Navigatiesysteem

oa navigatie, route & ferry's
Plaats reactie
remco
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 sep 2006, 11:55
Locatie: Rotterdam

StomStom

Bericht door remco »

Hoi Marc, welk navigatiesysteem is het uiteindelijk geworden? Je schreef dat je spontaan een andere had gekocht...
Gebruikersavatar
evelyn25
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mar 2006, 11:33
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

tom-tom vs wegenkaart

Bericht door evelyn25 »

de mooiste weggetjes vondt en vind ik met onze gedetaileerde landkaarten.

Of het nou Frankrijk, Belgie of Schotland betreft. Nix mooiers om met een vrouw als bijrijder die een kaart op schoot houdt, juist die (meestal wit aangegeven) kleine weggetjes te vinden.
Dit vindt ik persoonlijk ook wel de romantiek van het reizen. Soms koop ik ze bij de ANWB maar het kwam ook voor dat we bij de plaatselijke VVV, boekhandel of tankstations pas een gedetailleerde wegenkaart kochten.
En dan ook niet schromen om met een potloodje juist die mooie plekjes/weggetjes/warme bakkertjes en gerookte zalmkraampjes aan te geven.
We hebben nog steeds t plan om de oude kaarten met behangerslijm tegen de wand en plafond van de bus te plakken.

U ziet, voor mij hoeft tom-tom dus niet!

Maar elk tegenargument is welkom.

groet, gerbrand
mfellman
Berichten: 223
Lid geworden op: 31 okt 2006, 11:39
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door mfellman »

Tja we hadden dus een TomTom installatie op een N73 (Nokia telefoon) en uiteindelijk is het de Garmin Nüvi 250 geworden. Deze is wel kritischer als het gaat om het vermijden van snelwegen (waardoor je meer toeristisch rijdt).

Goed beeld en misschien belangrijker ook goed te verstaan in onze bus. Zit zeer waarschijnlijk wel een noisekiller pakket in (in ieder geval redelijke geluids-isolatie).

De TomTom was duidelijk duurder (maar dan wel met breedbeeld). En hopelijk is service geen groot probleem (dat beweerden ze in ieder geval daar in de MediaMarkt vestiging).

Marc
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
mfellman
Berichten: 223
Lid geworden op: 31 okt 2006, 11:39
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: tom-tom vs wegenkaart

Bericht door mfellman »

evelyn25 schreef:Nix mooiers om met een vrouw als bijrijder die een kaart op schoot houdt, juist die (meestal wit aangegeven) kleine weggetjes te vinden.
<SNIP>
Maar elk tegenargument is welkom.
Tja niets mooiers als je vrouw zich met het kroost bezig kan houden en dat we niet elke keer op zoek moeten naar een VVV o.i.d. voor stafkaarten waar we op onze dagritten wel een stuk of 10 van nodig hebben voordat we bij de volgende bestemming zijn.

Ziedaar een tegenargument ;-)

Tja, Ik denk dat de situatie met kleine kinderen en manier van vakantiehouden (ongeveer 170 km per reisdag tussen de bestemmingen) ook invloed heeft op welke navigatie methode je kiest. Mijn vrouw was in ieder geval blij dat ze ook niet constant met de kaart bezig was (en ik blij dat als de kinderen aandacht vroegen ik nog steeds op route bleef).

Marc

PS: Ik denk dat als de kinderen het huis uit zijn (of niet meer mee willen) er ook een kans is dat we eerder weer eens met stafkaarten gaan reizen. Dan kun je inderdaad ook selectief en bewust een detour inbouwen.
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Ik onderschrijf de kaartgebruiker zijn mening volledig, maar er is wel een essentiele voorwaarde om plezier te hebben van die manier van reizen, en gelukkig ben ik goed bedeeld daarin met een vrouw die uitstekend kan kaartlezen :lol:
We hebben dan ook een redelijke voorrad kaarten op zolder liggen, wel overweeg ik om die ooit eens in te scannen en dan met de laptop er iets mee te doen.
Sinds kort heb ik ook een GPS ontvangertje gekocht die nu al met mijn telefoon samen kan navigeren, en naar ikhoop ook met de OZI explorer, want het is ook leuk speelgoed, en in noodgevallen kan het ook zeer nuttig zijn.

Frank
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten