Slecht: Caravanservice de Kogge (Hem NH)

Ervaringen (zowel positief als negatief) met bepaalde bedrijven.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Slecht: Caravanservice de Kogge (Hem NH)

Bericht door paulv »

Twee jaar geleden heb ik er 3 remslangen laten vervangen. De rekening bedroeg € 622,-
De reden; Jan kreeg hem in 8 uur (x 2 man) niet ontlucht. Ik moest deze uren natuurlijk wel betalen. Ik ben diverse keren langsgeweest om de vragen hoe het ging maar werd steeds weggestuurd.

De oorzaak; een lekke hoofdremcylinder had Jan niet had ontdekt :mrgreen: . Hij bleef maar doorpielen.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Caravanservice de Kogge Hem-> onbekwaam

Bericht door jooph »

Hallo Paul,

Waarom opeens deze melding? Is er een aanleiding voor?

Lees dat het al twee jaar geleden is gebeurd?

grtz

Joop
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Caravanservice de Kogge Hem-> onbekwaam

Bericht door paulv »

Ja Joop,

De reden is dat ik dit al twee jaar geleden heb gemeld bij Dubbellucht en het bedrijf niet aanbevolen zou worden op de site. Nu zie ik dat het er toch weer op gekomen is :evil: .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Caravanservice de Kogge Hem-> onbekwaam

Bericht door DVIII »

het aanleggen van een lijst van goede bedrijven is altijd een lastig gebeuren , de ene persoon heeft wel goede ervaringen en de ander totaal niet.
ik heb ook wel eens mensen van net zo'n garage als de kogge terug zien komen , het eerste jaar dat ze daar keurden waren ze dik tevreden , het tweede jaar vlogen de kapotte onderdelen om de oren . dit terwijl ze naar eigen zeggen nauwelijks gereden hadden. nu was de eerste keer een geluks treffertje geweest omdat ze nieuwe klant waren werden ze erdoorheen geloodst
een aantal gebreken was namelijk al langer aanwezig op het voertuig en deze zijn pas de tweede keer opgemerkt
ook de verklaring weinig gereden is geen eerlijke uitspraak want op en neer naar berlijn via de oostzee is toch een volwassen vakantie.
persoonlijk ken ik niet veel goede garages meer . alle werkplaatsen zijn opgeleukt met kleurige balie's met barkrukjes, en alle voorzieningen zijn volgens de welzijnsnorm.
de reparaties worden op last van de branche vereniging versimpeld tot onderdelenuitwisselingen en de prijzen zijn werkelijk fenomenaal.
en als je dan met zo'n oude bus naar binnen rijdt krijg je bijna ruzie met de keurmeester die zijn reputatie op het spel ziet staan.
heel erg bont is het natuurlijk als je het leergeld mag meebetalen omdat de monteur in kwestie niet kan nadenken
ooit kreeg een kennis van mij de rekening van het herstellen van de ruitensproeier twee man , acht werkuren :mrgreen:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Caravanservice de Kogge Hem-> onbekwaam

Bericht door Bommes »

DVIII schreef:de reparaties worden op last van de branche vereniging versimpeld tot onderdelenuitwisselingen en de prijzen zijn werkelijk fenomenaal.
Ter indicatie van de fenomenale prijzen:
Kleine beurt voor mijn vw transporter (model 2007, T5 dus) 380 Euro..
Ja dus olie + olie filter... :shock:
Let wel exlusief ruitenwisserbladen, die waren ze vergeten.
Daar ging ik een dag later voor terug:
30 Euro voor de bladen + montage. :shock:
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Caravanservice de Kogge Hem-> onbekwaam

Bericht door Dennis en Nancy »

Mercedes Benz is al 2 dagen aan het mailen met Spier. (de bouwer van onze carrosserie)

We willen EEN deurgreep vervangen omdat we geen sleutels hebben van de deuren.

Op verzoek van MB foto's gemailed omdat spier nogal wat verschillende dingen heeft gebruikt.

Uiteindelijk kost de deurgreep me €72 incl verzenden uit Duitsland!

Viel me dan wel weer mee.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Caravanservice de Kogge Hem-> onbekwaam

Bericht door Peter MERCAMPO »

Er zijn wel meer bedrijven die soms trucs uithalen, zo was ik (jaren) altijd klant bij pordon bedrijfswagens in H'sum. Toen mijn de Mercampo was teruggekeurd naar klein rijbewijs kwam de apk er ook aan, de wagen 's ochtends ter keuring aangeboden om hem 's middags weer op te halen. Vervolgens een behoorlijk gepeperde rekening, er was een te groot remverschil en dus hadden ze, zonder overleg de remmen even nagekeken, paar uurtjes werk à tel uit je winst! Oké ik weet dat de dame een beetje naar een kant trekt als ze koud is maar naar twee keer remmen gaat ze altijd keurig rechtdoor. Wat mij het meest heeft gestoord dat ze twee reflector borden van de achterdeuren hebben verwijderd, dat moest omdat die borden aangaven dat het een uitvoering boven de 3500 kg zou zijn en dat was ze inmiddels niet meer. Het bedrag wat zij in rekening brachten voor het uitboren van 4 popnagels bedroeg 40,00 eurie excl. de btw. Ik denk dat ik het klusje in maximaal 4 minuten had kunnen klaren. Ze zijn in elk geval een klant kwijt, ik zal daar nooit meer komen. Vroeger toen wij daar de nieuwe bestelwagens kochten en lieten onderhouden werden wij goed geholpen, maar toen ik met die ouwe zooi aankwam en soms om wat tips vroeg was het over. Gelukkig heb ik mijn ouwe heer wel kunnen overhalen om zijn nieuwe B klasse in elk geval niet bij een van de Pordon vestigingen weg te halen, deze is dus elders aangeschaft :mrgreen:.
Er is ook wat positiefs te melden, via de bedrijvenlijst van dbbl terecht gekomen in Amersfoort, een paar km om maar een hele prettige service, verkopen niet iets wat je niet nodig hebt, geven gratis tips en advies en krijg ik ook nog korting op de aangeschafte waar. Bij de laatste aankoop (achterlichtglas) kreeg ik ook nog twee caps kado, een voor mij en een voor mijn zoon en dat terwijl ik niet meer de fleetowner was van weleer.
paulv schreef:De reden is dat ik dit al twee jaar geleden heb gemeld bij Dubbellucht en het bedrijf niet aanbevolen zou worden op de site. Nu zie ik dat het er toch weer op gekomen is .
Deze ervaring heb ik ook, het heeft ongeveer 5 mails en drie jaar geduurd voordat het kortingsadres wat ik aangedragen heb op de bedrijvenlijst is komen te staan. Voor de niet dubbelluchters en andere merkenrijders die in het gooi en omstreken wonen; Eddy Vos automaterialen, gewoon melden: dubbellucht en je hebt gemiddeld 20% korting op de factuur. Een pasje vragen ze heus niet en anders zeg je maar dat ik je gestuurd heb :lol:,

Wellicht dat er een rubriekje kan komen Goede ervaring / slechte ervaring
Het item van Paul heeft mij er in elk geval van weerhouden op boodschappen te gaan doen bij de Kogge, ik ben wat verder door gereden naar Boranka. Die hebben mij in het verleden ook goed geholpen en van tips voorzien en ook daar kreeg ik gewoon 10% korting. Het kan ook zijn dat de melding niet is verwerkt omdat de Kogge vaak adverteert in de uitlaatklep maar deze uitspraak is puur speculatief.

Ik probeer iedereen altijd al het goeds te wensen.
Groet, Peter.
Vandaag is een Kadootje
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Caravanservice de Kogge Hem-> onbekwaam

Bericht door DVIII »

we dwalen af , of draven we door
terwijl dit topic begonnen is over een vermelding van een bedrijf in het dubbelluchtblad , gaat nu eenieder zijn ei hier parkeren.
afijn vergeet de eerste vier woorden en dit topic gaat over onbekwaamheid. en een deurslot bestellen voor een theekist carrosserie , wat nog lukt ook is geen onbekwaamheid
Sorrie, Dennis je hebt een karakteristieke auto ( in correct makelaars jargon) 8)
en Peters idee om het goede / slechte ervaring te noemen is misschien een beetje polderig , maar politiek correct
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Caravanservice de Kogge Hem-> onbekwaam

Bericht door Leo »

Je kan de kinderen ook geen dag alleen laten of ze maken er een zooitje van he? :mrgreen:

Zal het ff duidelijk maken:
Als je goede of slechte ervaringen hebt met bedrijven dan hoort dat onder de rubriek BEDRIJVEN.
Dus wat dat betreft zitten jullie op de goede plaats.:P


Maaarrrrr, dan is het niet de bedoeling om alle ervaringen onder het topic van De Kogge te zetten natuurlijk. :shock:
Pordon van Peter kan in een apart topic. Boranka, Eddy Vos, Careltje Cola etc verdienen ook een aparte vermelding.


Om het onderscheid "goed/slecht" duidelijk aan te geven lijkt het me 't meest simpel om dat gewoon in de benaming van je topic te zetten.
Meteen ook het soort bedrijf én de vestigingsplaats van dat bedrijf erbij, en je krijgt -vanwege de commentaren- vanzelf een wiki-achtige bedrijvenlijst.

Voorbeeldje: Goed: Camperartikelen Boranka (De Weere, NH).


Denk dat we hier wel mee kunnen leven?
Kost ff wat moeite van de berichtenschrijvers, maar dan krijg je ook wat..:P


Dus als bovenstaande heren schrijvers zo vriendelijk willen zijn om een nieuw topic over hun ondernemer(s) te openen, dan hebben we het beginnetje van een lijst die nog wel eens berucht zou kunnen worden.
En da's alleen maar in het voordeel van ons; de Consumenten. :wink:

ps: Lees voor de spelregels ff de mededeling bovenaan deze rubriek.


Mvg, Leo.:D
moderator.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten