508 van camper naar bestelauto overzetten

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

508 van camper naar bestelauto overzetten

Bericht door Ed's508 »

Mijn 508 camper, met zeer bescheiden camperinbouw, wil ik laten omkeuren naar bedrijfswagen <3500kg.
Ik ga hem bedrijfsmatig gebruiken, qua verzekeren en mrb (zeer waarschijnlijk v.a. jan. 2014) is dat gunstiger.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Of is het kwestie van langsrijden bij het rdw?
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: 508 van camper naar bestelauto overzetten

Bericht door fuzzyduck »

Als ik me niet vergis dient de cabine en 'laadruimte' gescheiden te zijn. Dwz dat er een schot tussen moet zitten. Of daar een deur in mag weet ik niet.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: 508 van camper naar bestelauto overzetten

Bericht door De Rooie Reus »

Misschien loont het de inrichtingseisen van de BD te bekijken:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... rsonenauto
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

Re: 508 van camper naar bestelauto overzetten

Bericht door Ed's508 »

Ik weet niet of de belastingdienst en de rdw dezelfde eisen hebben. Maar aan de eisen van de belastingdienst voldoe ik.
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: 508 van camper naar bestelauto overzetten

Bericht door De Rooie Reus »

De RDW bepaalt wat op het kentekenbewijs staat. Als dat vermeldt dat je wagen een kampeerwageninrichting heeft dan is de RDW de aangewezen instantie om daar een bedrijfswagen zonder... van te maken. Daarvoor willen ze de wagen wel eerst zien omdat ze zich ervan willen overtuigen dat er geen bed, stoel en keukentje in staat.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

Re: 508 van camper naar bestelauto overzetten

Bericht door Ed's508 »

Even andersom gedacht. Is het "verboden" een bus met grijs kenteken als camper te gebruiken?
Mijn bus is nu een camper die in een handomdraai is omgezet naar mobiele werkplaats. In de bedrijfswagen variant
wordt het een mobiele werkplaats die in een handomdraai is omgezet naar camper.
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: 508 van camper naar bestelauto overzetten

Bericht door De Rooie Reus »

In een bestelwagen met grijs kenteken wordt normaliter lading vervoerd. In de Regeling Voertuigen artikel 1.1 wordt omschreven wat lading is. Populair gezegd: alles dat zonder gereedschap uit de bestelwagen is te halen. Als je alles met vleugelmoeren losjes hebt bevestigd zal de RDW bepalen (of als je in een fuik rijdt en alles wordt gecontroleerd) of je stoelen, bed en keukentje als lading is aan te merken.
Ik denk dat wij als leken daar geen zinnig woord over kunnen zeggen, het blijft een ambtenaar die het moet beoordelen.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

Re: 508 van camper naar bestelauto overzetten

Bericht door Ed's508 »

Ga wel even informeren of op www zoeken. Bij mij zit er vast een werkbank in, een gereedschapskast, wasbak en kraantje, bakken
(zonder kussens) over de wielkasten voor onderdelen en de elektra. Eigenlijk is het een servicewagen.
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten