Navigatie: Mia, onze GPS.

oa navigatie, route & ferry's

Gebruik je een GPS of niet?

Peiling eindigde op 21 sep 2006, 10:54

Ik heb geen GPS
11
33%
Ik heb een GPS
11
33%
Ik gebruik een GPS en ik praat ertegen
7
21%
Mijn GPS heeft een naam en ik praat ertegen
4
12%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

stafkaart

Bericht door Saskia »

Ja Ben, een echte stafkaart is natuurlijk veeeeel beter. Wie weet is dat geavanceerde systeem van jullie ook wel wat voor ons. We zullen het bestuderen.
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gerard

Bericht door Gerard »

tot nu toe, zijn er al 7(!!) volwassenen, die praten tegen een navigatie systeem.
Ik zal jullie een geheim verklappen: Dat ding hoort jullie niet eens, laat staan dat hij jullie verstaat?





het lijkt dus wel of je er mee getrouwd bent....
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Jan,
De mijne kan echt goed kaartlezen. Schijnt zeldzaam te zijn, ben er dan ook zuinig op.

Leo,
Dat met die laptop wil ik ook steeds nog eens proberen, werkt dat / en wat voor ontvanger heb je daarvoor ??
De software is gewoon illegaal neem ik aan ??

Frank
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Frank.fjph schreef:
Leo,
Dat met die laptop wil ik ook steeds nog eens proberen, werkt dat?

Ja hoor, je ziet jezelf keurig over de wereld razen. 8)
Je kunt dat spul inzoomen zodat het errug duidelijk wordt waar je moet afslaan, begin en eindpunt invoeren, etc.


/ en wat voor ontvanger heb je daarvoor ??

Een Haicom GPS-muis (79euri), die steek je gewoon in een USB-poort.

De software is gewoon illegaal neem ik aan ??

Ik zou niet durven...8) :P


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Tot een jaar geleden keek ik altijd op routenet of michelin, schreef wat wegnummers op en vond het wel.
Een jaar geleden dacht ik "laat ik eens wild doen" en kocht een kaart van Nederland en een stratenboek.
Werkt prima :~)
En soms weet ik of m'n bijrijder het niet en dan gok ik maar wat.
En dan kom je opeens bij een bakker met hele lekkere maanzaadtaartjes. :~)
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Bericht door KWF-704 »

Hoi
Wij doen het ook met een laptop daar hang ik dan mijn normale gps aan en dit doet zowel dienst op land en op zee
zij het dan wel met een ander navigatie programma op het land is het autoroute en die doet het prima
hij of zij praat wel niet maar zoals eerder gezegd probeer ik de baas te blijven van m'n stuur en pedalen
het laatste waar ik op zit te wachten is een belgiche of nederlandse vrouw die mij effie komt vertellen welke kant ik op moet
om maar niet te denken aan m'n vrouwtjes jaloersheid als ik opeens naar een andere vrouw haar instructies ga luisteren
meestal start ik het boeltje pas op als ik echt het noorden kwijt ben kwestie om de klasieke navigatie niet te verleren en al die mooie toevalige plekjes te missen
nog een voordeel van het gebruik van de laptop is dat deze multifunctioneel is hij word ook gebruikt om films te spelen evt televisie en muziek
en als we naar huis gaan klappen we hem dicht en gaat hij mee naar huis
nu wil ik nog een plaats maken waar ik deze vast in de stuurhut kan plaatsen
en als je even verder denkt en een webcam aan de achterzijde hangt heb je een 15" achteruitkijkspiegel

groetjes van "onsgedrietjes SE"
Gerard

Bericht door Gerard »

[quote="zeerover"]Tot een jaar geleden keek ik altijd op routenet of michelin, schreef wat wegnummers op en vond het wel.
Een jaar geleden dacht ik "laat ik eens wild doen" en kocht een kaart van Nederland en een stratenboek.
Werkt prima :~)
En soms weet ik of m'n bijrijder het niet en dan gok ik maar wat.
En dan kom je opeens bij een bakker met hele lekkere maanzaadtaartjes. :~)[/quote


zo beleef je tenminste nog eens wat....

het hele leven moet tegenwoordig ozo strak georganiseerd zijn, laat ons nu eens wanneer we vrij hebben gewoon een beetje part-time zigeuneren....
jan
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2004, 21:31
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door jan »

L1 schreef:Ik heb gestemd.

In mijn camper rijden we op aanwjzing van A3 navigatie. Kost jaarlijks wel een paar centen maar ik zou ze niet meer willen/kunnen missen.
Geeft zelfs commentaar op mijn rijgedrag. :D :D :D


Leen
Die van mij waarschuwt al wanneer ik haar maximum snelheid dreig te overtreden ( 83,000001km per uur) op de snelweg :lol:
jan
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2004, 21:31
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Parijs met tomtom

Bericht door jan »

Met kameraad een weekendje Parijs.
Door een klein communicatieprobleempje haden we beide onze tomtom meegenomen.
Nu kan er niets meer fout gaan zou je zeggen. Inderdaad de ene tomtom was een fractie van een seconde sneller met reageren dan de ander. maar voor de rest deden ze waar ze voor gemaakt waren.

Op naar camping Bois de boulogne vlak bij het centrum van de Lichtstad.

Totdat we door een hele lange tunnel kwamen. Niets aan de hand dachten wij. Als we de tunnel uitkomen pikt dit geavanceerde apparaatje zijn signaal zo weer op. Klopt allemaal, maar.......... als je in de tunnel moet kiezen voor rechtdoor of rechtsaf?? Zo als gewoonlijk koos ik voor de verkeerde optie. Dat bleek al snel bij het uitrijden van de tunnel. We reden in een rechte lijn op de Arc de Triomph af, terwijl ik nog helemaal niet op zo`n hekse(n?)ketel was ingesteld. Gelukkig was er een laatste rotonde die ons in staat stelde om ons weer van het gevaar te verwijderen.
Voor de rest een prachtig weekend gehad :)
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

hey Jan

zo zie je nog wat :wink:

jan vds
jan vds
Hobby 600 1986
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Re: Parijs met tomtom

Bericht door L1 »

jan schreef:Met kameraad een weekendje Parijs......................Voor de rest een prachtig weekend gehad................... :)
Ik kan en wil niet zonder mijn navigator A3 op stap. Toch had ik ook een prachtig weekend.
Ik zal een verslag schrijven en op de clubpagina plaatsen want het was met een aantal Dubbelluchters.

Leen[/img]
Unknown User

gps

Bericht door Unknown User »

TT 5.2 op onze gsm. (MDA VARIO Pro) Uiteraard een versie uit het grijze circuit. Gratis te downloaden, Ome Laurus. Ik citeer "bestemming bereikt en nu eerst een biertje". Ome Laurus en ik kunnen het prima met elkaar vinden.
Toine
Gebruikersavatar
melhof
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:41
Locatie: Zuid Spanje

Bericht door melhof »

Hallo allemaal,

Ik heb nog een heeel mooi unicum... Het is een Europilot TDI ofzo.
Dit top of the top navigatiesysteem van de toekomst (lees verleden) werkt(e) in vrachtwagens en maakt GEEN gebruik van GPS!

Het heeft twee wielsensoren die de omwentelingen van de voorwielen meten en een electronisch compas dat de richting corrigeert. :roll:

Een grote zwarte kast die vele amperes trekt en een CDROM speler in zich huist is de reken computer vol met IC's.
Er zit een swarte monogroom monitor bij net zo groot als een achteruit rij systeem, maar heeft knopjes om de menu keuzes te maken.
De kaart en tekst worden geschreven door heel snel lijntjes te trekken ipv. het standaard TV/monitor horizontale lijnen systeem. Heel bijzonder!

Nu: in het menu geeft je de straat in Nederland op waar je bent en heen wilt.
Zodra je begint te rijden zoekt hij uit doormiddel van de afstanden bochten en richting op welke weg je je bevind en kan dit zelfs redelijk goed bijhouden. Gokt hij een keer mis dan druk je hem met wat pijltjes een straat verder. Moet alleen wel nu een nieuw CDrommetje voor gevonden worden om geen kaarten van 15oud (of zo) te hoeven gebruiken. :(

Zo navigeerde vrachtwagens vroeger toen er nog geen GPS bestond!! (hij is trouwens wel 12V)
Moet toen duizenden guldens gekost hebben. Maar door de komst van GPS totaal achterhaalt. :wink:

Als iemand hem uit liefde of nieuwschierigheid wil hebben neem ik hem mee naar Otterlo. Graag even een PB. (we zijn alles aan het weg doen om in de camper te gaan wonen)

Melchior

Oja: wij gebruiken Microschof Autoroute 2005.
Maar de stem haar uit die interne laptop speakertjes is totaal onverstaan baar. Daar is die OM616 veel te manlijk en luidruchtig voor. Ofwel ik heb haar nog nooit kunnen vragen hoe ze heet.
Ik zit dan gewoon met de laptop op mijn schoot als echte navigator links en rechts te commanderen... :wink:
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Zet dat nu op de advertentei pagina das toch logies?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Zet dat nu op de advertentiepagina das toch logies?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
melhof
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:41
Locatie: Zuid Spanje

Bericht door melhof »

Het gaat me om het interessante verhaal.

Dat iemand hem mag hebben is gewoon een bijzaak.

Ik heb je een PBtje gestuurd Anton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten