kantklossen

Plaats reactie
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

kantklossen

Bericht door DVIII »

steeds vaker sluipt het niet lezen en toch antwoorden gehobby in de fora. jongens en meisjes , post niet om het posten maar bedenk een bijdrage en ga dan kijken of die het posten waard is. Als dit een quiz was zat de helft van de kandidaten voor de zoemer te drukken en gaan de punten naar de andere kandidaat !! dus geen kantklossen !!
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: kantklossen

Bericht door Leo »

Je bent me een half uurtje vóór Dave, maar het is wel 2 zielen 1 gedachte.

De kwaliteit van de antwoorden op de technische vragen gaat zienderogen achteruit; Berichten van 1 regeltje die meer vragen opwerpen dan dat ze beantwoorden, onkundige opmerkingen die dan weer door een ander hersteld moeten worden etc..


Daarom ook van mij de vraag aan onze leden: Geef pas een technisch antwoord wanneer je er een beetje verstand van hebt én je dat antwoord ook kunt onderbouwen.
We hebben niets aan "ik dacht dat.."-antwoorden.
Denken kunnen we allemaal, maar je moet WETEN.

Laten we dus niet afzakken naar het plastieke-doosjes-slap-gekwek nivo.
Kwaliteit gaat altijd nog voor kwantiteit.


Bij voorbaat dank,

Leo.
moderator.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
beatrix18
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52

Re: kantklossen

Bericht door beatrix18 »

Mee eens, als dan ook de vraagstellers een beetje relevante info geven bij hun vraag dan komt het helemaal goed. Dan nog is het aan de vraagsteller om de antwoorden op waarde in te schatten. Mijn koelkast doet het niet op 12 volt kan ook nog al wat losmaken......één van de vele "misschiens" is dan soms de juiste.

Peter
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: kantklossen

Bericht door Anton »

Hoi,

Ik sluit mij hier bij aan, ook de vragensteller zou even moeten bedenken dat ie zijn vraag op de juiste manier stelt. (en dat is soms best moeilijk).
Dus zoveel mogelijk gegevens er bij, scheelt ook weer tijd zodat een probleem snel is opgelost.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: kantklossen

Bericht door vanhooltje »

Ook ik sluit me hier bij aan!

En inderdaad Anton, een goede vraag met gegevens er bij is mooi.
Een foto er bij spreekt boekdelen.

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Frank 207+508
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2009, 10:58

Re: kantklossen

Bericht door Frank 207+508 »

Nog een medestander, vooral de volledigheid van informatie en vraag maken het een stuk makkelijker en vooral korter te beantwoorden............ :shock: :idea: :idea: :idea: :idea:

FRank
Johannes

Re: kantklossen

Bericht door Johannes »

Het zou mooi zijn als de mensen met problemen hun vraag technisch zo duidelijk zouden kunnen omschrijven dat ze het antwoord eigenlijk zelf al gegeven hebben.
Kom op heren als iemand atechnisch is maar desondanks het toch een uitdaging vind om met een bejaarde mercedes de wereld in te trekken met het idee dat er nog altijd mensen zijn die graag willen helpen als de nood aan de man komt gaan wij toch niet zeuren omdat ze de vraag niet goed stellen ?? . Ik heb jaren als stroringsmonteur gewerkt in de jachtverhuur, Ik zou een boek kunnen schrijven over de ongeloofelijkste en schitterende omschrijvingen van de simpelste problemen. Oke natuurlijk zoveel mogelijk info en foto's prachtig maar als iemand het niet zo uit weet of uit kan drukken zoals wij technischie het willen moet het voor ons een uitdaging zijn om het juiste probleem te vinden en de juiste diagnose te stellen.

Groet Pieter
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: kantklossen

Bericht door DVIII »

je hebt helemaal gelijk , en ik denk dat iedereen het met je eens is. nog even voor de goede orde, kantklossen is dat je antwoorden geeft op vragen die nooit gesteld zijn , bv "vraag" mijn raam lekt "antwoord" heb je al aan zonnepanelen gedacht. of "vraag" de motor start niet , "antwoord" soms is de middenpool van de accu ondersteboven, remedie, goed schudden. of de hoofdprijs kantklossen, is als je alleen zegt dat je dat ook eens hebt gehad. !!!!
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: kantklossen

Bericht door Leo »

Bonusprijs kantklossen: " De zwager van de broer van mijn broers overbuurman zit bij de brandweer en ik dácht dat ze het daar ook eens... Maar ik zal het even navragen, want ik begin nu toch te twijfelen." :shock: :shock: :shock:

Ergens tijdens de grote schoonmaak van 2007 op dit forum gelezen. :roll:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten