder de bus gestaan. Dat had hij vast niet verwacht toen hij naar de Technische Universiteit ging :wink:
Kosten € 83, inclusief een verklaring, met redenen omkleed, op gezegeld papier, waarvan ze bij de Vlaamse Technische Kontrool diep onder de indruk waren.

Soms is het leven makkelijker dan het lijkt.

Zie ook de foto hier.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: nummer (VIN) inslaan

Bericht door Frank.fjph »

Ernst,
Nog felicitaties met de nieuwe woonstolp. En succes met verhuizen......

Over de inslag: urloon van een Dipl.Ing. valt me beetje tegen.....maar snap wel dat dan de Belgische overheid steil achterover valt :lol: :lol:

Groeten
Frank
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten