Slecht: Garage Kaplan, Rotterdam ...

Ervaringen (zowel positief als negatief) met bepaalde bedrijven.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
virgil
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 okt 2006, 14:11
Locatie: Schiedam

Slecht: Garage Kaplan, Rotterdam ...

Bericht door virgil »

2 weken voor vertrek naar het zonnige zuiden met onze 207d nog even naar de APK bij bovengenoemde garage.
Die constateerde onder andere dat de aanjager van de verwarming niet werkt. dat wist ik al een paar jaar want de motor zit vast.
Als je de schakelaar aanzet merk je dat hij wel veel stroom trekt aan het toerental van de motor en het dimmen van binnenverlichting.
Rede genoeg om hem niet te gebruiken.
tijdens het rijden blaast er genoeg om de ruiten te ontwasemen en 's winter heb ik de standkachel altijd licht aanstaan.
nooit bevroren ruiten en dus veilig.
De prijs van de reparatie viel mee dus vooruit dan maar om van het gedoe af te zijn...
De monteur die het constateerde heeft hem dus binnen gezet om te gaan beginnen met de schakelaar op vol gas en het contact nog aan (neem ik aan anders draait hij zowiezo niet) en is gaan lunchen. Misschien kreeg die het contact niet uit ivm trekstartknop die nog niet helemaal teruggedrukt was.
Tijdens de lunch zien ze rook uit het dakraam komen en komen tot hun schrik tot de ontdekking dat het dashboard in de brand staat.
Ze kregen het vuur niet uit en hebben er een kwartier over gedaan om te blussen.
nadat er iemand op het brilliante idee kwam om de accukabels los te trekken is het gelukt.
bravo!!! hmmm...

Resultaat: dashboard gesmolten, onderliggende kabelboom gesmolten en overal kortsluiting, rookschade, waterschade, radio naar de knoppen kachelbehuizing verbrand, accu naar z'n moer etc etc..

Vervolgens ontkennen ze schuld en lijken niet van zins mijn schade te vergoeden.
Is die garage nou aansprakelijk of niet?
Wij vinden van wel.
Wat vinden jullie?
We hopen alles nog klaar te krijgen en verschuiven desnoods de vertrekdatum.
We hebben de schade expert ingeschakeld, nu maar hopen dat het geregeld kan worden.
Super bussie!!
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Garage Kaplan, Rotterdam ...

Bericht door dereiziger »

Een fout door nalatigheid lijkt mij dus zijn ze aansprakelijk, en als het goed is ook voor verzekerd
Afbeelding
Magda
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:21
Locatie: Sleeuwijk
Contacteer:

Re: Garage Kaplan, Rotterdam ...

Bericht door Magda »

Voor de APK moet de aanjager werken dit is een afkeurpunt , dus dat is terecht dat ze deze hebben proberen te maken. Wat betreft de brand die hier op volgt , is natuurlijk de garage het aanspreekpunt, die hadden op moeten letten of de bedrading goed en veilig aangesloten werd
zonder dat de boel in de fik gaat.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Garage Kaplan, Rotterdam ...

Bericht door DVIII »

Oorzaak en gevolg, het is natuurlijk wel zo dat als de eigenaar weet dat de boel vastzit , de kachel ventilator losgekoppeld moet zijn van de voeding. Dan kunnen onwetende gebruikers van de auto geen verkeerde schakelaars aanzetten die zoveel schade kunnen veroorzaken. de Garage is niet helderziend en de monteur in kwestie is geen schuld op te leggen. ook het blussen is een gevolg van de aangesloten ventilator en niet een op zichzelf staande actie.
Dit klinkt allemaal keihard , maar het is wel de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het voertuig dat het te keuren voertuig 100% veilig te keuren is, en dat gebreken die de keurmeester of het keurings station in gevaar brengen met grote nadruk naar voren gebracht worden bij het aanbieden van het voertuig.
dus als ik een auto ter keuring aanbiedt en ik weet dat er door de keuringslijst af te werken er een grote kans bestaat dat er flink schade gemaakt kan worden, ben ik als eigenaar in gebreke.
kortom een probleem verleggen bij een ander , blijft een probleem !
(nogmaals wees blij dat de garage niet is afgefikt en de buren erboven niet erbij)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Garage Kaplan, Rotterdam ...

Bericht door DVIII »

om nog maar even uit je bericht te lichten ,
dat wist ik al een paar jaar want de motor zit vast.
"kennis is macht"
verder vind ik het heel vervelend voor je vakantieplannen etc. Dave.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Garage Kaplan, Rotterdam ...

Bericht door Leo »

Had ik al eens niet voor je uitgezocht dat die ventilator bij jouw oudere "bedrijfsvoertuig met camperinrichting" geen afkeurpunt was?
Voor de APK hoefde hij er niet met zijn tengels aan te zitten.

Voor zover ik begrijp heb je de garage de specifieke opdracht gegeven om die ventilator te repareren?
Dan mag je toch zeggen dat ze op de hoogte waren van het euvel en is het gewoon een stomme fout van een monteur.

Maar recht hebben en recht krijgen zijn in NL 2 heel verschillende dingen, dus ik zie het duister voor je in.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Garage Kaplan, Rotterdam ...

Bericht door paulv »

Mij lijkt het een geval van onachtzaamheid of nalatigheid. Hierdoor is de schade ontstaan en groter geworden dan nodig. De monteur had direct in moeten grijpen om de schade te beperken bij zijn werkzaamheden.

Maar als ze alle verantwoordelijkheden afwijzen wordt het moeilijk. Klagen bij de BOVAG heeft geen zin, die houden je gewoon een tijdje aan het lijntje (ervaring met een klacht tegen "de Kogge" in Hem, zie slechte bedrijven).
Slagers die hun eigen vlees keuren :mrgreen: .

Gewoon direct een klacht indienen bij de "Geschillencommissie Voertuigen". Dan komt een expert kijken met een bindend advies. Kost je wel € 100 :cry: .
Probeer dat kantineverhaal schriftelijk bevestigd te krijgen (met een email?) :wink: .

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... 2D8CCE0370

Succes, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Garage Kaplan, Rotterdam ...

Bericht door Maxer »

Er zijn monteurs en onderdelenvervangers. De man die jouw ventilator zou vervangen valt duidelijk onder de 2e catagorie. Waarom er spanning op zetten als ie er uit moet? Is dat dom of niet? Ook nog een hufterbedrijf met hun verantwoordelijkheid afwijzen.
Zij zijn zonder meer aansprakelijk en dat is makkelijk te bewijzen. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Doe daar dan een beroep op. Je kunt ook nog naar programma kassa oid schrijven. Als die er brood in zien komt het wel goed.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten