Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Ervaringen (zowel positief als negatief) met bepaalde bedrijven.
wesse321

Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door wesse321 »

Ik weet niet of dit in deze rubriek past, maar wilde dit toch even kwijt.

Ben altijd erg gecharmeerd geweest van kwaliteitsgereedschap van o.m. Gedore. Vooral omdat je daar dus levenslang garantie op hebt. Tenminste dat werd altijd gesteld en daar ben ik ook van uit gegaan.

Paar weken geleden wilde ik een ijzeren draadje door knippen met een telefoontang met knipmogelijkheid. Deze tang van Gedore had ik al weer een aantal jaartjes. Echter tot mijn stomme verbazing brak spontaan een van de handgreepjes af. Terwijl ik eigenlijk geen gekke dingen deed, zoals de tang vermoorden door de pootjes te verlengen, nee niets van dat alles gewoon zoals wel vaker even wat doorknippen.

Nou ja levenslang garantie dus zal wel goed komen. Tang weggebracht naar een goede gereedschapzaak hier in Almere. Deze wilde al een nieuwe tang geven maar omdat ik particulier ben mocht dat helaas niet.

Dus de tang werd opgestuurd en na ongeveer een week kreeg ik een telefoontje dat men de tang bij Gedore had onderzocht en geen metaalfouten had kunnen ontdekken dus geen garantie.

Ik had dit soort verhalen wel eens gelezen op van die scooter sleutelsites etc, maar nu dan uit eigen ervaring.

Levenslange garantie van Gedore is niets waard.

De gereedschapzaak ( Gunther en Meuser) hier in Almere treft zeker geen blaam want zij hebben echt hun best gedaan om die tang vervangen te krijgen.

Dus voor mij geen GEDORE meer, zal wel een ander goed merk aan schaffen als ik weer wat nieuws ga kopen.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door Admin »

Probeer Facom eens. Wij hebben bij de vliegclub eens na jaren een nieuwe hamer gekregen omdat de steel was gebroken (vraag me niet hoe dat kan bij normaal gebruik...)
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Aart
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2009, 11:11

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door Aart »

Dat van die levenslange garantie was mij niet bekend, maar desalniettemin heb ik zelf nog wel een hoge pet op van Gedore gereedschap. Mijn vader gebruikte vroeger ook altijd al Gedore en ik heb zelf ook alleen maar Gedore gereedschap (en wat Knipex-tangetjes), maar ik heb nog niet mee gemaakt dat er iets brak of kapot ging. Heb op z'n tijd het gereedschap aardig op zijn donder gegeven, lees onmogelijk-vastzittende krukasmoeren, het verlengen van diverse sleutels e.d.

Ik vraag me ook altijd af hoe serieus je die 'levenslange' garanties moet nemen, want aan zulke garantiebepalingen zitten altijd zoveel haken en ogen dat er uiteindelijk toch bijna nooit iets vergoed/vervangen wordt.

Daarbij komt nog dat ik prijs-kwaliteittechnisch Gedore toch erg goed vind. Oke het gereedschap is niet goedkoop, maar gezien de termijn (waar je er normaal gesproken mee doet :wink: ) valt dit ook wel mee. Welke alternatieven zijn er, Snap-on (enorm duur), Facom (ook duur), Hazet (vind ik vergelijkbaar met Gedore)?

Groeten, Aart
gedore
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2010, 09:41

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door gedore »

Hallo Piet,

Het lijkt mij goed om zelf even op deze kwestie te reageren.
De tang in kwestie vergoeden wij zonder discussie.
Wat precies de reden is dat de tang is gebroken moeten we onderzoeken, maar dat het niet normaal is (bij normaal gebruik) staat vast.
Ik kom dan ook graag met u in contact om deze zaak op te lossen door u een nieuwe tang op te sturen.

We hopen dat u weer met vertrouwen verder kunt sleutelen met het TOPMERK GEDORE!

Met vriendelijke groet,

GEDORE
pr
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door dereiziger »

Ik moet zeggen dat Gedore een goede oplossing bied zo .. wat op PR gebied ook wel verstandig is
Afbeelding
wesse321

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door wesse321 »

Inmiddels bericht gehad (email) van Gedore en ik moet zeggen super netjes afgehandeld, ze zegden me toe een zelfde tang toe te sturen als vervanging en een tweede tang één uit de nieuwe tangenserie met nieuwe handgrepen welke goed in de hand liggen, een trapezium afglijbeveiliging hebben en uitgevoerd zijn met een gloeiend gesmeed temperstaal. :D

Nou ik wacht vol spanning de zending af en laat het hier weten.

Maar dit vind ik dan wel weer grote klasse en ik zal dan ook zeker weer Gedore aanschaffen in de toekomst.
Dus levenslang garantie is bij Gedore dan ook levenslang. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door Janneman »

Leuk voor je dat je alsnog een andere tang krijgt.

Eerlijk gezegd vind ik het wat TE goed van een fabrikant om levenslange garantie te geven. Als je goed gereedschap koopt en het op een normale manier gebruikt kan het lang meegaan maar dat het op enig moment eens versleten is vind ik vrij normaal.

Maar ja, waarschijnlijk is het reclametechnisch zo'n goed verhaal dat het toch de moeite is voor de fabrikant in kwestie. En dan kun je ze geen ongelijk geven.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Aart
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2009, 11:11

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door Aart »

Inderdaad netjes afgehandeld zo!
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door Detlev »

Pfieuw..... :shock: :shock:
En dat allemaal vanwege een bericht op dit forum???
Eerste bericht met klacht 9.41 uur, oplossing 10.59 uur van Gedore zelf via dit forum!

Zou dat voor meer fabrikanten werken :D Wat een invloed heeft dit forum zeg...... 8)
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door Leo »

Even 1 ding niet vergeten voordat we met z'n allen hosanna gaan roepen over Gedore:

Dit gevalletje werd hier neergeschreven omdat het NIET netjes werd afgehandeld.
Dit betekent dat er bij Gedore blijkbaar iets fout zit in de klachtenafhandeling.
Daar verandert bovenstaande toezegging van meneer Gedore weinig aan, want dit soort "oplossingen" zie je ook bij programma's als Radar etc: Onder druk van negatieve publiciteit kan dan opeens vanalles.

Dus leuk opgelost: Ja.
Maar het was pas écht goed geweest wanneer Piet zijn klacht niet had hoeven opschrijven.
Ik laat dit topic dan ook gewoon staan.

==============

ps: Ik heb in m'n sleutelleven al heel wat kapot Gedore-gereedschap naar de bodem van de zee laten verhuizen.
Dacht altijd dat die "levenslange garantie" slechts een loze reclameleus was nadat ik zo'n zelfde akkefietje had als Wesse321.
Zijn klacht was dan ook geen uitzondering op de (Gedore) regel.


@Detlev: Hun monitoringsysteem is alvast in orde.:wink:


Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door Frank.fjph »

Zegt ook iets van de kwaliteit van dit forum!!!!!!!!
Als dat niet als belangrijk werd gezien had men ook niet gereageerd denk ik, dus de hulde mag toch ook een beetje op ons forum afstralen..... 8) :roll: :D

Frank
beatrix18
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door beatrix18 »

Yes, zo is dat!
En Gedore ken ik al van af mijn kinderjaren in de garage van mijn opa...
Maar ik stop ..... daar ik nu een 316 cdi heb i.p.v. de 508... :shock: :oops:
Maar ik lees soms nog lekker mee. (mag toch wel Leo? :wink:)

Peter
wim en lidy
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 mei 2009, 17:04
Locatie: Maarssen

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door wim en lidy »

Geef mij maar Snap On....
Ga op een Beurs eens kijken naar een Demo van dit merk
Dan weet je genoeg
groetjes Wim en Lidy
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door Anton »

Hoi,

gedore schreef:Hallo Piet,

Het lijkt mij goed om zelf even op deze kwestie te reageren.
De tang in kwestie vergoeden wij zonder discussie.

Niet dus, de tang moest eerst opgestuurd worden voor onderzoek.
Het aantal graden Rockwell had uitsluitsel kunnen geven!


Wat precies de reden is dat de tang is gebroken moeten we onderzoeken, maar dat het niet normaal is (bij normaal gebruik) staat vast.

Onderzoek gaf aan dat er geen materiaalfouten waren.

Ik kom dan ook graag met u in contact om deze zaak op te lossen door u een nieuwe tang op te sturen.

En dat had zonder discussie moeten gebeuren!

We hopen dat u weer met vertrouwen verder kunt sleutelen met het TOPMERK GEDORE!

Met vriendelijke groet,

GEDORE
pr

Hier komen verschillende begrippen voorbij: ijzerdraad, tang van weer een ander materiaal.
Dat er een handgreep is afgebroken is eigenlijk niet zo verwonderlijk.
Meestal gebeurt dat op de overgang van het harde "knip" gedeelte naar de zachtere maar taaiere hefbomen, de handgrepen.
Fabrikanten kunnen tegen woordig deze processen goed beheersen, een enkele keer gaat er dan iets fout.
Het gaat dan niet om procenten maar om promille's
Om je dan als fabrikant achter garantieregeltjes te gaan verschuilen, zie voorgaand vind ik een beetje lullig.

Dan het ijzerdaad, dit kan hard zijn maar niet hardbaar.
Dit komt door de bewerking, door het op dikte te trekken word het hard en stug maar is niet geschikt om er greedschap van te maken, simpel om dat het niet aan de specificaties voldoet.

Een mooi voorbeeld hiervan is een spijker die roodheet is geweest, die kun je niet meer gebruiken, wel met je vingers buigen.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door Maxer »

wim en lidy schreef:Geef mij maar Snap On....
Ga op een Beurs eens kijken naar een Demo van dit merk
Dan weet je genoeg
Inderdaad, grote klasse en die hebben wel een "geen gezeur" levenlange garantie. Ooit een schroevendraaier kapot gehad, er brak een stukje af, werd gewoon vervangen zonder ook maar een vraag wat ik er mee gedaan had. Wel duur, maar er is dan ook niet beter (volgens mij dan).
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door vanhooltje »

Snap on, belzer, gedore, hazet en beta!!!

Ik heb ze allemaal, ( ik ben een gereedschap friek :mrgreen: ) en ook verschillende stuk gemaakt :mrgreen:
Nog nooit eenig probleem gehad met garantie, kreeg direct nieuw :P
Want ook snap on kan stuk, ik heb eens een dop van ze stuk gemaakt, kreeg gewoon een nieuwe :P
Ik denk ook dat het is waar je naar toe gaat, en hoe goed ze je kennen, als vaste klant bij een gereedschappen zaak zijn ze niet moeilijk. Ze willen een goede klant niet kwijt :P

En Maxer ik heb je stuk in het NKC blad gelezen, leuk stuk :P


grt Peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik heb altijd de low budget afdeling gereedschappen, ben regelmatig een en ander kwijt,.. Captain Chaos regeert in mijn tuinhuis.

Mijn steeksleutel 13, Dop 10-13 en de ratel is van Gedore.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door dereiziger »

Ik struin rommelmarkten af voor gereedschap .. en heb daar al heel wat goed spul gevonden . van diverse merken .. En als een steeksleutel van € 1,50 breekt ..zijn het alleen je vingers die even zeer doen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door Wim »

Ik kom/kwam regelmatig op de zwarte markt . :roll:
Ik ben dan ook in het (trotse :shock: ) bezit van diverse Poolse en Russische stukken gereedschap :lol:
O.a. een Poolse schuifmaat , Die Russische kon ik niet lezen :mrgreen:

Groeten Wim
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door DVIII »

gereedschap , en niet alle maar toch wel veel, is goud in de handen van de juiste persoon. Ik kan alles ook wel stukdraaien en dan verwacht ik heus geen garantie. wat je aanschaft moet in feite tussen duurzaam en economisch inzitten.
als je het duurste van het duurste koopt is dat de ene keer wel en de andere keer niet verstandig. zo ook met het segment daar direct onder. ik ga dus meestal voor het midden, dus goed en betaalbaar. Gedore valt in die klasse . freak breekdingen zoals de kniptang in dit verhaal vallen natuurlijk onder garantie en met een beetje druk is het alsnog opgelost. verder wil ik zeggen dat ik niet de gehele lijn van de diverse merken ondersteun. wat van G. goed is kan van een ander merk bagger zijn. en andersom. en sommige merken ook al staan ze goed bekend zijn op dit vlak wel heel kritisch.
dus ik heb van bijna alle goede en betere merken wel wat !.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
wesse321

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door wesse321 »

Dave,

Helemaal mee eens, ik heb naast Gedore ook Stalwhille, Belzer,Tengtools, maar ook Knippex en soms als ik iets een enkel keertje nodig heb "Dropsteel" :mrgreen:
Maar kwaliteitsgereedschap is gewoon een plezier om mee te werken.

En ja ben een beetje gereedschapfiel :D Vind het gewoon leuk om goed spul aan te schaffen.
Zal wel een bepaald Gen zijn maar als we b.v. op een motorbeurs lopen dan moeten we (we is met mijn broers) altijd bij de diverse gereedschap stands minimaal kijken, voelen en ja ook meestal wel wat aanschaffen.
Tja wat de meeste vrouwen hebben met kledig etc, hebben mannen dat vermoedelijk met tools. :wink:
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door DVIII »

mmmwha , dan pas je ondertussen niet meer in een sleutel 36 hé :roll:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
wesse321

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door wesse321 »

Doe maaar een paar maatjes erbij :)
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door Yoni »

Mooi dat je uiteindelijk toch nog zo goed bent geholpen!
Ik heb bij de eerste keer van het gebruiken van de grootste platte schroevendraaier al de tip gebroken dit was een M6 boutje!
Bij de fabory kreeg ik te horen dat ik de schroeven draaier als bijtel had gebruikt en dat de garantie verviel...het was de eerste keer dat iok hem in mn handen had!
Gevalletje jammer!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Levenslange garantie van Gedore. Hmm

Bericht door DVIII »

Helaas moet ik ook toegeven dat Fabory een afgedane zaak is . Ze verkopen alleen hardlopers die de visboer op het plein als het ware ook heeft en de service is onder dat van een gsm provider gedaalt.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten