milieuzone Utrecht is een feit

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

milieuzone Utrecht is een feit

Bericht door Hanomaad »

Vanaf 1 januari 2015 mag je delen van Utrecht niet meer in met een diesel van voor 2001:

http://www.utrecht.nl/verkeer-en-vervoer/milieuzone/

Rotterdam zit ook in de planning. Amsterdam zal wel snel volgen.

"Volgens een rapport van het Milieu en Natuur Planbureau is de belangrijkste veroorzaker van fijnstof in de lucht bodemstof en zeezout (55%) en stof dat komt aanwaaien uit buurlanden (30%). Van de overige 15%, het door Nederland geproduceerde fijnstof, is slechts ongeveer 6% afkomstig van wegverkeer. Van deze 6% wordt nog een derde deel veroorzaakt door slijtage van remmen, banden en wegdek. Van de resterende 4% fijnstof, de dieselmotoren, wordt 1,2% door personenauto's veroorzaakt en 2,8% door vrachtvervoer, inclusief bestelauto's en bussen. Het is dus niet verwonderlijk dat het weren van vrachtwagens met oudere motoren, weer een zeer klein deel van die 2,8%, niet tot spectaculaire resultaten zou leiden!"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Milieuzone
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: milieuzone Utrecht is een feit

Bericht door Fvd »

Ik zeg, gelul

Men doet er alles aan oud schroot - in hun ogen - van de wegen te weren, en misbruikt daar dan ook alle al dan niet ongefundeerde argumenten voor

bullshit!

Vermoeiend ook
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: milieuzone Utrecht is een feit

Bericht door vanhooltje »

Tja ze hebben liever dat je een nieuwe koopt, goed voor de schatkist. (die al met tonnen aan goud vol zit :down: ).
Voor geld mag alles, milieu = geld :evil:
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: milieuzone Utrecht is een feit

Bericht door Wim »

Jammer voor die gene die van steden houdt .
Mij maakt 't niet veel uit , ik houd niet van steden :MrGreen:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: milieuzone Utrecht is een feit

Bericht door Anton »

Hoi,

Zij er dan nog uitzonderingen waardoor je wel in de stad mag rijden?
In Duitsland mag je met een gehandicaptenparkeerkaart voor je raam er zonder problemen in rijden.
Iets waar ik dan ook gebruik van maak.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Bericht door Arno Z »

Campereigenaren die in Utrecht wonen mogen 6x per jaar een uitzondering aanvragen heb ik begrepen.

Waanzin dit, tijd voor een proefproces
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: milieuzone Utrecht is een feit

Bericht door Hanomaad »

Peter, de schatkist ligt al lang niet meer vol met goud. Net als bijna alle staatsbedrijven van enige waarde heeft ons paarse kabinet in de jaren 90 het grootste deel van de goudvoorraad versjacherd. Verkoop alle publieke voorzieningen maar hoor. Op korte termijn even de zakken vullen, dat is waar het om gaat. Net als met deze milieuzones, die nagenoeg niets uithalen richting betere luchtkwaliteit, maar vooral een leeg gebaar naar Europa zijn en weer een flinke duit opleveren aan BPM en BTW. Of is er nog sprake van subsidie uit Brussel waar we met z'n allen dan weer voor betalen? Zou me ook niets verbazen.

Wim: ik woon in een stad. Dat het jou niet treft heb je geluk mee, maar toen ik naar Den Haag ging om te protesteren tegen de MRB aanpassing was dat ook terwijl mijn bus gelukkig nog net buiten de nieuwe regeling viel. Dit gaat ons allemaal aan. Het begint in de binnensteden, maar wat is de volgende stap?

Arno: inderdaad. Misschien iets voor de advocaat die ook bezig is voor Vrijstellingoldtimer.nl
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: milieuzone Utrecht is een feit

Bericht door Detlev »

ha ha, leuke is dat mijn grofstof spuwende 45 jarige 406 met OM314 gewoon dwars door het centrum kan karren. :clap:
Moet je al die gezichten eens zien....De brave burger is netjes van te voren geconditioneerd door de overheid :MrGreen: (met allerlei enge verhalen)
Men kijkt mij nu overal zeer verwijtend aan. Zelfs bij mij in de straat wonen van dat soort brave burgers die mij nu vragen de wagen niet meer de straat in te rijden als ik ga inpakken voor vakantie.
Ha, ik als de grote veroorzaker van al het vervuilingsleed op deze wereld.
Hoe je het "klootjes"* volk toch bij de neus kunt nemen :OO: (en voor je karretje spannen!)
Overigens geldt hetzelfde voor de MRB, krijg je van de burger ineens ook te horen: ik betaal dat toch ook en die auto is toch ook vies?? Was op een dezelfde manier aangepakt door de overheid, eerst zwartmaken en dan betalen....

*voor de jongere lezertjes: uitdrukking uit de 60er jaren, men bedoelde hier de "aangepasten" mee.....
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: milieuzone Utrecht is een feit

Bericht door Admin »

Ja, Detlev, de regenten hebben het voor het zeggen :mad:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: milieuzone Utrecht is een feit

Bericht door Wim »

Hanomaad schreef:Wim: ik woon in een stad. Dat het jou niet treft heb je geluk mee, maar toen ik naar Den Haag ging om te protesteren tegen de MRB aanpassing was dat ook terwijl mijn bus gelukkig nog net buiten de nieuwe regeling viel. Dit gaat ons allemaal aan. Het begint in de binnensteden, maar wat is de volgende stap?
Ik weet dat jij in een stad woont , ik stelde dan ook niet voor niets dat ik het jammer vond .
Inderdaad hebben metingen van de ADAC in de milieuzone's in Duitsland aangetoond dat die zone's geen dan wel nauwelijks verschil maken . Het instellen van milieu zone's is dan ook slechts een gebaar .
Wat ook altijd wordt vergeten is dat ook de bouw van auto's het milieu schade toebrengt .
Ooit heb ik eens "ergens" gelezen dat het bouwen van een auto evenveel vervuiling veroorzaakt als 30 jaar met zo'n auto rijden .
Kan dat helaas niet terug vinden , was dan ook voor het internet tijdperk dat ik dat las .
Overigens mag je in Duitsland wel met een oldtimer de milieuzone's in .
Hoe zit dat hier dan ??
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: milieuzone Utrecht is een feit

Bericht door Detlev »

Schreef ik hierboven al Wim: ik kan vrolijk roet uitstotend rondpuffen over de Oude Gracht in Utrecht....
Nou pas ik daar waarschijnlijk niet of nauwelijks op, maar goed, gaat om het principe toch? :MrGreen:

Niet dat ik in Utrecht woon en of daar nou perse rond wil rijden hoor.
Maar mijn loods staat toevallig aan de rand van het centrum :OO:
Dus ik wil niet hoeven oppassen en moeten zoeken naar die onwaarschijnlijk kleine waarschuwingsbordjes...

Misschien onderstaand vihikel maar eens door het centrum schuiven: :angel:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mercedes 406 uit 1969
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten