Links

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Links

Bericht door Bommes »

De links op dit forum openen in het zelfde venster.
Ik heb nu al meerdere keren vergist hierin door de geopende link te sluiten en dus daarmee ook het forum te sluiten.

Is het misschien mogelijk om dit te wijzigen...??
Links in een nieuw tabblad openen of een nieuwe venster..??
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Links

Bericht door Admin »

Waarom openen links in hetzelfde venster

Hier is bewust voor gekozen. De ontwerpers van prosilver hebben zich strict aan de richtlijnen voor XHTML 1.0 gehouden; dit zijn regels, opgesteld door het World Wide Web Consortium. XHTML is vrijwel hetzelfde als gewone HTML, maar wordt ook begrepen door XML-browsers. Omdat XML-browsers heel strikt zijn, zullen deze een foutmelding opleveren, wanneer de code niet precies volgens de richtlijnen is geschreven.

Marius,
Als je via de rechter muisknop een link opent, kun je kiezen voor "nieuwe tab" of "nieuw venster", afhankelijk van welke browser je gebruikt. Is dat mogelijk een oplossing voor je probleem?
Het lijkt me niet echt zinvol een toekomstvast programma terug te zetten in de tijd. Plus dat ik dat dan na elke upgrade handmatig moet gaan aanpassen.

Oproep: wil iedereen die grote moeite heeft met het standaard openen van links in hetzelfde venster, dit via een PB-tje melden? Bedankt!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Links

Bericht door Bommes »

Okay, als dat de standaard is.
Het viel me gewoon op omdat bijna elke site de links daarop opent in een nieuw venster of tabblad.
Bekijk het als volgt:
Indien een link opent in een nieuw venster ben je een bezoeker kwijt, hij/zij zal niet snel na het bekijken van die site terug komen naar de site waarop de link stond.

Inderdaad kan ik met de rechter muis knop kiezen voor een nieuw tabblad of venster.
Overigens kan dit ook door de ctrl toets in gedrukt te houden als je op een link klikt, dan opent zich ook een nieuw tabblad.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: Links

Bericht door winand »

Het was mij ook al opgevallen dat externe links niet standaard in een nieuw venster openen.
Ik zie dit ook graag anders maar er is zo te lezen goed over nagedacht.

Marius, ik weet niet welke browser je gebruikt, maar ik gebruik al jaren Shift-Klik om een link in een nieuw venster te openen. :wink:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten