verhogen aantal zitplaatsen

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

verhogen aantal zitplaatsen

Bericht door Dennis en Nancy »

Ben ik weer,...

Nadat op zeer creatieve wijze het TMM van onze UPS naar 3490kg is verlaagd vroeg ik me af hoe ik het aantal zitplaatsen kan verhogen met 1

Even puur theoretisch want de bus is misschien verkocht,....

Ik rij, nancy zit op de klapzit naast me. Ollie heeft nu geen zitplaats.

Als ik google op internet dan kom ik een antwoord tegen van het RDW op vragen van iemand. linkje naar camperforum Als ik dat antwoord goed begrijp kan ik gewoon ergens een stoel vastbouten en dat als zitplaats van Ollie bestempelen. Deel 1b en begeleidend briefje naar RDW en voila,.... 3 persoons wagen.

Of zou dit enkel bij wagens met kampeerauto inrichting of personenwagens gaan. Ik heb net een nagelnieuw bedrijfswagen kenteken ontvangen.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Frank Pronk
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 dec 2009, 21:29
Locatie: Nieuwegein

Re: verhogen aantal zitplaatsen

Bericht door Frank Pronk »

Hoi Dennis,

Misschien een vreemde gedachte......
Schroef de klapzit eruit, zet er een tweepersoons (originele) bijrijders bank in,
Vervolgens naar de RDW voor de formaliteiten,
Et Voila.....toch? :?

Daarna heb je alle ruimte om e.e.a. aan te passen.... :lol:
Een dag niet gegriept is een vergriepte dag.
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: verhogen aantal zitplaatsen

Bericht door Gino »

Als je het verhaal leest is het voor jouw bouwjaar slechts een administratieve handeling. Het is niet duidelijk of dit ook voor een bedrijfswagen geldt. Ik zou er een mail naar het RDW aan wagen.

Als ik het verhaal lees krijg ik het idee om het ook eens aan te laten passen. Op mijn kenteken staan 4 zitplaatsen, terwijl ik 6 zitplaatsen (met gordel) heb. Als het alleen een brief sturen is dan zie ik dat nog wel zitten. Om weer langs de mannen van het RDW te gaan zie ik niet zo zitten.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: verhogen aantal zitplaatsen

Bericht door Dennis en Nancy »

De twee persoons bank heb ik ook aan gedacht maar is niet praktisch. Ik ga RDW eens mailen of die regel ook geldt voor bedrijfswagens.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: verhogen aantal zitplaatsen

Bericht door Arno Z »

Dennis,

Hoe is dit afgelopen? Is een briefje/telefoontje genoeg of moet je met de bus langskomen?

Arno
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: verhogen aantal zitplaatsen

Bericht door Dennis en Nancy »

Mega wazige materie. In principe kwam het erop neer dat je zelf verantwoordelijk bent voor de deugdelijke bevestiging van de zitplaats. Ik kon een zitplaats maken in het leefgedeelte van de camper en dan gewoon laten aanpassen ook voor een vrachtwagen.

Groeten

dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: verhogen aantal zitplaatsen

Bericht door Gino »

Maar was daarvoor een keuring of iets dergelijks verplicht. Ik heb zelf 4 zitplaatsen op kenteken staan, maar mijn camper is er voorzien van 6. Tijdens de invoer hebben ze denk ik twee zitplaatsen over het hoofd gezien. Daar kwam ik dus achter toen ik het kenteken thuis kreeg.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: verhogen aantal zitplaatsen

Bericht door Frank.fjph »

Als de zitplaats niet voldoet aan de afmetingseisen tellen ze hem ook niet mee.....

Frank
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: verhogen aantal zitplaatsen

Bericht door Arno Z »

Mijn vraag had de volgende context:

Ik heb 2 banken van een een stoel van een sprinter gekocht, na het plaatsen daarvan neemt het aantal zitplaatsen toe van 4 naar 5. Echter neemt het gewicht ongeveer 50kg toe. Tot voor kort vond ik dat niet zo spannend, ik ga er niet van uit dat ik in de toekomst met mijn 608 op pad kan zonder C of C1 rijbewijs.
Echter nu het kabinet de kolder in de kop heeft wordt dat anders, het toegevoegde gewicht van de bank zet mijn bus een categorie hoger in de staffelschaal (strafschaal) van de MRB.

Nu weet ik niet zo zeer wat de kansen zijn dat ze het gewicht opnieuw willen of gaan bepalen bij het aanpassen van het aantal zitplaatsen. Maar om daar straks in lengte van dagen voor te gaan betalen heb ik ook niet zo'n zin in, vandaar dat ik hoop dat het schriftelijk kan.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: verhogen aantal zitplaatsen

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik ben de email kwijt van de man van het RDW maar volgens mij kon je het aantal zitplaatsen zo laten wijzigen door middel van een formulier op te sturen. Net zoals bij het wijzigen van het Toegelaten Maximum Massa.

Ik heb het hier dan wel over een bus die op C rijbewijs staat zonde kampeerwagen kenteken.

Iemand zou voor de zekerheid het RDW ff moeten mailen.

grt dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten