Navigatie: Mia, onze GPS.

oa navigatie, route & ferry's

Gebruik je een GPS of niet?

Peiling eindigde op 21 sep 2006, 10:54

Ik heb geen GPS
11
33%
Ik heb een GPS
11
33%
Ik gebruik een GPS en ik praat ertegen
7
21%
Mijn GPS heeft een naam en ik praat ertegen
4
12%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Navigatie: Mia, onze GPS.

Bericht door Saskia »

In de vakantie hebben wij veel plezier gehad van onze GPS. Ze heeft ons overal gebracht. Ze was ook handig bij het plannen van reistijden, het opslaan van coördinaten en bijv. het vinden van een winkel.
Ik ben af en toe jaloers op haar onverstoorbare karakter en coole stem, maar ze kan soms ook behoorlijk dom en eigenwijs uit de hoek komen. Het doet haar dan weer niks als ze verrot gescholden wordt. Ja, die Mia van ons is niet meer weg te denken.
Wij kennen trouwens ook een Topie, en een Harm. Daar wordt ook tegen gepraat.
En Dubbelluchtleden, hebben jullie ook een GPS? Hebben jullie er ook zo'n fijn eenzijdig contact mee?, Hebben ze een naam? Vul gerust de poll in, want je blijft anonym. 't is gewoon nieuwsgierigheid.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Ja wij ook

Bericht door GerardM »

Na lang aarzelen heb ik mezelf als verjaardagskado een TomTom 910 geschonken en die heeft ons tijdens de vakantie perfect begeleid.
Vooral de optie Korste Route is ons prima bevallen, immers wij houden niet zo van snelwegen en deze optie brengt je over de leukste weggetjes,
door de leukste dorpjes. Met name in Oost Duitsland is dat een echt avontuur. Ook in Polen deed zij prima haar werk. En natuurlijk geeft het veel rust in de cabine.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Bericht door Saskia »

Aha, het is een meisje
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
Twan Schoenmakers
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 dec 2004, 12:35
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Navigator

Bericht door Twan Schoenmakers »

Wij gebruiken TomTom 5 op een Palm Tungsten T3 (zijn er happy mee), en ze wordt genoemd: "Route Miep".

Daarnaast gebruiken we als back-up systeem: "Marja", waarbij ik kan melden dat die het zeker zo goed doet, en dat ze al tientallen jaren ervaring heeft.



Groeten,

Twan
Laatst gewijzigd door Twan Schoenmakers op 22 aug 2006, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
MB 508D Marathonline, grote remtrommels van vooras 608D, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 400ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Ben

Truus

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Hallo Saskia en Herman

En wij gebruiken een TOM TOM 700 GO en heb als wij weggaan met de camper of met een andere auto, heb ik nu bijna altijd twee vrouwen mee

Heb wel een geluk er praat mij maar een tegen

In de vorige camper hadden wij een JVC navigatie in de auto radio zitten met een cd voor heel Europa was ook een super navagatie, vond ik zelf eigenlijk beter dan de TOM TOM die we nu hebben

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Bericht door Saskia »

Wel stemmen in de poll hè, anders klopt m'n onderzoek niet. De poll staat helemaal bovenaan.
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

hey Saskia,

leuk he Noorwegen met goed weer, we waren er vorig jaar 3 weken (veel te kort )
we hebben ook een Mia een 510, bracht ons overal naar toe, alleen de nederlandse stem is waardeloos, we hebben hem altijd op de Belg staan
haar stem is veel liever en kan zich ook niet druk maken. (eerlijk gezegd veel beter dan mijn vorige navigator) die kon nog wel eens tekeer gaan.
en zat ook geen knopje op voor het geluid zachter te maken of uit te doen :wink:

jan vds
jan vds
Hobby 600 1986
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Ik heb gestemd.

In mijn camper rijden we op aanwjzing van A3 navigatie. Kost jaarlijks wel een paar centen maar ik zou ze niet meer willen/kunnen missen.
Geeft zelfs commentaar op mijn rijgedrag. :D :D :D


Leen
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Positionering

Bericht door De Rooie Reus »

De mijne heet Marianne (vooral in Frankrijk is dat erg toepasselijk), er zitten wel wat knoppen aan maar dat heeft op de routebepaling geen effect.
Verder heeft ze weinig feeling voor kaartlezen maar dat is geen probleem: een reiziger voelt zich overal thuis heb ik ergens op dit forum gelezen.

Wat wel fijn is, is dat als we ergens zijn aangekomen, ze grandioos gaat koken.

Groeten van
Martin


n.b. ik wist niet goed welke keuze ik moest maken.
Laatst gewijzigd door De Rooie Reus op 22 aug 2006, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Onze TT5 (draait onder MS PPC 2003 4.20.0 op een Typhoon PXA255 met 52 MB en een 1 GB kaartje) heet "Eva Nederlands". Dat heb ik maar zo gelaten.

Ik praat wel eens tegen haar, soms zelfs met stemverheffing, vooral als ze blijft zeuren "Probeer om te draaien", terwijl ik dat niet van plan ben. Aangezien mijn oudste dochter ook Eva heet, moet ik daar heel voorzichtig mee zijn...

De afgelopen vakantie hebben we de instelling "Vermijd snelwegen" regelmatig gebruikt. Perfect! Het is sowieso ongelooflijk je te realiseren dat de navigator, tot we het apparaatje bij de Lidl kochten, altijd met de kaart op schoot zat!

NB Bovenstaande poll heb ik op verzoek van Saskia in overeenstemming gebracht met wat ze eigenlijk van plan was. Hierdoor kloppen de eerste paar uitspraken niet. Maar in de grote getallen die ook hier ongetwijfeld gaan gelden, valt deze onnauwkeurigheid te verwaarlozen.

Zo, "Bestemming bereikt",
Ernst
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Bericht door Berthil »

Bij de vorige versie heette onze GPS Hennie (naar Hennie Stoel), want die stem leek er zo op.
sinds TT5 hebben we de belgische stem geinstalleerd, die klinkt veel vriendelijker en nu heet ze Goedele (naar Goedele Liekens).

Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
bart
Berichten: 215
Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03

Bericht door bart »

TT5 op een palm livedrive ( 4 GB Harddisk, ja een echt micro HD )

Ik vond al geen leuke stem tussen de nederlandse, en kwam er dus niet om om de belgische een keer te proberen, maar dat ga ik zeker doen,

praten degen dat ding, nou nee, alleen zo af en toe schelden als hij er komplete naast zit.

Bart,
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Leren

Bericht door GerardM »

oh ja, ik wilde ook nog melden dat ik haar aan het leren ben ''Goed zo Gerard" te zeggen als ik weer eens de juiste afslag heb genomen, in plaats van
alleen maar opmerkingen te maken als ik verkeerd rijd.
Verder mis ik nog de optie waarbij ze elke 2 uur zegt: "Gerard, heb jij ook zo'n zin in koffie ?" :D :D .
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Verder mis ik nog de optie waarbij ze elke 2 uur zegt: "Gerard, heb jij ook zo'n zin in koffie ?"


Volgens mij is Leen's oplossing voor jou ook beter!
Laatst gewijzigd door Admin op 23 aug 2006, 04:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Admin schreef:Volgens mij is Leen's oplossing voor jou ook beter!
Pas op. Ik wil ze niet meer missen. Ze weet zelfs te vertellen waar en hoe laat we eten. :)

Leen
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Op de laptop het programma ViaMichelin en een gps-muis.
Het schijnt ook nog te kunnen praten, maar dat hoor ik tóch niet in m'n bussie. 8)
We gebruiken het alleen als we naar een onbekend adres moeten.

Op vakantie blijven we gebruik maken van onze IkHebGéénIdeeWaarWeZittenLatenWeHierMaarEensAfslaan-Navigatie, en daarmee komen we op de meest onwaarschijnlijk gekke/domme/lelijke/mooie/grappige plekjes. :P
Ok, we komen wel eens klem te zitten, maar waar je vooruit kunt inrijden, kun je achteruit weer uitrijden..
Life is simple if you want to see it.:mrgreen:


Mvg, Leo.:D
Laatst gewijzigd door Leo op 23 aug 2006, 03:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Hoe kun je in hemelsnaam zo'n ding verstaan met een 314 motor er onder?? Mijn autoradio hoor ik ook alleen als ik stil sta!!!!
Frank
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

stem

Bericht door Saskia »

Ze heeft een vrij doordringende stem. Rijd je bijv. 40km per uur waar je maar 30 mag, klinkt het meteen heel duidelijk: LET OP, LET OP.
Bovendien heb je ook het beeldschermpje. Dus als je bijv. niet hebt verstaan: NA 50 METER LINKS AFSLAAN, kan je ook aan de pijl zien dat hij naar links wijst. We zetten ook vaak het geluid af, als ze bijv. blijft herhalen: ALSTUBLIEFT NU KEREN, ALSTUBLIEFT NU KEREN. Dan heeft ze niet begrepen dat we even naar de bakker wilden. Dom hè?
Je ziet gewoon waar je zit op dat moment, en dat was in de vakantie handig als we op zoek waren naar een meertje ofzo. We hadden eigenlijk de hele tijd een stafkaart bij ons.
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ik ben nog steeds bang dat, als ik te vaak niet doe wat Eva zegt, zij op een gegeven moment roept "Dan doe je het zelf maar!"

Hebben julliie dat nou ook?
Gerard

Bericht door Gerard »

Admin schreef:Ik ben nog steeds bang dat, als ik te vaak niet doe wat Eva zegt, zij op een gegeven moment roept "Dan doe je het zelf maar!"

Hebben julliie dat nou ook?
Dat zegt Suus wel, ja! Maar wij hebben dan ook geen navigatie en doen het op Leo's manier, we zien wel waar we stranden, alleen 1 keer meegemaakt, wij rijden met een aanhanger en dan 3 kilometer achteruitrijden, da's wel erg ver...

Stonden hier mensen uit Zweden, die noemden hun TomTom 'Peacemaker!'
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

resultaat

Bericht door Saskia »

Het gaat goed met de poll zeg. Al 22 stemmen. De GPSsen met een eigen naam zijn er al zeker 6. (door een foutje in't begin van de poll is de uitslag wat vertekend, maar zoals Ernst al zei: dat wordt wel gladgetrokken bij vele stemmen) De verhouding wel GPSgebruikers / geen GPSgebruikers ligt nu op 60-40.

Het dochtertje van vrienden (3jr) zit op de achterbank hun "Harm" na te praten. Hoor je van zo'n peuter: NA 300 METER, INDIEN MOGELIJK, KEREN
Afbeelding

groetjes van Saskia
Ben

Re: stem

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

Frank,

mijn vrouw houd hem in de hand en schreeuwd de instructies door :wink:


jan vds
jan vds
Hobby 600 1986
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Dat lawaai is niet erg, koop een auto radio met Bluetooth en dat zit ook op de TOM TOM 700 GO en dan gaat het geluid via de luidsprekers van de autoradio

Is een hele fraaie oplossing Telefoon over de autoradio en het Navigatie systeem

Wat wil je nog meer

Eigenlijk nog een Chauffeur

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten