Kentekencard

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Kentekencard

Bericht door jervig »

Ik ben net correspondentie met de RDW begonnen mbt de per 1/1/2014 in te voeren kentekencard. Vanaf dat moment ontvang iedere koper van een gebruikte dan wel nieuwe auto, automatisch de card ipv de huidige papieren versie. Op zichzelf prima, veiliger, eenvoudiger, maar............ik zie me nog niet wereldwijd met zo'n kaartje aan de grens verschijnen. Mijn concrete vraag aan het RDW is welke oplossing ze hiervoor gaan bieden, ik houd jullie op de hoogte van de reactie.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kentekencard

Bericht door Leo »

Het zou me niks verbazen als ze niet buiten de EU hebben gedacht Jeroen.
Goeie actie! :clap:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Kentekencard

Bericht door De Rooie Reus »

Een andere kwestie maar wel betrekking hebbend op de card: ik vraag me af of je na ontschorsing van het oudje ipv het papieren kentekenbewijs een card krijgt.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Kentekencard

Bericht door Vinz »

Daar had ik nog niet aan gedacht, dat is toch wel een groot punt, sommige landen kan ik me voor stellen dat ze het wel geloven maar kan me goed voor stellen dat je als smeris dit niet accepteerd of niks mee kan :crazy:
Mercedes 813
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Kentekencard

Bericht door Vinz »

En je moet naar een kentekenloket en dan krijg je een code van 4 cijfers en later dan een code met 5 cijfers.. dus kan rij je 3 dagen zonder kenteken bewijs rond aangezien ze hem opsturen en dan heb je ipv een deel 2, 2 stukes papier met codes.. ooh zo veel makkelijker dan dat papieren fotje :lol:

Hopenlijk kan ik me vrachtwagen invoeren voor het nieuwe jaar :angel:
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Kentekencard

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Zodra je hem bijvoorbeeld schorst krijg je al meteen de card, dus je moet er dan niets mee doen...

Ben trouwens wel benieuwd wat er uit de correspondentie met de RDW rolt :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Kentekencard

Bericht door jervig »

Op een ander forum vond men het maar een belachelijk onderwerp en ik heb daarom besloten het antwoord niet openbaar te maken. Er is deels een oplossing voor en voor een ander deel kan op individuele basis een oplossing gecreeerd worden. Eea is nogal afhankelijk van om welke landen het gaat, problemen kunnen zich eigelijk alleen voordoen in:

Midden Amerika, Zuidoost Azie en een aantal landen in Afrika.

Wie meer specifieke informatie wil mag me altijd benaderen, liefst wel de regio benoemen.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Kentekencard

Bericht door Admin »

Voor de meeste landen "ècht ver weg" heb je sowieso een carnet of een triptiek nodig. En die zijn groot genoeg om indruk te maken :up:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Kentekencard

Bericht door jervig »

En niet alleen groot genoeg!! :eh:

De triptiek of carnet de passage is echter geen vervanging voor je kenteken maar een borgstelling voor de invoerrechten als je het voertuig achterlaat. In sommige landen verplicht, in sommige aanbevolen en wordt erkend maar ook heel veel landen hebben het verdrag, dat naar ik goloof uit 1954 stamt, niet ondertekend.

Hier het landenoverzicht:

http://www.adac.de/reise_freizeit/ratge ... e_passage/
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Kentekencard

Bericht door jervig »

Tijdens de laatste reis bij verschillende landen met de card last ondervonden om duidelijk te krijgen dat het om een kampeerauto handelt, op de kaart staat niks meer over de inrichting vermeld slechts de code ma/s1 die lang niet overal bekend is. In Uzbekistan bijvoorbeeld betaal je dan 600 bij in en 300 dollar bij uitvoer voor een voertuig boven de 3500kg. Een andere aanbeveling is om toch de milieu klasse te gaan vermelden op de kaart, ook dat scheelt veel geld soms bij de tolheffing en/of tijdelijke invoer. Bij een kleine grensovergang tussen Kirgizstan en Kazachstan wilde het zonder papieren versie geheel niet lukken. Kortom, de bevindingen zijn naar de RDW, kijken wat ze er mee doen, heb er wel vertrouwen in eerlijk gezegd.

Groetjes,

Jeroen
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kentekencard

Bericht door DVIII »

de informatie op de kaart is inderdaad summier te noemen , maar ik vermoed dat de automobielclub er wel een oplossing voor heeft , je moet je altijd goed informeren over de gewoonten van de landen waar je naartoe rijdt of doorheen komt
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten