Goed & slecht: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Ervaringen (zowel positief als negatief) met bepaalde bedrijven.
Plaats reactie
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Goed & slecht: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Bericht door Frank.fjph »

UIt eigen ervaring: goed bedrijf, deskundig advies, redelijke prijzen.

Hier dan de volledige gegevens:

Bedrijfswagens (Mercedes)
Peter van den Nieuwenhof
Vinkenveld 10
5249JP Rosmalen
(ind.terrein Kruisstraat)
Tel.:073-5217157
Fax.:073-5217234

(A59 afslag Autotron, Ri Kruisstraat, over spoor na paar honderd meter rechts ind.terr.op en dan rechtdoor rijden tot op T daar rechts direct links.)


Frank
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Goed: garagebedrijf (Mercedes) bedrijfswagens

Bericht door Leo »

En omdat de weerbarstige praktijk wel eens anders is zie: viewtopic.php?f=19&t=4176
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Goed: garagebedrijf (Mercedes) bedrijfswagens

Bericht door Anton »

Hoi,

Als ik het allemaal eens terug lees dan moet ik er wel ff over denken of ik mijn oude schicht daar wel heen zou brengen.
Inslijten van een koppeling, dat soort niet onderbouwde uitspraken, 10 uren werk, tis allemaal nogal wat....

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Goed: garagebedrijf (Mercedes) bedrijfswagens

Bericht door paulv »

Ik sta nu weer met pech :roll: , nu in Huy, België. De nylon ring rond de kogel van de versnellingspook is helemaal versleten en weg. Ik kan alleen nog in zijn 2/3 of in zijn 4/5. Morgen met de trein naar Luik om een nieuwe te halen, Peter heeft gewoon de versnellingspook weer in het versleten lagerhuis gemonteerd :evil: .

De service de Mercedes personenauto dealer was weer eens waardeloos.
Ik was bij de Mercedes personenauto dealer in Huy maar die wilde niet meewerken, bellen, geld accepteren of bestellen :twisted: . Het was een vrachtauto dus moest ik daar maar een dealer voor zoeken in Luik. Die wilde na een half uur lullen het lager uiteindelijk wel bestellen zonder vooruitbetaling. Dat bellen moest met mijn eigen mobieltje, de hoogachtige :twisted: dealer wilde niet voor mij bellen.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Goed: garagebedrijf (Mercedes) bedrijfswagens

Bericht door Leo »

Gaat lekker zo.. 8)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Goed: garagebedrijf (Mercedes) bedrijfswagens

Bericht door paulv »

Het is inderdaad wat onverwacht, maar we blijven op "vakantie 8) ".
Lekkere pintjes gedronken in een Staminee op de markt, mooi weer, morgen niet de "intercity :x " maar met het boemeltje door de Ardennen naar Luik, daar wafels eten, open netwerk, best wel leuk hier :lol: .
En we staan prima voor de Lidl :P


Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Goed: garagebedrijf (Mercedes) bedrijfswagens

Bericht door Anton »

Hoi,

Ik hoef niet meer te denken, Paul ik wens je sterkte in deze barre tijden.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Goed: garagebedrijf (Mercedes) bedrijfswagens

Bericht door Frank.fjph »

Paul,

Mercedes Benz heeft in Europa een 24 uurs service dienst, die werkt als een alarmcentrale en werkte voor mij perfect afgelopen jaar.
Je moet wel aangemeld zijn en ze hebben een callcenter dat ook nederlands spreekt, een Internationaal gratis telefoonnummer......dat helaas op mijn mobiel niet werkt... :(
Maar het vervangende Nedderlandse nummer doet het goed.
Als voorbeeld: ze hebben voor mij de dichtstbijzijnde dealer in Griekenland gezocht en ook gekeken of die het benodigde onderdeel had en of het In Gr.op voorrad was.

Volgens mij heeft er al eens iets over deze service op het forum gestaan.


Frank
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Goed: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Bericht door Leo »

Ik kan me wel iets herinnneren over die service Frank, maar heb geen idee waar het staat.
Dus is het misschien handig om deze servicedienst in een nieuw topic even te beschrijven.


Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Bericht door Detlev »

Heb ik ook een keer gebruik van gemaakt, werkt als een speer. Mijn oude mechanische koppeling overbrenging gebroken, (weet Paul volgens mij ook alles van :wink: ) je belt een nummer (volgens mij een hoop 7's, maar dat getal staat op de klep van m'n camper, ik zal eens kijken) en je wordt zeer snel geholpen, al met al reden wij toen binnen twee uur weer.....(midden Frankrijk)
Als je zorgt dat je in Nederland een keer iets bij mercedes koopt (maakt niet uit wat) en (eist) dat er een rekening op naam gemaakt wordt zit je in het systeem en kun je in het buitenland zelfs op rekening (tot euro 1500) bij mercedes kopen/repareren, dit omdat je een positief rekening verkleden hebt 8)

Edit: nummer net gevonden: hulporganisatie van Mercedes heet "Customer Assistance Center", gratis nummer: 00800-17777777 (let op: dubbel 0, ook in NL) Als dat nummer niet lukt, (enkele landen) 0031-206545277!
Je spreekt met Nederlander die ook de monteur instrueert wat er aan de hand is mocht je de taal niet beheersen.... :D

@ Leo: waar wil je 't hebben? :roll:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Bericht door Leo »

Detlev schreef:@ Leo: waar wil je 't hebben? :roll:
Zet het maar in "Bedrijven" Detlev. :)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Bericht door Frank.fjph »

Dat is makkelijk hoef ik er niets meer aan te doen, het staat er precies als ik het ook had.
Een kleine toevoeging:
Ik denk dat het 00800 nummer, als je met een mobieltje belt niet werkt: met mijn Orange abbonnement ging het in Italie zeker niet, vervolgens heb ik het in Griekenland niet meer geprobeerd.

Het is wel handig als je voor je vertrekt een keermet het nummer te bellen en dan te controleren of ze jouw voertuiggegevens in de computer hebben zitten (fahrzeugdatenkarte)
Als je een vaste dealer hebt kun je ook die rechtstreeks benaderen en dan staat die borg voor jou en krijg je de rekening van hem, als je tenminste een beetje goed bekend staat... :roll:

En tot slot: hetwerkt echt perfect,heb het helaas 2of 3 keer mogen ervaren vorig jaar... :(

FRank
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Bericht door paulv »

Bedankt Frank voor de tip.
Maar wat kost die service nou? Het bellen is gratis maar als je in de rimboe, bijvoorbeeld de Belgische Ardennen, staat en je hebt een onderdeel nodig?

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Bericht door Detlev »

paulv schreef:Bedankt Frank voor de tip.
Maar wat kost die service nou? Het bellen is gratis maar als je in de rimboe, bijvoorbeeld de Belgische Ardennen, staat en je hebt een onderdeel nodig?

Mvg. Paul
Dat schrijf ik toch: krediet tot 1500 euro als je een positief rekening verleden hebt, verder alleen de plaatselijk geldende tarieven plus de kosten van de onderdelen natuurlijk 8) . De dienst zelf is gratis! En onderdelen van Mercedes zijn overal verbazend snel te krijgen! (rimboe of niet) Ik stond zelf in een dorp in zuid Frankrijk 1 dag voor Pinksteren met een uitlaat die ze niet hadden, moest uit Duitsland komen....de eerste dag na Pinksteren reden we weer.
Het is ook een erg makkelijke manier om er achter te komen waar de dichtstbijzijnde Merc garage zich bevindt.....

@Frank: er staat ook een normaal nummer bij dat je kunt bellen als het mobiel niet lukt (ik kon wel met mobiel bellen :!: )
Mercedes 406 uit 1969
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Bericht door Frank.fjph »

KLopt, heb ik ook gebruikt, maar het niet werken van 00800 op mijn mobiel kan wel een combinatie van factoren geweest zijn, heb van vrachtwagenchauffeurs gehoord dat ze ook altijd hun mobiel gebruiken.
Ik heb ook een sticker van dat svice nummer in tegen de deurstijl zitten.

En ja Paul,.....de sevice is nog echt SERVICE, dus helemaal gratis... :lol: :lol: :lol: :roll:

Frank
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Bericht door paulv »

Hoi Detlev,

Kijk, dat ik overal bij een Mercedes dealer onderdelen kan kopen weet ik wel, maar hoe leveren ze zondags langs de weg en wat kost die service dan?

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Bericht door Frank.fjph »

Paul,

Zoals ook in NL levert de lokale dealer 24 uursservice: de chefmonteur neemt de service bus mee naar huis, en als er iemand met pech staat wordt hij door deklant direct of door de serviceorganisatie (notdienst/ nooddienst) opgeroepen.... :lol: :) :D

Maar dan komt het tweede deel.... :( :( :( :roll: : het tarief: ik geloof dat het werkplaatstarief hier ca 70,= per uur ex. BTW is.....en dan kmt daar nog dezondagstoeslag en gebruik van servicewagen bij,.....en je betaald uiteraard de onderdelen tegen de werkpaatsprijs (kortingvrij..)

Dus wel even nadenken voor je er aan begint,maar het systeem voorzier dus in 24/24 U en 7/7

Frank
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Bericht door Detlev »

paulv schreef:Hoi Detlev,
Kijk, dat ik overal bij een Mercedes dealer onderdelen kan kopen weet ik wel, maar hoe leveren ze zondags langs de weg en wat kost die service dan?Mvg. Paul
Op zondag leveren maar heel weinig mensen iets en langs de weg al helemaal niet natuurlijk :shock: ....Maar het kan wel, noodoproep wagen komt dan.
Sommige mensen willen ook alles he :lol:
Na het belletje heeft de opbel service alles geregeld, ik werd netjes opgehaald door de Merco sleepdienst, was avond in spitsuur midden in de stad, twee man erbij, kapotte koppeling overbrenging. Ik ging twee uur later weer verder op pad en was 160 euro kwijt, hetgeen ik zeer schappelijk vond :!:
Verder heb ik niet de indruk gehad dat je niet wist waar je onderdelen moest halen voor een merc hoor :? Ik bedoel alleen dat de onderdelen, ook als ze er NIET zijn zeer snel geleverd worden.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Goed & slecht: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Bericht door paulv »

Gisteren is de koppeling weer kapot gegaan, nu in Antequera, Zuid Spanje :evil: .
"Pas" (juni 2009) gemaakt :roll: zie bericht hierboven.
Nu is echt bijna alles kapot :mrgreen: , de starterkrans, de drukgroep, de platen, het druklager en de prise- as.

De vraag is wat een ruilbak kost met het versturen naar Spanje en of de starterkrans echt vernieuwd moet worden. Deze is overal licht gebarsten, een soort craquelé.

Wordt vervolgd,

Mvg uit een Andalucië met prachtig weer, Paul
Bezoek altijd welkom!
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Goed & slecht: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Bericht door Dennis en Nancy »

Damn paul,.. dat is balen.

Als nancy een en ander moet nazoeken dan kun je haar altijd bellen. nummer komt via PB.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Goed & slecht: (Mercedes) bedrijfswagens Rosmalen

Bericht door paulv »

Ach Dennis, het leven is een tranendal. Bedankt voor je medeleven :D .

Gelukkig worden we goed verzorgd in een luxe Parador. Daarnet prima gegeten in een Meson, vanmiddag de luxe huurauto uitzoeken, ken beroerder.
We hebben de rekening nog niet gevraagd, voor de sfeer :wink: doen we dat pas overmorgen.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten