RDW + Toeters en Bellen

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Dennis en Nancy »

Kan ik Nancy naar het RDW sturen voor een invoerkeuring van de LF409 terwijl de blauwe lampen nog op het dak zitten?

Ik haal de zekeringen eruit en de stekkers van de schakelaars.

Van de 4 toeterige en 2 tonige Martins horn heb ik de luchtcompressor verwijderd. De elektrische toeters heb ik net als de lampen onklaar gemaakt.

Ik weet dat ze niet aan mogen op de openbare weg en dat de meningen hierover verdeeld zijn maar ben toch benieuwd of ze haar zo goedkeuren.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door De Rooie Reus »

Misschien scheelt het per keuringsstation maar in Veldhoven moest ik ze eraf halen voordat ze gekeurd werd.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Dennis en Nancy »

Ok,..... Veldhoven valt af. :D

We blijven gewoon in limburg.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Janneman »

Zover ik weet mogen ze niet alleen niet aan, ze mogen er zelfs niet zichtbaar opzitten.
Maar da's geen probleem, een paar lange kousen lenen van vrouwlief en die er overheen doen en dan is het goed.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door De Rooie Reus »

Ik heb maar even gekeken in de keuringseisen die Leo elk jaar weer op dit forum plaatst.
Waarschijnlijk zijn de artikelen 5.2.65 lid 2 en 5.3.65 lid 2 van toepassing: ook de armaturen mogen er niet opzitten.

Het lijkt me vervelend voor Nancy als ze met een engelse sleutel 12/13 en een kruiskop schroevendraaier het dak op moet om de armaturen te verwijderen.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Dennis en Nancy »

Het dak is voor het grootste gedeelte begaanbaar traanplaat.

Denk dat ik ze ga afdekken en we van daar af wel verder zien.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Frank.fjph »

Wat let je om er een oranje kap op te zetten ipv blauwe als je keurt, bovendienn kan je altijd eerst even belleb... :roll: of beter langsrijden bij een RDW station (Den Bosch ligt vlakbij de A-59) en met een keurmeester even orienterend babbelen: geeft altijd heel nuttige info

Overigens denk ik dat ALS HET ALLEEN INVOERKEURING IS, JE HEM ALS BRANDWEERAUTO MAG INVOEREN, ER IS NL GEEN WET DIE VERBIED OM EEN BRANDWEERAUTO TE BEZITTEN, ER ZIJN NL OOK BEDRIJFBRANDWEREN DIE EEN EIGEN AUTO HEBBEN.

oEPS CAPSLOCK

Frank
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door De Rooie Reus »

Ik stel me zo voor dat een invoerkeuring bedoeld is om te beoordelen of het voertuig zoals het wordt aangeboden, gebruik mag maken van de openbare weg.

Ook voor gele en oranje zwaailichten is daarom iets bedacht en dat staat in de Regeling optische en geluidssignalen 2009.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Dennis en Nancy »

We zijn even met iets anders bezig.

Met een beetje mazzel kunnen heel die keuring overslaan en krijgen we alleen een schouwing.

Een buitenlandse APK keuring is ook geldig en onze 409 heeft nog TUV tot maart 2013.

vraag is alleen of TUEV SUD ons een origineel duplicaat wil opsturen. Ik heb enkel eendoor de geneemte afgestempelde kopie die tussen de rekeningen van eerdere reparaties lag.

Dan is het even het VIN checken bij rdw en toedeledokie. Dek dan wel de lampen af om gezeur te voorkomen.

Zijn we ook van het gezeur met de uitlaat af.

Daarna terugkeuren naar <3500kg en om de twee jaar naar APK.

We gaan weer naar RDW Venlo.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Arno Z »

Dat van die TUV zou ik heel vreemd vinden, althans voor zover ik weet accepteert de RDW niet zomaar klakkeloos een keuring vanuit het buitenland.

Mijn bus was -op mijn verzoek- de dag voordat ik hem ophaalde nog TUV gekeurd (om hem terug op te kunnen wegen naar zijn origineel gewicht, hij was in Dld ook teruggwogen). De RDW keek daar schouderophalend naar en vond dat er een APK plicht was.

Overigens is alleen schouwen je eigen keuze, je laat dan alleen vaststellen dat de bus die je importeert overeenkomt met de documenten. Na douane (alleen leges) krijg je dan na een paar dagen je papieren thuis. Je hebt dan daarna 10 werkdagen om aan je APK plicht te voldoen (of te schorsen). Na die 10 dagen volgt automatisch een administratieve sanctie.

Maar dit wist je vast allemaal al ;-)
Gebruikersavatar
pwaes
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 jun 2012, 22:52
Locatie: Zwollywood

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door pwaes »

TUV keuring wordt overgenomen door de RDW tegenwoordig (sinds een jaar of wat)
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Arno Z »

Dat is heel mooi, heb je een bron waar dat staat?

Dank
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door De Rooie Reus »

http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/i ... eUnie.aspx

Bij apk, punt 3

Op mijn Duitse rapport stond alleen maand/jaar zodat de rdw de laatste dag van die maand als apk datum heeft geprikt.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door melvin »

was bij mij ook, RDW nam de TUV zo over. ze zeiden ook dat de TUV op een hoop punter strenger is, zoals banden.
mijn bus werd goed gekeurd met blauwe lampen en werkende sirene. alleen de fittingen heb ik uit de zwaailampen gehaald. ze hebben niet eens gekeken of het werkte of wat.
dat was bij RDW gronningen.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Dennis en Nancy »

Klopt, we hebben man van RDW aan telefoon gehad het geldt ook een voor een APK 1.

Maar wij hebben een kopie en TUV Sud wil wel een originele afgeven maar dan willen ze de bus zien. In Ingolstadt!

De brandweercommandant gaat even op zoek naar het keuringsformulier maar als dat niks word op korte termijn gaat de bus volgende week naar de RDW voor keuring.

Grt dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Arno Z »

Ik wil geen zout op slakken leggen, maar ik zou echt niet gaan keuren bij de RDW. Aanmelden/Schouwen prima, maar lekker bij de APK-boer waar je altijd gaat (en vertrouwen in hebt) de APK laten doen.

Als er iets niet helemaal naar wens is moet je bij de RDW altijd op afspraak terugkomen, en een lampje vervangen is er daar niet bij (bij wijze van spreken).
Gebruikersavatar
rienold
Berichten: 73
Lid geworden op: 01 okt 2010, 21:54

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door rienold »

Bovenstaande reactie kan ik niet onderschrijven. Toen ik daar (RDW Groningen) met mijn 508 was voor de kentekenkeuring en apk, gaf de keurmeester mij de gelegenheid om de koplampen hoger af te stellen terwijl hij de laatste gegevens in de computer invoerde :up: :up: .
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door melvin »

Arno heeft wel een punt, ik overweegde dat toen ook, maar ik had gewoon vertrouwen in wat ik gekocht had en er zat net een TUV op. er kon weinig afgekeurd worden.
er zit in grunn ook een handelaar die altijd ze busjes daar laat doen, dus de rdw is daar goed bekend met ons type bus.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Dennis en Nancy »

Wij waren met de invoer van de UPS meer dan dik tevreden over het RDW in Venlo.

Ze keurde de ups af op de remmen maar hebben hun best gedaan en alles geprobeerd om haar erdoor te krijgen. De voorremmen hadden een remverschil van ik geloof 85%.

Er hangt een bordje,.. Vriendelijke mensen worden vriendelijk geholpen. :mrgreen:

Ik zet mijn geheime wapen in: Nancy gaat voor de keuringen.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Dennis en Nancy »

Heb de lamper er even compleet vanaf gehaald. Kan ik meteen de afdichtingen controleren.

Afbeelding

De schroeven van de armaturen zitten dus in een soort hulsjes in het dak geschroefd.

Sikaflex butileen kit overal ertussen doen als ik alles weer monteer? (na de keuring)
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Admin »

Butyleenkit wordt wel vrij hard. Siliconenkit blijft plastisch en kun je zo nodig t.z.t. weer met Nancy d'r aardappelmesje lossnijden.

Hier in Vlaanderen moesten van onze oranje bus de gele zwaailichten worden verwijderd, omdat het geen officieel ingeschreven hulpvoertuig was... Ik heb ze na de invoerkeuring teruggezet en bij de jaarlijkse keuring zijn ze nooit iemand opgevallen :) Wie het snapt mag het zeggen.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Dennis en Nancy »

Die martinshorn compressor met de 4 toeters brengen blijkbaar redelijk geld op in duitsland,......

Zeker de 12v versie's zoals die van ons.

Binnenkort dus op ebay. :up:

Het ding maakt voor ons toch teveel herrie.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door Frank.fjph »

Als ik het goed herinner...heb ik er ooit in die tijd in Nederland iets van 2100,= gulden voor betaald, kun je misschieniets mee voor je vraagprijs....
Frank
mj.jans
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:58
Locatie: Cuijk

Re: RDW + Toeters en Bellen

Bericht door mj.jans »

Ik had mijn 408 brandweerbus ook met toeters en bellen naar de RDW in Venlo gebracht voor een Nederlands kenteken.
(TUV was nog geldig, dus geen APK gedaan).

Deden nergens moeilijk over, alleen chassisnummer nagekeken, wielbasis en spoorbreedte gemeten en toen het aantal stoelen geteld............meteen terug gekeurd naar 3500 kg en klaar!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten