slecht Bowi Export

Ervaringen (zowel positief als negatief) met bepaalde bedrijven.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank Pronk
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 dec 2009, 21:29
Locatie: Nieuwegein

slecht Bowi Export

Bericht door Frank Pronk »

Afgelopen weekend naar Gronau gereden om een paar 508 deuren op te halen.

tekst marktplaats:
Beschrijvingmercedes 508 deuren
voor hoog model cabine
1 deur helemaal roestvrij en nooit aan gelast
1 deur beetje roestvorming aan onderkant

deuren zijn met goede raamrubbers en het zijn draairamen

Dat klinkt interessant...toch?

Ter plaatse inspekteer ik de deuren:
1 deur: roestig aan de onderkant ( helemaal roestvrij???), slinger van raammechaniek afgebroken, lipje van het kleine raampje afgebroken, onderste rubber van het raam ontbreekt, rode knop van het slot zit helemaal vast.......
2e deur: hoek van de deur verrot, gat erin ( beginnende roestvorming???) raam en deurrubbers zijn krakkelee....
en geen sleutels erbij
de verkoper vroeg voor de set "goede deuren" € 300,00. zo vindt je ze niet veel meer zegt hij nog ( gelukkig niet denk ik dan)
er zat volgens mij nog voor minstens €200 euro materiaal ex arbeid in.......
Ik heb ze maar laten staan, jammer van de 350 kilometer die ik voor de katse fluit heb gereden.
Over de prijs viel niet te praten, ik heb de man een hand gegeven en ben weggegaan.

Jammer dat er toch nog handelaren zijn die andere betekenis aan het woord "goede deuren" geven.
Een dag niet gegriept is een vergriepte dag.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: slecht Bowi Export

Bericht door Detlev »

Op dbbl forum ook al enkele zeer slechte ervaringen met deze mensen.....
Oppassen dus!
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: slecht Bowi Export

Bericht door melvin »

Ik ben er twee maanden geleden naartoe gereden met een maatje van me die een 308 wou.
Hij heeft Bowi gebeld met de vraag of ze alleen maar export verkopen of ook auto's voor import ex of met NL kenteken.
Dat kon zeiden ze, geen probleem, de rottere bussen kunnen niet geimporteerd worden, maar de gavere wel. Me maatje had ze oog laten vallen op een (op de foto en volgens de beschrijving) puntgave 308. Deze zou makelijk op NL keneteken gezet kunnen worden volgens de man.
Ik zou met hem meerijden om het een en ander te checken aan de bus. Bij aankomst hebben we 20 minuten over het terein gelopen terwijl er niemand naar ons toe kwam, tot onze verbazing was de aanwezige 308 helemaal niet puntgaaf, maar zo rot als het maar zijn kon.
Ook toen er iemand aankwam lopen, onwijs sjagrijnig, attenteerde hij ons erop dat importeren helemaal niet mogelijk is. (niet gek want ALLES was gatenkaas en overal stond dik 450.000 km op de teller). We wezen hem erop, maar er onstond alweer een onnodige discussie, dus gelijk weer weggereden.
robert99
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mar 2010, 18:33
Locatie: net buiten utrecht

Re: slecht Bowi Export

Bericht door robert99 »

wij hebben vorig jaar voor vrienden uit Berlijn een motorblok daar gekocht voor een MB 308, tijdens het rondlopen viel mij op dat er ongelovelijk veel ouwe zooi ligt. Na inspectie hebben wij toen het motorblok voor onze vrienden gekocht en meegenomen in onze 508 naar Berlijn. Later hoorde ik dat er een scheurtje in de karterpan zat en de olie er uit liep, verder bleek dat er nog een aantal dingen aan het blok gaar waren. Die vriend heeft toen de eigenaar gebeld maar kreeg geen gehoor? Ze adverteren vaak op marktplaats, maar geen best adres dit...
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: slecht Bowi Export

Bericht door Vinz »

Om nog even verder te zeuren: op de vraag, waarom alleen maar export? Ik heb wel interessen in een bus van jullie voor nederland: Geen antwoord, keer op keer.

Dan klopt het volgens mij meteen al niet. :roll:
Mercedes 813
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: slecht Bowi Export

Bericht door dereiziger »

hij heeft mij een versnellingsbak geleverd met de mededeling dat als ie niet goed was ik het ding terug mocht brengen .. en je raad het al . verrotte bak .. en meneer geeft niet thuis ..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: slecht Bowi Export

Bericht door Hanomaad »

Ik had vorig jaar wat correspondentie met ze. Ik zag een bus te koop staan via marktplaats maar geen prijs en ik was wel nieuwsgierig dus stuurde een mail met die vraag, en of ik nog wat meer foto's kon zien want het was erg lastig te zien in wat voor staat dat ding was. Het antwoord was "€4000" en:

"is een super bus. heb verder geen foto's en wij hebben daar ook geen tijd voor om die te maken".

Ik had ook nog eens een "complete stuurbekrachtiging" zien liggen daar vroeg ie €750 voor, maar op de foto leek er wat te ontbreken zo had een bevriende expert van me verteld. Toen ik zei dat ik dat een beetje duur vond omdat er wat ontbrak kreeg ik als antwoord "is exportprijs".
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: slecht Bowi Export

Bericht door melvin »

eikels zijn het.

en op je vraag voor import hebben wij dus uiteindelijk na 200 Km antwoord gekregen, dat was NEE. Duidelijk ook want er was geen gebakje op dat terein aanwezig dat nog in aanmerking zou komen voor een nederlands kenteken.

hun handel ligt echt in de export, niet in onderdelen hier verkopen. de mensen die ze daar naaien kunnen toch niet even langs komen van "he man me bus is gaar" want ze wonen allemaal in Afrika! :z
lowy
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mar 2012, 18:56

Re: slecht Bowi Export

Bericht door lowy »

Heb dezelfde ervaring.
Gebeld voor een goeie schakel klok voor een 5 bak,ja deze was in voorraad,kon zo komen halen,
prijs €300 en dan moest de oude ingeleverd worden.
Vanuit Hoogeveen daarnaartoe gereden en alles wat ze hadden was er3x erger aan toe dan wat ik zelf had.
Ben er dus voor de Jan met de korte achternaam naar toe gereden.
Alles wat je daar zag blonk niet uit van deugdelijkheid.
Niet naar toegaan dus!!!
Gr,
Lowy
Gebruikersavatar
Frank Pronk
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 dec 2009, 21:29
Locatie: Nieuwegein

Re: slecht Bowi Export

Bericht door Frank Pronk »

Phoe hé,

Ik ben blij dat het niet aan mij lag, ik was al bang dat ik te kieskeurig was.

Het stikte er inderdaad van de "export klanten".
Tja totdat ze een keer een verkeerde Nigeriaan een oor aan naaien natuurlijk......

groeten Frank ( verder zoekend naar een paar fatsoenlijke deuren)
Een dag niet gegriept is een vergriepte dag.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: slecht Bowi Export

Bericht door De Rooie Reus »

Ik begrijp niet dat Nigerianen naar zo'n bedrijf gaan terwijl ze bulken van het geld. Laatst kreeg ik nog een mailtje van John van de FBI dat ze een Nigeriaan hadden aangehouden met een koffer met geld en een briefje waar mijn naam op stond. Waar ze de koffer naar toe moesten sturen? :shock:
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: slecht Bowi Export

Bericht door melvin »

ik denk gemakzucht, deze bedrijven zijn er voor ingericht om bussen en of onderdelen te exporteren. die mensen hebben geen zin en tijd om hier een bus te zoeken, ze gaan naar de desbetreffende bedrijven en hebben er zelf weinig omkijken naar. wellicht dat Mercedes bussen in Afrika prijziger/zeldzamer zijn dan hier, hier is het een oude rotbus, daar rijden ze er nóg 4 ton mee.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: slecht Bowi Export

Bericht door Admin »

Lowy,

Mestebeld in Lemelerveld is dichterbij en wèl bona fide!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
lowy
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mar 2012, 18:56

Re: slecht Bowi Export

Bericht door lowy »

Bedankt voor de tip,heb het adres al gevonden en opgeslagen.

Gr,
Lowy
Gebruikersavatar
pwaes
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 jun 2012, 22:52
Locatie: Zwollywood

Re: slecht Bowi Export

Bericht door pwaes »

Had voor de APK wat onderdeeltjes voor de 207 nodig, kachelventilator, pookknop, radiateur, etc.

Ik had wel een aardige, behulpzame kerel. De prijzen dien je te weten in de markt, anders ga je nat.

Radiateur was niets, de rest was / is goed.

Het lijkt erop dat ze vooral exporteren, tientallen motoren stonden klaar om verscheept te worden. Pallets vol met bladveren / achterassen, etc. Allemaal naar Afrika.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: slecht Bowi Export

Bericht door Anton »

Hoi Pwaes,

Over welke ondernemer heb je het nu?
Mag ik aannemen Bowie?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
pwaes
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 jun 2012, 22:52
Locatie: Zwollywood

Re: slecht Bowi Export

Bericht door pwaes »

ehhh. Ja. :?:
Gebruikersavatar
pwaes
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 jun 2012, 22:52
Locatie: Zwollywood

Re: goed Bowi Export

Bericht door pwaes »

Nou...

Nog maar een keertje.

Dit keer de middenbalk voor mijn 207 + 4x brede 14" stalen velgen. Alles tegen schappelijke prijzen (30 + 80). Netjes geholpen en nog wat uitleg gekregen over de dynamoverstelling en startmotorvervanging.

Wel moeten aandringen omdat ik in eerste instantie 4 velgen beloofd was, waarbij er eentje dusdanig krom was, dat kon een blinde nog zien. Even doorvragen en jawel, hij had er nog wel wat andere.
Gebruikersavatar
MB206VAN
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 nov 2013, 10:47

Re: slecht Bowi Export

Bericht door MB206VAN »

Ik heb iets besteld bij ze, en ik kreeg iets deugdelijks. :think:
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: slecht Bowi Export

Bericht door Leo »

Heb je het van schrik weer terug gestuurd?
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten