uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

oa navigatie, route & ferry's
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Maxer »

Toen mijn bus werd omgekeurd naar camper werd ie bij de rdw gewogen (eerste de vooras en daarna achter) en moesten wij allebei uitstappen. Dus werd de weging gedaan zonder mensen en staat dat gewicht op het kenteken. Gelukkig hoef ik mij over het gewicht geen zorgen te maken. Leeggewicht 12 ton, maximaal 17 ton. Ik zou tegen al die mensen met b rijbewijs zeggen: haal je c, dan kan je auto gewoon zijn wat ie moet zijn en ben je van al dat gezeur verlost en dat is wel zo relaxed!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Bommes »

Onze camper is ook pas gewogen tijdens invoer keuring bij de rdw in venlo.
Eerst compleet op de brug, toen de achteras er op.
moest vervolgens op geven hoe vol de tank zat (half vol) en dat stoppen ze dan in een reken programma dat het terug rekend naar het gewicht van een kwart tank.
Je krijgt vervolgens een leeg gewicht in ons geval 3035 kg en een massa rijklaar iets van 100 kg meer.
Wel zat er tijdens de weging alles in (op kleren en borden en zo na), zelf de schoonwater tank zat voor een kwart vol.
Met de scooter 2 personen 2 honden en de vakantie uitrusting zullen we denk ik net op of net over de grens zitten.
Het is dat de vering moeite heeft met de scooter achter op anders zou ik zo laten.
De vering ga ik nu aanpassen, maar het net niet net wel iets overbeladen zijn neem ik op de koop toe.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten