Navigatie: Navman perikelen

oa navigatie, route & ferry's
Plaats reactie
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Navigatie: Navman perikelen

Bericht door Dennis en Nancy »

Onze Navman ICN650 is onlangs 6 weken terug gegaan naar de leverancier in engeland.

De ICN650 stuurde ons te pas en te onpas de verkeerde richting op. Uitermate vervelend! Zeker in het buiteland op tolwegen enz.

Navman heeft mijn ICN650 vervangen voor een nieuwe productieserie. De problemen waren bekend en er zat iets niet goe din de software.

Het nieuwe apparaat navigeerd feilloos maar start erg langzaam op met bettrekking tot het vinden van satelietten. Op het moment dat je in stads verkeer terecht komt op op een erg druk kruispunt bijvoorbeeld meerdere rotonde's of kruisingen bij afritten dan is hij te traag. Zeker als je blijft rijden. (je kunt moeilijk een hele kruising gaan blokkeren omdat de GPS niet weet waar je bent.)

Ik ga nu door een kennis mijn oude TomTom op de NAVman laten zetten. Dat is blijkbaar ook mogelijk. Die tomtom heb ik nog over. de PDA waar het op geinstalleerd was rijd nu waarschijnlijk ergens in wit rusland rond in een aftandse lada. (die hebben ze gejat ja.)

Ben benieuwd of dat beter gaat met TomTom.

Het gebruiksgemak van de NAVman is goed maar met betrekking tot het navigeren kan hij niet op tegen tomtom.

Dennis
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

De tweede navman is weer terug naar de importeur. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.

Ik heb aangegeven dat alleen een ander model acceptabel is voor mij.

Dennis
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

Volgens Navman zou mijn ICN650 gelet op de specificaties goed werken.

Uiteraard niet mee accoord gegaan en nu heeft de chauffeur van Expert hem 1 dag mee gehad.

Voor 15.00 uur is er een boze mail van Expert naar NAVMAN gegaan. Chauffeur was net zo gefrustreerd als dat ik dat kan zijn.

Dennis
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 7 gasten